1
Vraag
2
Reageer en help mee
Winger

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ontvang oude mailberichten die al eerder zijn opgehaald

Beste communityleden wie kan mij helpen. ik maak gebruik van Ziggo email en heb sinds een week of twee last van een vervelend euvel wat mijn hele mailomgeving nadelig beïnvloed. Situatie:

Ik maak gebruik van Windows 10 en vanuit Office 2019 (PC) en Office 2013 (laptop) Outlook als mailprogramma. De mailbestanden die ik wil bewaren worden in een PST bestand opgeslagen op mijn NAS. Ik heb op die manier dus geen mailbestanden op mijn PC of laptop staan.

Wat gebeurd er: Als ik het mailprogramma open dan wordt, zoals gebruikelijk, eerst de mail verzonden vanuit de client en daarna wordt mail opgehaald van de server. Nu gaat het ophalen van mail niet goed, ik ontvang op dit moment iedere keer meer dan 170 mailberichten die ik al eens eerder heb opgehaald.

Wie weet hoe dit komt en hoe dit ongedaan gemaakt kan worden.

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het PST bestand  kun je beter lokaal op de c schijf opslaan  en elke pc hun eigen PST bestand 

gebruik inplaats van pop3 imap

Winger
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welke filosofie zit hier dan achter? Het heeft altijd goed gewerkt, nooit eerder problemen mee gehad. Nadeel van twee PST bestanden is dat je afhankelijk van welke machine je gebruikt altijd zit met ‘oude’ bestanden ophalen en daarmee de tijd dat oude informatie op de Ziggo server blijft ook langer wordt.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Winger wrote:

Welke filosofie zit hier dan achter? Het heeft altijd goed gewerkt, nooit eerder problemen mee gehad. Nadeel van twee PST bestanden is dat je afhankelijk van welke machine je gebruikt altijd zit met ‘oude’ bestanden ophalen en daarmee de tijd dat oude informatie op de Ziggo server blijft ook langer wordt.

Lees hier meer over de verschillen tussen IMAP en POP3.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Winger wrote:

Welke filosofie zit hier dan achter? Het heeft altijd goed gewerkt, nooit eerder problemen mee gehad. Nadeel van twee PST bestanden is dat je afhankelijk van welke machine je gebruikt altijd zit met ‘oude’ bestanden ophalen en daarmee de tijd dat oude informatie op de Ziggo server blijft ook langer wordt.

je gebruikt nu waarschijnlijk pop3 als je imap gebruik dan synchroniseert met de mail server 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic