gerkui

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Onopgelost probleem, telefonisch contact lukt niet (Next geen verbinding met wifi)

Ik blijf met een onopgelost probleem zitten nav een klacht uit het topic 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/mediabox-next-krijgt-niet-of-moeizaam-verbinding-met-wifi/m-p/...

 

Probleem is dat er wel iemand van Ziggo heeft geprobeerd contact op te nemen, maar die belt naar het nummer van mijn partner (het Ziggo abonnement staat op mijn naam, maar zij heeft een Vodafone abonnement). Zij kan door haar werk overdag zelden de telefoon opnemen. En omdat het anonieme nummers zijn waar mee gebeld wordt liep dit telkens mis. 

 

@Lotte, kan jij hier nog een rol in spelen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@gerkui één en ander is in gang gezet! Wordt vervolgt! 😉 

De uitkomst kan je gewoon middels deze weg delen (hoeft dus niet via een privé bericht, dat ging me meer om je gegevens). Dank voor je inzet! 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @gerkui

Ik zie inderdaad dat mijn collega's hebben gebeld maar geen gehoor kregen, het is nu duidelijk waarom. Ik wil graag zorgen dat er opnieuw contact met je wordt gezocht. Ben je overdag gewoon bereikbaar op het vaste telefoonnummer van Ziggo? Dan geef ik bij mijn collega's aan dat ze beter dat nummer kunnen bellen. 

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag Rikst, dank voor de reactie. Het vaste telefoonnummer is helaas niet meer in gebruik. Ik keek al even bij mijn profielinstellingen, maar ik kon geen plek vinden om zulke contactgegevens in te voeren. Is er een andere manier om dat door te geven in plaats van het hier in een post te zetten? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@gerkui ik snap je punt hoor. Je kan ervoor kiezen één van de moderators een privé bericht te sturen met je Ziggo klantnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent. 

Ik weet zeker dat dit dan bij de juiste afdeling terecht komt. 

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank, maar nu voel ik me een beetje alsof je in een keukenkastje staat te staren en niet de beker ziet staan dat je zoekt. Hoe stuur ik jou bv een privé bericht? Ik zie de plek waar ik ontvangen privé berichten kan zien, maar ik zie even niet hoe ik er een kan sturen. Waar kijk in enorm overheen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@gerkui als het goed is heb je van mij een privébericht ontvangen! Kan je dat eens controleren? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@gerkui één en ander is in gang gezet! Wordt vervolgt! 😉 

De uitkomst kan je gewoon middels deze weg delen (hoeft dus niet via een privé bericht, dat ging me meer om je gegevens). Dank voor je inzet! 

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het heeft nog even geduurd, maar zojuist naar tevredenheid is de klacht besproken en het resterende bedrag wordt ook weggestreept. Wel nog vermeld dat jullie hier een goede bemiddelende rol hebben gespeeld!

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik hou deze thread maar gewoon open, want het verhaal is nog niet voorbij 😉 

Vorige week verloor de mediabox ineens verbinding met het netwerk: knipperende pijltjes op de voorkant, die weg weigeren te gaan, ook na herstarten van box en modem. 

Helpdesk gebeld, geen oplossing, dus monteur komt de volgende dag. 

Monteur komt binnen (is een beetje van het type: ik ga niet eerst luisteren naar wat er precies speelt en hoe alles in elkaar zit), ziet de versterker via lichtnet zitten en zegt: "die moet er in ieder geval uit, veroorzaakt storingen, die leveren we al lang niet meer". 

Ik: ."..ehh, dat is de oplossing die een collega van je in oktober heeft geïnstalleerd om het probleem met de wifi verbinding te by passen". 

Nou, daar had hij niks mee te maken, en dat ik niet goed begreep dat dat soort dingen onderling niet worden afgestemd kwam niet helemaal bij hem aan...

Zijn verhaal was: dat gaat weliswaar via het lichtnet, maar is eigenlijk  gewoon wifi en dus storingsgevoelig. Nu ja, die versterker er uit en je zal zien: daarna gewoon prima verbinding via wifi (zolang het duurt).

Hij hield wel de optie open dat de mediabox niet helemaal lekker was en ging daarvoor een nieuwe bestellen. En als dat niet hielp: een vaste kabel van Deco mesh direct naar Mediabox. 

Nou ja, het is weer even afwachten dus, maar het blijft een rommelig geheel zo. In ieder geval als het gaat over de verschillen tussen monteurs...

Ik zie overigens net een bevestigingsmail dat Zoggo me een nieuwe Connectbox modem gaat sturen - dat belooft weer een mooi 2022 😉

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @gerkui, goed dat je het topic actief houdt! Zolang het probleem speelt, moeten we er natuurlijk mee bezig blijven. Ik begrijp dat het verwarrend is als je steeds iets anders te horen krijgt. Gelukkig lees ik dat het wel een stuk beter gaat! Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

 

Ik zie inderdaad dat de monteur zich vergist heeft en dat er een nieuw modem jouw kant op komt. Ik wil je wel vragen om deze in gebruik te nemen. Er komt ook een mediabox Next naar je toe, dit regel ik voor je. 

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Lotte , dank voor reactie. Dat verklaart de verwarring toen ik vanmorgen die mail zag waarin het (weer) over een mediabox gaat. Twee vragen:

- waarom zou ik een ander modem moeten gaan gebruiken, waar niks mis mee is? Ik heb al een Smartwifi modem. Lijkt me zonde van de tijd, ik stuur 'm dan liever direct terug.

- in hoeverre klopt het verhaal dat de wifiboosters via lichtnet onbetrouwbaar zijn en mogelijke bron van storing? Daar was deze monteur nogal stellig over, maar ze worden nog wel aangeboden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

omdat dat modem eerst geactiveert moet worden en sneller gaat dan dat je het weer terugstuurd dan heb je de kans dat heel je abbo wordt opgezegd omdat het systeem dat mogelijk als een opzegging ziet 

en dan kan de order/verzending van de mediabox ook doorlopen die wacht nu waarschijnelijk op de afronding/activatie van de huidige order (het modem wat onderweg is )

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @gerkui, hoe gaat het nu met de nieuwe apparatuur?

 

Ik zie ook dat je nog aanvullende vragen had. De vraag over het nieuwe modem heeft @MR_CHIP al voor je beantwoord zie ik, waarvoor dank. Wat betreft de wifiboosters via lichtnet, deze zijn naar mijn mening zeker niet onbetrouwbaar. Zelf heb ik de Deco M4 torentjes al een tijdje staan, hier heb ik in ieder geval nog nooit problemen mee gehad. Wat niet aan te raden is, is de boosters via een stekkerdoos op het stroomnet aansluiten. Ze kunnen het best direct in de muur gestoken worden. 

gerkui
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alles werkt goed nu, maar dat is ook het onbevredigende eraan. Toen de laatste monteur kwam leek de mediabox op dat moment wel goed te werken direct op de wifi (ook hier via Deco torentje). Om zeker te zijn staat er nu ook een nieuwe mediabox (en modem - dat was een foutje, maar alles is nu vernieuwd...). So far, so good, maar ik ben nu dus eigenlijk terug naar een jaar geleden, toen deze set-up ook prima draaide. 

Maar even afkloppen dus 😉

Wat vreemd blijft is de kritiek die de monteur had op stroomnetboosters (die goed waren aangesloten door een collega van hem). Hij deed voorkomen alsof het alom bekend was dat die dingen storingsgevoelig waren... 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@gerkui Fijn om te lezen dat het nu goed gaat! De wifiboosters moeten gewoon werken, ik ga er vanuit dat dit nu ook het geval zal zijn. Mocht je ze willen ruilen dan mag je dit altijd aangeven. 

Uitgelicht topic