1
Vraag
2
Reacties
Mart1

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Printer offline met Wifiboosters

Ik heb gisteren de nieuwe wifi boosters geïnstalleerd. Mij printer hangt aan het bekabelde netwerk. Nu kan ik vanaf mijn laptop niet meer printen. Dat lukt wel als ik er een kabeltje in prik. Met mijn oude wifi access point werkte het wel. Iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mart1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alles het zelfde behalve de wifi boosters. Oplossing gevonden: printer toevoegen via ip adres dan kan hij hem wel vinden. Dank voorhet meedenken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je Deco's van TP-Link gebruikt, configureer deze dan in AP mode. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

Mart1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ze staan al sinds de installatie in AP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Welk merk en type printer gaat het om? Als je inlogt op het SmartWifi modem via 192.168.178.1 en het wachtwoord van 8 cijfers, is de printer dan zichtbaar op de pagina 'Verbonden apparaten'?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Heeft de bekabelde printer een ander intern ip adres gekregen?

Zie je de printer wel in het netwerk van de laptop?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb het vermoeden dat er nog steeds twee LAN's (en daardoor twee subnets) zijn, gezien de printer (welke via ethernet is verbonden) wel gedetecteerd kan worden op een PC die ook via ethernet is verbonden, als ik het goed begrijp.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

het is dezelfde laptop, tenminste zo lees ik.

Mart1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alles het zelfde behalve de wifi boosters. Oplossing gevonden: printer toevoegen via ip adres dan kan hij hem wel vinden. Dank voorhet meedenken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen dat het is opgelost. Ik configureer printers ook altijd op die manier in Windows, op IP-adres i.p.v. WSD.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic