greet1302

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Problemen met 'bellen via wifi' op iPhone via SmartWifi-pods

WIju hebben al 14 instabiel internet het betreft een nieuwbouw woning door jullie collega's hier heen verwezen. voor hulp

Aangezien wij thuiswerken is dit zeer storend.

Nieuwe torentjes geplaatst graag contact met jullie op 06**


**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Ontzettend fijn om je even gesproken te hebben. Het is mij nu duidelijk wat  het probleem is waar je precies tegen aanloopt. Even samenvattend:

- De internetverbinding zelf  (connectie tussen modem en Ziggo netwerk)  is perfect en daar zit ook geen probleem
- Op het moment dat je wilt bellen via wifi i.c.m. Apple (iPhone) via het Wifi van de SmartWifi Pods gaat het op dit moment mis.  Op mijn verzoek heb je ook getest of dit wel werkt wanneer je alleen via het wifi netwerk van het modem verbinding hebt, en dit werkt wel zonder problemen zo bleek ook net uit ons contact.

Zoals besproken leg ik de kwestie even voor bij onze product specialisten zodat onderzocht wordt waarom het misgaat met bellen via Wifi op de SmartWifi Pods i.c.m. in dit geval iPhone. 

Daarnaast is in tussentijd mijn advies ook om alvast de SmartWifi app op je iPhone(s) te installeren voor het beheren en optimaliseren van je draadloze thuisnetwerk. Via deze link kun je de SmartWifi App downloaden en installeren. We houden contact via dit topic en ik laat het weten als ik van mijn collega's een terugkoppeling heb. 

94 Reacties 94
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul  zoek nu de rotte Apple's maar 😂 ( geintje hoor ) is al vervelend genoeg voor TS.

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

bedankt  voor het meedenken  en aan luisteren hopen  dat er voor ons gauw een oplossing komt .

Zit al heel veel uren in vast herkenbaar .

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Gisteren heb ik nog even opnieuw contact met je gehad om een aantal zaken te testen ten behoeve van het lopende onderzoeksticket (#225). Onze techneuten hebben nu een beter  beeld wat mogelijk het probleem is. Het is nu wachten op de verdere afhandeling van het storingsticket. Als ik een update heb laat ik het uiteraard weten zoals besproken. Er wordt achter de schermen in ieder geval hard aan een oplossing gewerkt

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul zou jij met ons contact op kunnen nemen.

Wij zijn nog steeds niet goed bereikbaar en vaak storing televisie .

 

Hoor graag van je

 

Met vriendelijke groet,

Greet van der Veen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

 

Hoi Paul zou jij met ons contact op kunnen nemen.Wij zijn nog steeds niet goed bereikbaar 

@greet1302  Vanwege andere werkzaamheden lukt het mij helaas niet om contact op te nemen. Maar ik heb wel opnieuw om een statusupdate gevraagd (onderzoeksticket #225). De tijdelijke oplossing voor het niet kunnen bellen via Wifi, is de Pods tijdelijk alleen via wifi verbinden, en dus niet via een netwerkkabel. In tussentijd werken onze engineers nog aan een oplossing waarmee het straks ook weer moet werken met bekabeld aangesloten pods. 

Overigens zie ik wel dat je WifiPods op de 1e verdieping (met SN: XBAK2****B7C) volgens mijn informatie op het moment een slechte connectie heeft. Deze WifiPod lijkt d.m.v. een netwerkkabel te zijn verbonden en geeft op het moment ook een slechte connectie. Mijn advies is om de WifiPods dus via wifi te verbinden. Bellen via Wifi zou dan ook moeten werken. 

vaak storing televisie .

Gaat dit om het tv kijken via de Next Mini? Kun je aangegeven wat voor storing je precies ervaart? Zijn dit problemen met beeld, foutcodes/foutmelding of bestaat dit uit andere storingsklachten? De verbinding zelf, tussen het modem (Sagemcom) en netwerk ziet er verder keurig uit. Kan het zijn dat je de Next Mini op het moment via wifi heb aangesloten? Zie je kans de Next Mini een tijdelijk rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel op het modem te testen?


greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul bedankt voor je snelle reactie .

de wifi pods moesten we op jouw verzoek zonder kabels doen er zaten allemaal cat 7 kabels aan alles moest eraf.

Wat betreft de televisie is er te traag internet vaak modem herstarten.

 

Wij worden vaak gebeld op mobiel die bij ons gewoon niet overgaat later zie ik wel een gemiste oproep erg vervelend en denk niet dat ik dit nog lang kan verkopen aan mijn klanten die zijn er ook klaar mee.

Alles met alles hebben wij al zeer veel geduld gehad en is het nog steeds niet opgelost en betalen wij volledig hiervoor.  

Dit loopt inmiddels al heel lang .

Het kleine kast aansluiten op het modem kan niet heb niet zo lang kabel 

 

groet Greet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Op het moment dat ALLE SmartWifiPods d.m.v. Wifi verbonden zijn, dan dient bellen via Wifi te werken volgens onze specialisten. Momenteel zie ik dat er nog in iedergeval 1 WifiPod met een netwerkkabel is aangesloten. De vraag is dus om deze Pod ook via Wifi te verbinden. En dan even te kijken hoe het gaat met het bellen via Wifi. Voor wat betreft de trage mediabox heb ik kosteloos een netwerkabel van 10 meter opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je deze met de brievenpost van Post NL.. Sluit de Next Mini dan aan d..m.v. een netwerkkabel en check of de box op Snelle start staat. Hier lees je waar je dit kunt controleren en aanpassen. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

hoi Paul

 

Beide wifi pods zijn niet bekabeld ik weet niet hoe jij dit ziet 

Kan helaas geen foto's uploaden

 

Groet Greet

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul

 

Ik krijg net een mail dat per vandaag mijn abonnement  van de net mini per vandaag een jaar verlengd is gelijk na de mail van jouw pakket  dit komt niet goed zou je hier naar willen kijken.

Ga zeker geen abonnement verlengen als dit niet goed werkt

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Kun jij mij bellen Paul dit werkt zo ook niet 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Het klopt niet dat je een nieuw jaarcontract krijgt.  Ik heb enkel kosteloos de 10 meter lange netwerkkabel toegestuurd, dit hoort er niet voor te zorgen dat het pakket met een jaar verlengd wordt. Op de een of andere manier gaat er iets mis in de achterliggende systemen waardoor je deze berichtgeving ontvangt. Mijn welgemeende excuses voor de verwarring. We zijn al druk voor je bezig om dit recht te zetten. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @greet1302,

Hoe is het de afgelopen weken gegaan? Merk je al verbetering sinds je je Next Mini bekabeld hebt aangesloten? En hoe gaat het met bellen? 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goedemorgen Vincet

 

We zouden van Paul kabel krijgen voor de mini aan te sluiten  door deze aanvraag ging er heel veel fout in jullie systeem  kabel nog niet gehad. Er kwam een verlenging van mijn abonnement achter weg ben 6 keer gebeld waarom ik op wou zeggen  had inmiddels zelf ziggo gelijk benaderd daar heeft iemand weet zo zijn naam niet Paul weer benaderd.  Inmiddels bellen nog steeds niet goed tv gaat redelijk . 

Ik heb de afgelopen jaar zoveel tijd in ziggo gestoken en wordt een beetje Mur van dit alles merk ik alleen al na die kabel aanvraag 10 uur tijd aan ziggo .

Hoop dat er een een oplossing komt

 

met vriendelijke groet,

Greet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Ontzettend zuur dat je nog steeds geen kabel ontvangen hebt! Ik ben hier opnieuw voor je achteraan gegaan om ervoor te zorgen dat je deze netwerkabel z.s.m. krijgt. 

Wat betreft het bellen via Wifi: bellen via Wifi behoort volgens onze specialisten te werken op het moment dat alle WifiPods via Wifi verbonden zijn. Op deze manier moet het zonder problemen mogelijk zijn om te  bellen en gebeld te worden via Bellen via Wifi. Daarnaast wordt er gewerkt aan een aanpassing waardoor het straks ook weer werkt op het moment dat er 1 of meer Pods bekabeld aangesloten zijn. Dit kost echter tijd en hiervoor is nog geen oplossingsdatum te geven. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@greet1302 Er gaat iets mis in de achterliggende systemen waardoor het langer duurt voordat de kabel verstuurd wordt. Helaas heb ik geen zicht op een leverdatum van de 10 meter netwerkkabel. M'n collega's doen nu in ieder geval hun  best om de kabel alsnog z.s.m. voor jou te regelen. 

Daarnaast, nog even terugkomend op bellen via wifi. Er is op afstand nog een instelling aangepast op het modem. Wil je de komende dagen eens kijken wat je bevindingen zijn met bellen via Wifi?

Uitgelicht topic