1
Vraag
2
Reacties
Corrina

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Na werkzaamheden Deco X60 opnieuw installeren

Telkens als Ziggo weer werkzaamheden aankondigde kon ik daarna de Deco X60 weer opnieuw installeren. Dit ging de afgelopen maanden steeds moeilijker. Nu lukt het helemaal niet meer. Zodra ik een netwerk had aangemaakt, veranderde het lampje in rood en is er geen verbinding met het netwerk mogelijk. 

Vervolgens de Deco's van Ziggo geprobeerd............zelfde probleem. Inmiddels 2 Wifipods ontvangen.......... ik heb hier en daar WiFi maar daar is ook alles mee gezegd. Veel pagina's zijn niet te laden, de MusicCast aansluiten is helemaal niet mogelijk. 

Volgens Ziggo ligt het niet aan het modem. Is de enigste oplossing overstappen op KNP?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je onderstaande powerline-adapter tijdelijk ontkoppelen en vervolgens het modem opnieuw opstarten?

 

20230327-01.jpg

Bekijk in context

30 Reacties 30
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@Corrina  schreef:

 

Is de enigste oplossing overstappen op KNP?


KPN is niet de enige oplossing. Zijn  nog veel meer aanbieders.

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Om te voorkomen dat ik van nijd alles naar buiten fl…., loopt er nu een kabel over de trap dwars door woonkamer naar mediabox en kan ik nu tv kijken. Morgenochtend maar voor de zoveelste keer bellen en hopen dat ik iemand tref die hier verstand van heeft😟

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Maar KPN heeft ruim een jaar geleden glasvezel aangelegd en een aansluiting in de meterkast!

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Corrina  schreef:

...Morgenochtend maar voor de zoveelste keer bellen en hopen dat ik iemand tref die hier verstand van heeft😟


Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Als u wilt dat een Ziggo Mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

De helpdesk bellen, heeft in deze situatie geheel geen nut !

Zo te lezen, is waarschijnlijk uw Ziggo aansluiting niet meer up-to-date en genereert die allerlei problemen en als de basis niet goed is, kunnen al andere genoemde apparaten ook niet fatsoenlijk werken.

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en aanpassen. Zodra uw vraag behandeld wordt, zal hij/zij zich hier melden.



Ps. U zou dát kunnen proberen. Het is natuurlijk afwachten of het gras daar zo groen is ( als in KPN"s logo ), maar als u daar een fikse korting krijgt en dus veel minder dan nu gaat betalen, kan dat veel verzachten! Tevens zou u dan het jaar daarna weer terug kunnen naar Ziggo en dan weer een nieuwkomers korting kunnen ontvangen. Voor de hoofdprijs mag je veel verwachten, maar als de prijs veel lager is, dan....


@Corrina  schreef:

Maar KPN heeft ruim een jaar geleden glasvezel aangelegd en een aansluiting in de meterkast!


 

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik gooi de handdoek in de ring. De enigste oplossing is een monteur laten komen waarvan de kosten voor mijn rekening zijn, want alles klopt zegt Ziggo. Juiste modem, alles werkt............ 

Vreemd dat ineens mijn Deco netwerk niet meer werkt na de zoveelste "werkzaamheden" van Ziggo. 

Elke keer na de "werkzaamheden" moest ik mijn Deco netwerk weer opnieuw instellen. Dit ging steeds moeizamer tot ze twee weken geleden helemaal niet meer verbinding kunnen maken met het netwerk. Dan denk je nog, oké, ik heb ze al even, dus probeer je de nieuwe Deco's van Ziggo en dan heb je hetzelfde probleem. 

Met een losse kabel van meterkast naar de woonkamer op de eerste verdieping kan ik wel afkijken van de mediabox maar sluit ik deze aan op de PC in de woonkamer, dan kan ik geen pagina's van het internet laden? 

Ik kan wel foto's sturen van de aansluiting en instellingen......maar ik heb niks veranderd. Ook zit ik met de telefoon in de meterkast bijna in het modem, ik kan wel wel via Messenger videobellen, maar voor WhatsApp is er geen verbinding? Schiet mij maar lek........ik snap het niet meer...............

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Corrina  schreef:

Ik gooi de handdoek in de ring....



U zou natuurlijk kunnen doen wat @tobiastheebe vraagt, in zijn logje. Hij is echt de expert m.b.t. een Ziggo aansluiting en kan met werkelijk 1 oogopslag zien of uw Ziggo aansluiting inderdaad goed is ( wat de helpdesk beslist niet kan, want die kijken alleen naar het signaal en dat zegt vaak lang niet alles ).
Een coax netwerk is erg gevoelig en aangezien het 1 groot netwerk is, kan iets 'links' in het netwerk, problemen 'rechts' veroorzaken.

Ziggo past haar netwerk regelmatig aan, waardoor het o.a. sneller internet zou kunnen leveren. Door die aanpassingen wordt het Ziggo netwerk ook kritischer m.b.t. uw coax netwerk in huis. Dus kan het best zo zijn, dat u aansluiting jaren goed heeft gewerkt, maar sinds een update in b.v. Ziggo's wijkkast, uw huisnetwerk nu verouderd is t.o.v. van de wijkkast ( en de rest van Ziggo's netwerk ).


Leest u @tobiastheebe zijn logje nog eens en plaatst u hier de gevraagde gegevens. Hij zal dan vast-en-zeker langskomen om deze te bekijken/controleren en zijn advies uitbrengen !

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn postcode en huisnummer in mijn profiel toegevoegd. Het kan inderdaad zo zijn dat KPN ook niet de oplossing is. Wellicht eerst maar eens zoeken naar een computerexpert die me kan adviseren.

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het was even zoeken, maar hier de gegevens van "Downstream": 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16020000005.440256 qam1
26100000005.340256 qam2
36180000005.140256 qam3
4626000000540256 qam4
5634000000538256 qam5
6642000000540256 qam6
76500000005.340256 qam7
86580000005.440256 qam8
96660000005.540256 qam9
106740000005.640256 qam10
116820000005.540256 qam11
126900000005.540256 qam12
136980000005.340256 qam13
147060000005.340256 qam14
15714000000538256 qam15
16722000000540256 qam16
177300000004.940256 qam17
187380000004.840256 qam18
197460000004.138256 qam19
207540000003.738256 qam20
218100000003.938256 qam27
228180000003.538256 qam28
238260000003.538256 qam29
248500000003.238256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked40.3370
2Locked40.3370
3Locked40.3530
4Locked40.3630
5Locked38.9510
6Locked40.3590
7Locked40.9400
8Locked40.3380
9Locked40.3430
10Locked40.3550
11Locked40.3650
12Locked40.3690
13Locked40.3600
14Locked40.3560
15Locked38.9690
16Locked40.9680
17Locked40.3500
18Locked40.3600
19Locked38.9750
20Locked38.9970
21Locked38.9940
22Locked38.91320
23Locked38.61340
24Locked38.62951
Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hier de upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14520000046.5512064 qam3
23840000046.3512064 qam4
35200000046.8512064 qam2
45880000047512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

27/03/2023 12:16:31noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/03/2023 12:13:22Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:46:6criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:16Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:11Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:11criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:11Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:11criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:36:10Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:35:48Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:35:43Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:35:43criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:35:42Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/03/2023 14:35:42criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/03/2023 01:41:1criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/03/2023 01:07:16Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/03/2023 03:48:16noticeDHCP Renew - lease parameters time server-212.54.47.14 modified;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/03/2023 01:15:4criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/03/2023 01:15:2Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/03/2023 01:15:2criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed, in de historie zijn echter momenten zichtbaar met signaalproblemen, namelijk 26-3 14:35, 16-3 1:07 en 11-3 1:15.

 

Ik kijk uit naar een of meerdere foto's van de coaxinstallatie.

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

1F45CAA0-5382-487D-8767-C027158389A4.jpeg

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

10120486-6BE4-4EF8-A915-03E4E27B63DF.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De coaxinstallatie (AOP, splitters en kabels) ziet er prima uit.

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bovenste aansluiting in geel gedeelte gaat naar een wifi-versterker (stopcontact links onder) en andere zit op kantoor (foto volgt). Daardoor hier beneden goed internet. 

De rode aansluiting is van de 20mtr kabel die nu opgerold in de kast ligt en om 18.00 uur mee naar boven gaat om zo TV te kijken!

 

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Pfff, ik krijg een belastingklant binnen. Alles gedaan, de boel is aan het opstarten. Kom (hopelijk) over uurtje terug met resultaat.

 

Corrina
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag Tobias. Alles gedaan volgens instructie, de modem herstart en na het bezoek gekeken, maar nog steeds de selectieve toegang tot WiFi op mijn telefoon (deze heb ik ook herstart). 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een of meerdere voorbeelden noemen van sites/apps die niet naar behoren functioneren? Betreft het een Android- of iOS-toestel? Als ik het goed begrijp, gebruik je een of meerdere zeshoekige SmartWifi pods?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic