Ik hou deze thread maar gewoon open, want het verhaal is nog niet voorbij 😉
Vorige week verloor de mediabox ineens verbinding met het netwerk: knipperende pijltjes op de voorkant, die weg weigeren te gaan, ook na herstarten van box en modem.
Helpdesk gebeld, geen oplossing, dus monteur komt de volgende dag.
Monteur komt binnen (is een beetje van het type: ik ga niet eerst luisteren naar wat er precies speelt en hoe alles in elkaar zit), ziet de versterker via lichtnet zitten en zegt: "die moet er in ieder geval uit, veroorzaakt storingen, die leveren we al lang niet meer".
Ik: ."..ehh, dat is de oplossing die een collega van je in oktober heeft geïnstalleerd om het probleem met de wifi verbinding te by passen".
Nou, daar had hij niks mee te maken, en dat ik niet goed begreep dat dat soort dingen onderling niet worden afgestemd kwam niet helemaal bij hem aan...
Zijn verhaal was: dat gaat weliswaar via het lichtnet, maar is eigenlijk gewoon wifi en dus storingsgevoelig. Nu ja, die versterker er uit en je zal zien: daarna gewoon prima verbinding via wifi (zolang het duurt).
Hij hield wel de optie open dat de mediabox niet helemaal lekker was en ging daarvoor een nieuwe bestellen. En als dat niet hielp: een vaste kabel van Deco mesh direct naar Mediabox.
Nou ja, het is weer even afwachten dus, maar het blijft een rommelig geheel zo. In ieder geval als het gaat over de verschillen tussen monteurs...
Ik zie overigens net een bevestigingsmail dat Zoggo me een nieuwe Connectbox modem gaat sturen - dat belooft weer een mooi 2022 😉