greet1302

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Problemen met 'bellen via wifi' op iPhone via SmartWifi-pods

WIju hebben al 14 instabiel internet het betreft een nieuwbouw woning door jullie collega's hier heen verwezen. voor hulp

Aangezien wij thuiswerken is dit zeer storend.

Nieuwe torentjes geplaatst graag contact met jullie op 06**


**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@greet1302 Ontzettend fijn om je even gesproken te hebben. Het is mij nu duidelijk wat  het probleem is waar je precies tegen aanloopt. Even samenvattend:

- De internetverbinding zelf  (connectie tussen modem en Ziggo netwerk)  is perfect en daar zit ook geen probleem
- Op het moment dat je wilt bellen via wifi i.c.m. Apple (iPhone) via het Wifi van de SmartWifi Pods gaat het op dit moment mis.  Op mijn verzoek heb je ook getest of dit wel werkt wanneer je alleen via het wifi netwerk van het modem verbinding hebt, en dit werkt wel zonder problemen zo bleek ook net uit ons contact.

Zoals besproken leg ik de kwestie even voor bij onze product specialisten zodat onderzocht wordt waarom het misgaat met bellen via Wifi op de SmartWifi Pods i.c.m. in dit geval iPhone. 

Daarnaast is in tussentijd mijn advies ook om alvast de SmartWifi app op je iPhone(s) te installeren voor het beheren en optimaliseren van je draadloze thuisnetwerk. Via deze link kun je de SmartWifi App downloaden en installeren. We houden contact via dit topic en ik laat het weten als ik van mijn collega's een terugkoppeling heb. 

94 Reacties 94
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo medewerkers ook meekijken en de nodige acties uitvoeren, zij hebben Ziggo voor hun naam staan.

 

Om bij het begin te beginnen:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Internet of Wifi problemen?

Heb je met bekabelde devices er ook last van?

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

welke torentjes heb je geplaatst die van AH of van de Lidl.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@puppie  schreef:

welke torentjes heb je geplaatst die van AH of van de Lidl.


😂

Wss LVT spul wat niet geschikt is voor het echte Thuis-werken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

U geeft helaas te weinig informatie om een fatsoenlijk antwoord te geven, maar misschien het u aan het onderstaande wat ?


Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan.

Reset de Deco's als volgt :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

Installeer de Deco's als volgt :
-Controleer de netwerkkabel naar het 1ste Deco station ( = de master ) en zet deze aan.
-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een tiental minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings-problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@puppie  schreef:

welke torentjes heb je geplaatst die van AH of van de Lidl.


Zie titel van dit topic: Instabiele internetverbinding nieuwbouwwoning i.c.m Deco M4

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@S4R  schreef:

@puppie  schreef:

welke torentjes heb je geplaatst die van AH of van de Lidl.


😂

Wss LVT spul wat niet geschikt is voor het echte Thuis-werken.


Blijkbaar toch wel geschikt voor thuiswerken, want ik lees heel erg weinig problemen met de Deco's en thuiswerken.

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Kon geen PDF bijvoegen, dus hierbij schermafbeeldingen. Hopelijk is dit wat u mij vraagt.

 

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.18.47.png

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.18.33.png

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.18.01.png

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.17.51.png

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.16.52.png

Schermafbeelding 2023-01-26 om 16.19.03.png

      

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

IMG_5826.jpeg

IMG_5827.jpeg

  

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Je hebt dus een NetGear met Wifi en die geweldige M4's met Wifi. Dus 2 Wifi netwerken.

Wie heeft dat in elkaar geknutseld? En staan die M4's in AP modus.

Of wordt de Wifi op de Netgear niet gebruikt.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

en staat de  modem in bridge of heb je een router achter een router achter een router.

en hier een stukje tekst uit het www dus verwacht er niet te veel van :

 

In het uitgebreide productgamma met mesh wifi-systemen van TP-Link is de Deco M4 een van de goedkopere opties. 

En pasi moet toch veel werk verrichten om de tp link gebruikers op weg helpen, dus @Bert zijn er toch nog veel niet tevreden gebruikers.

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@puppie  volgens de bovenstaande foto staat Ziggo in Bridge.

Dan wellicht RTR achter RTR.

En idd ik zie @Pasi  ook heel vaak z'n knip en plak verhaal (wel duidelijk iig) doen over de M4's.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@puppie "En pasi moet toch veel werk verrichten om de tp link gebruikers op weg helpen, dus @Bert zijn er toch nog veel niet tevreden gebruikers."

Opstart- en installatie problemen kunnen mensen altijd hebben als ze geen gebruiksaanwijzing lezen of kunnen lezen en na @Pasi zijn hulp, lees je er vrijwel geen problemen of klachten of ontevreden mensen meer mee.

Maar dat is normaal met apparatuur die meerdere wat complexere installatie mogelijkheden heeft.

 

Als er een paar duizend Deco gebruikers zijn en er komen er hier 50, dan lijkt het veel, maar niet meer dan 2,5% en dan is dat iets meer dan met andere apparaten, maar het is ook geen plug en play zoals met een modem en een Next.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@Bert  schreef:

 

Als er een paar duizend Deco gebruikers zijn en er komen er hier 50, dan lijkt het veel, maar niet meer dan 2,5% en dan is dat iets meer dan met andere apparaten, maar het is ook geen plug en play zoals met een modem en een Next.


Maar zo wordt het wel verkocht/voorgehouden aan de klant. Onder het mom van iedere boeren...... kan het.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

@S4R ik kan niet zien of het knippert of constant brand zijn twee verschillende functies maar met dezelfde kleur. Daarom mijn vraag.....

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@S4R Schreef: volgens de bovenstaande foto staat Ziggo in Bridge.

 

Het is maar net naar welke foto je kijkt, want onderstaande foto doet juist vermoede dat hij in router-stand staat (maar dat is een bug in de router-software, die Ziggo er nog steeds niet heeft uitgehaald) 😉

 

Schermafbeelding 2023-01-27 105128.png

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is sprake van MDD time outs, waardoor er tijdelijk geen dataverkeer mogelijk is (event codes 1 en 4) . Dit wordt ervaren als uitval. De upstream toont T3 errors.

Beide issues worden vaak veroorzaakt door ruis. 

Ik ben benieuwd naar een foto van het AOP (de WCD waarop de groene kabel is aangesloten).

De vermogenswaarden upstream zijn goed, de waarden downstream echter vertonen met waarden van 5,4 tot 10,1 dBmV een steile slope.

 

De TS schrijft: "WIju hebben al 14 instabiel internet".

Zou je dit uitgebreider kunnen omschrijven? Welke zaken worden ondervonden?

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Wifi is zowel op Netgear als van de modem uitgeschakeld. Alles op advies van Ziggo monteurs. De Netgear zat er eerst niet tussen maar hadden wij louter als switch tussen zonnepanelen en printers zitten. Advies was om deze Netgear direct achter de modem te hangen en als router te laten fungeren. Deze zou beter zijn dan de router die in de modem zit. Vervolgens heeft Ziggo de routefunctie van de modem uitgeschakeld. Achter de zonnepanelen en printers moesten wij dan een TO-Link switch (SG105E) kopen en plaatsen.

greet1302
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Alleen Netgear is de router (Modem is routefunctie van uitgeschakeld. Zie ook uitleg bij reactie van "puppie")

Uitgelicht topic