1
Vraag
2
Reacties
jdpt

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Na Windows update werkt Ziggo Webmail niet goed: "De opgegeven aanmeldgegevens werken niet"

Na een Windows update vandaag 15 mei 2024 lukt het niet om met Ziggo Webmail de mail van een tweede account te bekijken.
Voortdurend verschijnt de tekst "De opgegeven aanmeldgegevens werken niet of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener. Verander ze alstublieft."
Bij het "veranderen" (alles staat goed ingesteld voor IMAP) helpt ook het opnieuw intikken van het wachtwoord niets.
Voor het hoofdaccount werkt de Webmail wel.
Hoe krijg ik het andere account weer werkend? Is er een storing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

@Ferdinand19601
Klopt. Probleem voorbij.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76367Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22510Likes

Kun je hier wel inloggen met de inlog gegevens van het 2e account? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Dank voor je reactie!

Klikken op je link levert als resultaat:

403 ERROR

The request could not be satisfied.

This distribution is not configured to allow the HTTP request method that was used for this request. The distribution supports only cachable requests. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Generated by cloudfront (CloudFront)
Request ID: 02ez3nTj3YeRhPiy5y5IIe3Mpgb07b0tRclZhnUfrpipKhUc99Oefg==

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Bij een nieuwe poging kreeg ik hetzelfde resultaat als bij "normaal" de webmail openen. Geen inhoud van de tweede account dus.
Bij een poging om opnieuw het wachtwoord in te tikken verscheen de volgende melding:

"controle van de server imap.ziggo.nl is mislukt met als oorzaak: Couldn't connect to host, port: imap.ziggo.nl (84.116.6.3), 993; timeout 20000"

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Inmiddels werkt het met Thunderbird ook niet meer.

Bij verzenden vanaf de tweede account krijg ik te zien:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbindingen. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

Terwijl dit eerder (toen ik dit topic startte) nog wel goed werkte allemaal, in Thunderbird dus.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

@Bert,

Ik heb inmiddels 2 maal gereageerd op je reactie (met verschillende foutmeldingen die ik kreeg), maar ik zie mijn antwoorden niet meer hier terug.

Een daarvan betrof een poging om met Thunderbird vanaf die tweede account iets te mailen. Dat leverde het onderstaande op (op Thunderbird werkte alles nog wel toen ik dit topic startte). Maar als mijn antwoorden hier de mist in gaan, wat dan .......

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat het verbinden met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert SMTP-verbindingen. Controleer of de instellingen van uw uitgaande (SMTP-)server juist zijn en probeer het opnieuw.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Ik vermoed tijdelijke overbelasting van de mailserver. Ik ervaar ook traagheid en timeouts sinds ik ben begonnen met testen sinds 17:36, zowel IMAP + SMTP (Outlook 2021 + OpenSSL) als webmail. Op Allestoringen.nl zijn ook een paar meldingen geplaatst.

De 403 error verschijnt als je direct op Aanmelden klikt voordat de inlogpagina volledig is geladen en je dus geen mailadres + wachtwoord hebt ingevoerd, dit is een bekende bug.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

Inmiddels is e-mail in het geheel niet meer mogelijk, ook niet met Thunderbird.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Klopt, de mailserver is momenteel zeer slecht bereikbaar. Ik heb de moderators zojuist ingelicht.

Doman

Level 6
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

@tobiastheebe  schreef:

Ik vermoed tijdelijke overbelasting van de mailserver. Ik ervaar ook traagheid en timeouts sinds ik ben begonnen met testen sinds 17:36, zowel IMAP + SMTP (Outlook 2021 + OpenSSL) als webmail. Op Allestoringen.nl zijn ook een paar meldingen geplaatst.

De 403 error verschijnt als je direct op Aanmelden klikt voordat de inlogpagina volledig is geladen eVoorbeeldn je dus geen mailadres + wachtwoord hebt ingevoerd, dit is een bekende bug.

Blijkbaar  is er momenteel nog steeds overbelasting bij de email service van Ziggo?

Mail ophalen duurt hier eindeloos minuten lang (POP3/Thunderbird).

En mijn testmailtje is blijkbaar verdwenen/vertraagd. 🤔

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Klopt, zie mijn vorige reactie. Momenteel ~50% packet loss naar de server.

Ferdinand19601

Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Bij mij werkt het ook niet meer goed. Ik heb meerdere e-mail adressen bij Ziggo. Maar nu zit ik op belangrijke zaken te wachten. HELP! Wat is er aan de hand bij Ziggo?

Bedankt alvast.

Gr. Ferry.

PS: en dit ligt niet aan de windows update. Er is storing gaan bij Ziggo en lost dit svp snel op. Waarom gebeurt dit nou regelmatig?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Er wordt inmiddels aan gewerkt, zie de storingspagina.

Screenshot 2024-05-15 at 20-25-50 Ziggo storing en onderhoud Klantenservice Ziggo.png

Zwiggelaar

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier (Hengelo0v) kunnen we sinds vandaag niet meer inloggen bijwebmail accounts. Bij inlog pagina webmail krijgen we al een errror voor het inloggen. Ook binnenhalen via Outlook progamma krijgen we foutmeldingen te zien. Problemen bij aanloggen server. Alle emailinstellingen en poorten staan correct.

Wij balen wel hiervan want sinds Ziggo strenger beleid voert komen alle gmail mailtjes automatisch in de spam map terecht en daar zitten een aantal belangrijke emails tussen ,die wij alleen verkrijgen door aan te loggen op webmail en ze uit de spam map in webmail in postvak in zetten (als zijnde geen spam) en daarna kunnen wij ze pas binnenhalen. Ziggo help ons snel uit de brand graag .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

De 403 error verschijnt als je direct op Aanmelden klikt voordat de inlogpagina volledig is geladen en je dus geen mailadres + wachtwoord hebt ingevoerd, dit is een bekende bug. Het optimaliseren van het spamfilter is een taak die al langer loopt.

Zie verder mijn vorige reactie.

Ferdinand19601

Level 5
  • 48Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

De storing is inmiddels prima opgelost. Ik krijg nu de berichten weer binnen en kan nu ook weer bij Ziggo mail gewoon weer inloggen.

Thanks!

Gr. Ferry.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 17Likes

@Ferdinand19601
Klopt. Probleem voorbij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic