Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds een tijdje verschijnt in ziggo webmail bij het maken van een pdf-print of echte print van een webmailbericht de eerste regel van die mail op een apart blad, daarvóór was dat niet zo. Ik heb dit ook getest via diverse browsers en andere laptops, maar daar is dat ook zo vanuit ziggo webmail. Bij andere webmaildiensten als hcc en gmail heb ik dat probleem niet. Via Ziggo livechat bereik ik niets. Heeft iemand dit probleem ook en daarvoor een oplossing?
Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.
Hi @Jan Z1 2023,
Goed dat je even om een update vraagt. We hebben dit zeker nog steeds in behandeling, maar het verliep even heel stroef. De oorzaak is inmiddels gevonden en het wordt in een volgende update van webmail opgelost. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk wanneer dit is.
Gelukkig is er enigszins omheen te werken door een andere browser te gebruiken of handmatig de eerste pagina over te slaan bij een printje, maar ideaal is het natuurlijk niet. Zodra er meer informatie bekend is over de fix, deel ik het hier!
Er lijkt daar iets niet goed te gaan met de indeling, want ik krijg wel een 1e goede print en daarna lege vellen waar in de mail wel tekst en afbeeldingen staan.
Een Ziggo moderator kan dit op de juiste plek wegleggen bij Ziggo.
Hopelijk snel een oplossing hiervoor.
Hi Bert, dank je.
Ik ben nieuw in de community omdat ik nu eindelijk tijd heb om dergelijke zaken zelf aan de orde te stellen.
Wordt dit nu vanzelf door Ziggo opgepakt of moet iemand een Ziggo moderator benaderen?
Bvd
Ziggo moderators komen altijd langs in ieder topic/vraag en nemen alle problemen die ze tegenkomen mee naar de juiste afdeling en geven het een bericht als ze iets toe kunnen voegen en als ze een antwoord hebben van die afdeling.
Dag @Jan Z1 2023, welkom op de Community. Hmm, dat is interessant! Op dit moment ben ik helaas niet in de gelegenheid om het zelf te testen met een printer.
Gaat het wel goed wanneer je het mailtje enkel opslaat als PDF en vervolgens opent op je computer? Of speelt het probleem pas zodra je het PDF bestand fysiek hebt uitgeprint? Hoe zit dat bij jou @Bert?
Vreemd, bij KPN komt hetzelfde voor, ongeveer tegelijkertijd begonnen.
Bij mij is het sinds gisteren opgelost in MS Edge. Zowel bij het maken van pdf's van mails met diverse pdf-printers, als bij fysieke prints met twee verschillende printers.
Maar! Via Google Chrome bestaat het probleem nog steeds!
Fijn dat het in Edge wel goed gaat @Jan Z1 2023 Heb je ook nog veranderingen gemerkt bij printen vanuit Chrome? Zo niet, dan zal ik dit aankaarten bij mijn collega's.
Edge gaat nog steeds goed.
Chrome gaat nog steeds fout.
Ik heb dit doorgegeven aan mijn collega's @Jan Z1 2023, zij zullen dit verder onderzoeken. We houden je op de hoogte.
Het lijkt op een issue in de Chrome zelf. Welke versie gebruik je @Jan Z1 2023 ? Ik raad je aan dit bij Chrome zelf te melden.
@Jan Z1 2023 dankje voor de moeite om de genoemde adviezen te proberen.
Waar dit hem nu precies in zit is lastig te zeggen. We hebben wat kenners in het bestand die hier vast meer over weten. Mag ik vragen wat de mening is van @bburgg en/of @Francois83 ?
Ik ben weer terug bij af.
Zelfde probleem weer terug via browser Edge en nog steeds onopgelost bij browser Chrome.
Zoals eerder alleen bij Ziggo webmail, maar helemaal niet bij bijvoorbeeld HCC webmail (daar functioneert het normaal).
@Jan Z1 2023 Hmm, dat is vreemd. Hoe staat het er nu voor? Ook in een topic op de KPN Community lees ik in de afgelopen week dito issues. Het probleem lijkt zich dus niet alleen tot ons te beperken.
Desalniettemin ben ik nog wel benieuwd of het bij alle mails voorkomt op de Ziggo webmail? Of zit er geen verschil afzender, wel of geen bijlage of iets in die trant? Stel: je stuurt een mail met printissues door van de Ziggo webmail naar de HCC webmail, ervaar je het dan ook?
Zojuist weer alles getest. De status van dit moment:
Er is geen verschil tussen mails met of zonder bijlagen.
Er is geen verschil tussen afzenders, noch tussen inkomende of uitgaande mails.
Er is geen verschil tussen een echte printer, een pdf-printer of opslaan als pdf.
Er is geen verschil tussen gebruik van de webbrowsers Edge en Chrome.
Bij het doorsturen van een mail van Ziggomail naar bijvoorbeeld Gmail, is het probleem bij Gmail er niet terwijl het er bij Ziggomail wél is (en eerder ook niet bij HCC webmail, maar die kan ik nu niet testen vanwege een nog niet afgeronde migratie aan hun zijde).
Hi @Jan Z1 2023, goed dat je dit allemaal hebt uitgeprobeerd! We hebben helaas nog geen update hierover te melden, we hebben ook nog geen meldingen elders ontvangen. Ik ga volgende week wat testen hier uitvoeren om te kijken wat we kunnen reproduceren.
Hi @Jan Z1 2023,
Ik kan al je bevindingen volledig reproduceren en heb dit zojuist intern doorgezet naar de juiste afdeling. Ik hoop spoedig meer te weten.
Hoi Alex, dank je.
Al mijn eerdere tests deed ik via mijn laptop met windows.
Ik heb het inmiddels ook geprobeerd met mijn mobiel met Android. Maar ook daar heb ik dezelfde problemen.
Ik ben nu meer dan 3 maanden verder, maar er is nog steeds geen oplossing.
Is dit nog in behandeling bij iemand?
En hoe gaat dit nu verder?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.