1
Vraag
2
Reacties
Haegenees

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Next mini achter Netgear Router

Hoi, er is al een monteur geweest omdat mijn nieuwe next mini vastloopt als je naar de guide gaat. Zappen gaat prima. Eenmaal vastgelopen moet je een half uurtje wachten en dan kan je weer zappen.  Als we de next mini aan het Ziggo modem zelf hangen (connect box) dan werkt de Next Mini prima, maar hij moet aan de router, een Netgear R7000. 

 

De boodschap die we krijgen is Dienst geblokkeerd, Niet met het juiste netwerk aangesloten,

 

Overigens kunnen we het modem niet in, niet via de router en niet als we de pc rechtstreeks aan de modem hangen.

 

Na alle pogingen deed ook het internet het niet meer, dat is middels een nieuw modem hersteld.

 

Alles werkt verder uitstekend.

 

Iemand tips ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Maak een backup en/of notitie van je Netgear router instellingen, zet de router terug naar fabrieksinstellingen en sluit alleen de Next mini aan en test of het dan nog steeds een probleem geeft. Als dat niet helpt kan je alsnog de backup terugzetten of met de genoteerde instellingen handmatig weer terug zetten.

Bekijk in context

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

 

Bedankt allen.

Oplossing van Karel was dus reset van de router en dat werkte..

Ik heb niet de backup configuratie gebruikt omdat ik bang was dat die de fout zou terug zetten, gewoon alleen de wifi zelf opnieuw ingesteld. 

De router gebruikt nu 192.168 adressen, voorheen 10.0, dat moest ik voor de mapping van mijn nas wel aanpassen op mijn pc.

Bekijk in context

27 Reacties 27
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

maak je op je eigen router gebruik van een vpn verbinding ?

 

je modem staat in bridge mode ? in dat geval is de modem te bereiken via 192.168.100.1

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Nee vpn loopt op mijn pc.

 

Ja mijn modem staat in bridge mode, met  192.18.100.1 kan ik inderdaad mijn modem bereiken als ik mijn vpn onderbreek, wat raar dat de monteur van Ziggo dat niet wist. Ook via twitter kwam men hier niet op.

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Inmiddels kan ik met hulp van anoniemforum bij mij modem. Bedankt. 

 

Ik heb echter geen idee wat ik moet doen om die next mini dan aan het werk te krijgen terwijl hij aan mijn router hangt.

 

Ben ook bang om mijn internet weer kwijt te raken, gisteren was ik mijn internet kwijt nadat we de next mini rechtstreeks met de modem verbonden, de monteur wist kennelijk ook niet waardoor maar loste dat op door een nieuw modem te plaatsen (weer in bridge mode).  Als de monteur het al niet weet hoe moet ik het dan oplossen als het weer gebeurt.

 

Ik ben echt een leek. Ik begrijp ook niet waarom Ziggo zelf hier niets op weet of niet wil zeggen. Ik denk dat ik de next mini voorlopig maar in de kast ga leggen.  

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Overigens is mijn router een 7 jaar oude Netgear R7000. Software is up to date.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

staat het modem in router of bridge mode ?

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

bridge mode volgens de monteur

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

prima modem in bridge mode en de next mini in eigen router zou geen probleem mogen zijn,

kun je de next mini resetten naar zijn fabrieksinstellingen,

mocht het daarna nog niet verhopen

zijn

kan je dan op een moment dat het uitkomt (je eigen router even offline)

 even voor de test de next mini

rechtstreeks op Lan 1 van het modem aansluiten en het modem opnieuw opstarten zodat de next mini een ip-adres krijgt 

zo kan je uitsluiten dat het probleem niet in je eigen router zit,

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

okay , huiverig om dat na het gedoe met de monteur het modem niet meer deed, maar ik probeer het want de monteur had van de week niet het modem daarbij gerestart.

 

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Gedaan, de next mini werkt prima aan het modem, weer aan de router loopt hij in de guide weer vast, dat zou dan betekenen dat er iets in mijn router niet goed staat. Ik gebruik toegangscontrole maar het mac adres staat daar in en heeft toestemming. Toegangscontrole uit maakt geen verschil.

Verder is er niets bijzonders in de router ingesteld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is enkel de Netgear R70000 in gebruik of ook andere netwerk aparatuur een switch bijvoorbeeld? 

 

De boodschap die we krijgen is Dienst geblokkeerd, Niet met het juiste netwerk aangesloten. 

 

Die melding verbaasd mij deels Ziggo gebruikt zover mij bekend geen bijzondere instellingen voor IPTV. Ik ga er vanuit dat de DHCP van de Netgear wel aanstaat?

 

Als ik de specificaties er op na sla is het enige wat ik bij de R7000 mis igmp ondersteuning dan zouden er ook met live TV problemen kunnen ontstaan. De Netgear in de toekomst vervangen kan geen kwaad.

 

 

 

 

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Er zit geen switch tussen de router en de next mini

Dynamisch opvragen ip adres staat aan

Router als DHCP server gebruiken staat aan.

Er zitten wel switches na de router om alle apparaten met de NAS te laten communiceren.

Als ik later een 2e of 3e next mini zou willen dan komen die wel aan een switch.

 

Had nog nooit van IGMP gehoord maar kan IGMP op de router vinden, onder Geavanceerd - WAN instellen - staat "IGMP-proxy uitschakelen" aangevinkt. IGMP staat dus uit

Is dit wat je bedoelt , moet dat aangevinkt staan of juist niet.

 

Las op internet ook dat iemand die IMGP snooping had aangezet, is dat hetzelfde ?

 

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad bij voorkeur aanvinken. Ook voor switches wordt dat voor streaming een noodzaak!!

 Ik zal niet meteen beweren dat dit het probleem met de gids oplost, die melding blijft me verbazen.

 

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ik neem aan dat je bedoelde vinkje weghalen bij uitschakelen IGMP om IGMP te activeren, gedaan en wijziging toegepast, helaas geen resultaat, nog even de stroom van de next mini gehaald, ook geen resultaat, ik heb het vinkje meer teruggezet

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad bedoelde ik het andersom dus inschakelen wat in dit geval betekent vinkje weg.

 

De melding doet in ieder geval vermoeden dat de Mini een ander adres krijgt bij het openen van de Gids dan welke wordt verwacht. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je misschien NETGEAR ARMOR ingeschakeld ?

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Nee ook niet.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Helpt een paar uur alles van de stroom afhalen? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Maak een backup en/of notitie van je Netgear router instellingen, zet de router terug naar fabrieksinstellingen en sluit alleen de Next mini aan en test of het dan nog steeds een probleem geeft. Als dat niet helpt kan je alsnog de backup terugzetten of met de genoteerde instellingen handmatig weer terug zetten.

Haegenees
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Wewan, de stroom gaat elke nacht van de router af, ik zal straks ook de stroom van de next mini afhalen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic