greet1302

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Problemen met 'bellen via wifi' op iPhone via SmartWifi-pods

WIju hebben al 14 instabiel internet het betreft een nieuwbouw woning door jullie collega's hier heen verwezen. voor hulp

Aangezien wij thuiswerken is dit zeer storend.

Nieuwe torentjes geplaatst graag contact met jullie op 06**


**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Ontzettend fijn om je even gesproken te hebben. Het is mij nu duidelijk wat  het probleem is waar je precies tegen aanloopt. Even samenvattend:

- De internetverbinding zelf  (connectie tussen modem en Ziggo netwerk)  is perfect en daar zit ook geen probleem
- Op het moment dat je wilt bellen via wifi i.c.m. Apple (iPhone) via het Wifi van de SmartWifi Pods gaat het op dit moment mis.  Op mijn verzoek heb je ook getest of dit wel werkt wanneer je alleen via het wifi netwerk van het modem verbinding hebt, en dit werkt wel zonder problemen zo bleek ook net uit ons contact.

Zoals besproken leg ik de kwestie even voor bij onze product specialisten zodat onderzocht wordt waarom het misgaat met bellen via Wifi op de SmartWifi Pods i.c.m. in dit geval iPhone. 

Daarnaast is in tussentijd mijn advies ook om alvast de SmartWifi app op je iPhone(s) te installeren voor het beheren en optimaliseren van je draadloze thuisnetwerk. Via deze link kun je de SmartWifi App downloaden en installeren. We houden contact via dit topic en ik laat het weten als ik van mijn collega's een terugkoppeling heb. 

94 Reacties 94
greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt Paul voor je support we houden contact 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302  Heel graag gedaan! Jullie ontzettend bedankt voor het geduld. We houden contact en ik heb vertrouwen in een goede afloop. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Inmiddels zie ik dat de monteur is langs geweest en dat er nu een vervolgafspraak is gepland om het nader te onderzoeken. Ik stel voor dat we via dit topic even contact blijven houden om het verder verloop hiervan te volgen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Inmiddels zie ik dat de monteur is langs geweest en dat er nu een vervolgafspraak is gepland om het nader te onderzoeken. Ik stel voor dat we via dit topic even contact blijven houden om het verder verloop hiervan te volgen. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goedemorgen 

Dat klopt morgenmiddag komen ze met 2 man .

Bedankt voor je support we houden je op de hoogte

 

Met viendelijke groet

 

Greet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Top! We wachten je verdere bevindingen na het vervolgbezoek dan even af. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul

 

Gisteren twee mannen geweest van jullie veel dingen die wij hebben moeten doen en aangeschaft er weer tussen uit.

Helaas vanmorgen viel weer het telefoon gesprek uit .

Dus dat is nog steeds niet verholpen wordt er nu ook wel een beetje moedeloos van.

Ze zouden ons nu monitoren en volgende week weer contact opnemen.

we wachten maar weer af.

 

met vriendelijke groet,

Greet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Dank voor je terugkoppeling. Balen dat je ondanks alle inspanningen tot dusver toch vanmorgen weer uitval geconstateerd hebt. Ik lees inderdaad dat mijn collega's hier nog een monitoring hebben lopen om verder te analyseren. Ik stel dan ook voor dat we de terugkoppeling van onze netwerkspecialisten even afwachten. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

hoi Paul wij kunnen nu helemaal niet meer bellen mijn toestel doet nu helemaal niks .

Gisteren diverse keren gebeld  maar hoor niemand aan de lijn.

Vandaag springt hij alle minuut op voicemail kan zelf ook niemand bellen nu

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Ontzettend vervelend dat de vaste telefoonlijn ineens niet werkt! Het  modem is zo te zien wel online en het telefoniegedeelte van het modem zou dus ook verbinding moeten hebben. Wil je eens testen of de vaste telefoonlijn het weer doet nadat je deze stappen gevolgd hebt? 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi paul bel via wifi

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

met mobiel vodafone

 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul hij doet het nou weer gisteren niet kunnen bellen zelf vandaag vanaf vanmorgen tot 12.43 niet kunnen bellen via wifi

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@greet1302 Ow, het gaat dus om mobiele telefonie via 4G/5G ? Op dit moment speelt er een storing op mobiele telefonie via het Vodafone netwerk. We werken aan een oplossing voor dit probleem. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ooh ik had vodafone al een twitter bericht gestuurd

 

ik heb wel mobiel internet maar kan niet gewoon bellen

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul het internet doet het nu goed.

Alleen wij hebben beiden mobiel n kunnen niet gebeld worden in huis of uit bellen via wifi.

Het rare is als ik via watsapp bel dan is dit perfect.

maar naar gewonen nummers geeft hij nummer assistente aan en kan geen gesprek voeren.

Ook al bij de vodaphone winkel 2 x geweest beide nieuwe sim kaarten gekregen ook niet geholpen.

Gisteren bij Vodaphone  Paddepoel geweest die heeft nu gevraag dit te monitoren.

Dit probleem hadden we eerder ook maar in veel mindere mate nu kan ik helemaal geen telefoon ontvangen en dit werkt niet metst een eigen bedrijf aan huis.

Graag hoor ik of jullie nog wat kunnen doen

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @greet1302 

Fijn dat het qua internet nu in orde is. Maar wat jammer dat je problemen ervaart met mobiel bellen, dat is zeker erg lastig. Goed dat mijn collega een taak heeft uitgezet om dit te monitoren, dat is de juiste actie op dit moment en we zullen dit moeten afwachten. Vanaf hier kunnen we daar niets aan doen. 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

bedankt Rikst we wachten af 

 

met vriendelijke groet,

 

Greet

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@greet1302  schreef:

..Het rare is als ik via watsapp bel dan is dit perfect.

maar naar gewonen nummers geeft hij nummer assistente aan en kan geen gesprek voeren...


Ter info :

 

Een WhatsApp telefoon gesprek gaat via dezelfde 'weg' als een WhatsApp berichtje, dus in huis zal dat via wifi en internet gaan. Een telefoon verbinding gaat via de 4G/5G zendmasten bij u in de buurt.
Beide gebruiken dus een andere 'weg' om een verbinding te maken, dus is het best mogelijk dat de ene ( tijdelijk ) niet werkt, terwijl de ander het prima doet.


Als u buitenshuis gaat staan, kan u dan wel 'gewoon' bellen?



@Rikst  schreef:

...Goed dat mijn collega een taak heeft uitgezet om dit te monitoren, dat is de juiste actie op dit moment en we zullen dit moeten afwachten...


Afwachten wat Ziggo/Vodafone meldt m.b.t. hun onderzoek.


Suc6

 

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goedemorgen Paul

 

Jullie hebben ons gemonnitoord   en ons internet as stabiel daarna problemen dat wij beide niet meer konden bellen in de woning op wifi zowel binnenkomende als uitgaande .

Wat hebben wij gedaan 

Naar Paddepoel geweest bij Vodaphone die heeft in ons account gezet dat ze de telefoon moeten monitoren.

Vervolgens zelf met Vodaphone zakelijk gebeld die zei dat er niks bij hun bekend is of was.

Monitoren duurde 2 weken aanvraag.

Ondertussen hebben wij een bedrijf aan huis en geen telefoon kunnen ontvangen of ik moest buiten staan te bellen. Zeer vervelend .

Dit alles is verergerd door de pots die zijn geplaatst .

Maar het licht niet meer aan jullie zeiden de monteurs 

Inmiddels werd ons dan ook maar gezegd dat wij beide nieuwe telefoons moesten kopen onze telefoons zijn net 2 jaar oud en het zou dan toch wel echt vreemd zijn dat beide het niet doen.

Nou schets onze verbazing dat de pots die wij hebben die ondersteunen geen bellen via wifi { in ieder geval bij niet iPhone}

Wij hebben nu de oude Time capsule van apple weer geplaatst indien ik mijn telefoon daar mee verbind heb ik

 

alle minuut goed bereik via bellen met wifi.

 

Ondanks alle hulp hebben door heel veel lezen op dit forum zelf ontdekt dat de post de oorzaak zijn.

Graag contact met jullie hierover.

 

met vriendelijke groet,

 

Greet van der Veen 

Ik loop en liep hierdoor zakelijk veel mis.

 

 

 

 

Uitgelicht topic