1
Vraag
2
Reacties
Alexanderk94

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarden werkt niet

Ik wil graag een port forwarden voor een game genaamd COD: Modern Warfare omdat mijn NAT Type steeds maar op 'Moderate' blijft staan. Ik heb een ConnectBox van Ziggo en ik heb de volgende handleiding proberen te volgen: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114, echter is de button 'voeg nieuwe regel toe’ bij Geavanceerde Instellingen>Beveiliging>Poort-forwarding niet beschikbaar, deze is grijs en niet klikbaar. Ik ben zover gekomen dat ik bij Geavanceerde Instellingen>DHCP al een reserving heb gemaakt voor mijn PC.

De poorten die ik wil openen voor COD: Modern Warfare zijn:

Andere dingen die ik al geprobeerd heb:

  • Modern Warfare nog eens een extra uitzondering op firewall in virusscanner (Norton Internet Security) toestaan (er werd eigenlijk al niks geblokkeerd);
  • Firewall tijdelijk volledig uitzetten, geen verschil;
  • Restart van de ConnectBox;
  • In het programmaatje 'Simple Port Tester' de nummers 3074 ingevuld, krijg steeds weer 'failed’ te zien.

Bovenstaande handleiding heeft me helaas niet verder kunnen helpen omdat bij mij de button 'voeg nieuwe regel toe’ niet klikbaar is. Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb om de PC al te 'reserveren' bij DHCP, wat het ook mag zijn. Ik heb zelf vrijwel geen ervaring met dit soort dingen maar ik vind het wel interessant om te leren kennen. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“”Geavanceerde Instellingen>Beveiliging>Poort-forwarding niet beschikbaar, deze is grijs en niet klikbaar.””

Dan staat je modem in Dual Stack Lite met een gedeeld IPv4 adres en een IPv6 adres.

Ziggo kan die voor je in IPv4 only zetten en dan kun je port forwarden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller het gewenste effect wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Alexanderk94
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oops, er is iets misgegaan met de titel 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“”Geavanceerde Instellingen>Beveiliging>Poort-forwarding niet beschikbaar, deze is grijs en niet klikbaar.””

Dan staat je modem in Dual Stack Lite met een gedeeld IPv4 adres en een IPv6 adres.

Ziggo kan die voor je in IPv4 only zetten en dan kun je port forwarden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller het gewenste effect wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Alexanderk94
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

“”Geavanceerde Instellingen>Beveiliging>Poort-forwarding niet beschikbaar, deze is grijs en niet klikbaar.””

Dan staat je modem in Dual Stack Lite met een gedeeld IPv4 adres en een IPv6 adres.

Ziggo kan die voor je in IPv4 only zetten en dan kun je port forwarden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller het gewenste effect wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Dank voor de toelichting. Ik dacht dat IPv4 een oude versie was en dat inmiddels alles via IPv6 gaat? Nogmaals ik ben hier niet zo bekend mee. Ik zal eens contact gaan opnemen met de chat. Bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

IPv4 is de hedendaagse vorm.

IPv6 duurt nog jaren, het halve internet is er nog niet op aangesloten, dus je bereik met IPv6 is zeer beperkt.

Alexanderk94
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer dat Ziggo zo lastig bereikbaar is. Je moet lang wachten dat er überhaupt een knopje tevoorschijn komt voor de chat. Gisteravond na een half uur de chat kunnen bereiken, geven ze aan dat het systeem niet werkt en ik in de ochtend weer moet proberen. Zit nu weer al een tijd te wachten op de chat. Bij bellen krijg je na een 3 minuut durend keuzemenu te horen wachttijd van 15 minuten, ja daag dit kost 0,13 per min. Dan maar weer wachten op de chat..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Bij bellen krijg je na een 3 minuut durend keuzemenu te horen wachttijd van 15 minuten, ja daag dit kost 0,13 per min.”

Welk nummer bel je dan met welke provider?

Als je telefoon van Ziggo hebt, is de helpdesk gratis via nummer 1200

En 0900-1884 is normaal tarief de 13 cent is als je via een Ziggo aansluiting belt.

Bel je met een mobiel, dan worden de standaard tarief minuten gerekend, heb je een bepaald aantal minuten in je abonnement, dan betaal je niets, want deze minuten zitten in je abonnement.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Hoi @Alexanderk94, welkom hier nog!

Is het inmiddels al gelukt? Je kan ook altijd contact opnemen door een bericht te sturen via Facebook of Twitter, misschien is dat nog iets wanneer het nog niet is gelukt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic