1
Vraag
2
Reacties
Weber/Kolk

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Modem vervangen nodig om de juiste wifipods te bestellen?

Goedenavond,

We hebben een wit smart WiFi modem van Ziggo. Het WiFi signaal is echter onvoldoende in de kamers op de eerste etage en op zolder. Om die reden hebben we eerste een Deco M5 gekocht, maar ook werkte onvoldoende. Vervolgens zijn we overgestapt een Amplifi HD. Die heeft alleen nu de geest gegeven.

Inmiddels heeft Ziggo Pods om voor een goed dekkend WiFi systeem te zorgen. Top. Daar zouden we graag gebruik van maken. Alleen bij onze witte smart WiFi modem wordt Deco M4 geleverd en moet de ziggo WiFi uitgezet worden. Deco heeft bewezen hier zelfs met een M5 systeem geen dekking te geven, dus daar heb ik weinig vertrouwen in.

Is het mogelijk dat ziggo onze modem vervangt door de nieuwe zwarte smart WiFi modem met de 6 kantige pods?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Er is inmiddels aanvullende informatie die ik hier graag even deel. Gebruikerservaringen laten zien dat specifiek de Sagemcom en SmartWifi pods een goede combi zijn en worden daar dus bij elkaar geadviseerd. Verder is het ook gewoon mogelijk de pods te bestellen met jou type modem @Weber/Kolk. Dus als je dat alsnog wilt kunnen we dat gewoon voor je regelen hoor. 

Bekijk in context

34 Reacties 34
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De zeshoekige SmartWifi pods zijn ook compatibel met jouw huidige SmartWifi modem. Het nieuwe, zwarte SmartWifi modem (F3896LG-ZG) wordt niet op verzoek toegestuurd.

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als ik de pods wil bestellen op de ziggo site, wordt gevraagd je modem te selecteren. Na die selectie krijg je het scherm dat je de deco m4 moet hebben. Als ik de zwarte modem selecteer krijg je wel de optie voor de zeskantige pods. Vandaar mijn vraag hier.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie dat de SmartWifi pods inderdaad niet meer als optie worden aangeboden voor de TG2492, CH7465 en TG3492, dat is mij nog niet eerder opgevallen. Het verbaast mij, niet alleen omdat de SmartWifi pods wel geschikt zijn voor deze modems, zoals ik eerder aangaf, maar ook omdat de SmartWifi pods niet beschikken over Wi-Fi 6.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan hierover waarschijnlijk meer vertellen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Weber/Kolk. Goedemorgen! 

Ik ga heel eerlijk zijn; ik weet niet precies hoe dit zit. Of de mogelijkheid er wel zou moeten zijn met je huidige modem. Ik laat dit even uitzoeken en kom hier op terug. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Via welke weg probeerde je nu te bestellen, @Weber/Kolk? Als ik via deze link zelf het bestelproces begin, kan ik ze gewoon bestellen. Lukt het jou zo ook? 

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Lycke, ik zie je link niet.

ik probeer het via deze link: https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi/pods/bestel-pods?tabId=rent&preselect=7078+7077

 

bovenin je scherm moet je je modem selecteren. Als ik daar mijn witte WiFi modem selecteer kom ik op deze link: https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set

 

als ik geen modem selecteer zou ik ze misschien wel kunnen bestellen (niet geprobeerd), maar ik wil natuurlijk zekerheid dat het werkt. 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Met alle respect maar als Deco M5 niet werken zou ik van de Pods van Ziggo niet veel meer verwachten. De TP-Link Deco M5 heeft in het verleden diverse awards gewonnen. Als het bij jou niet goed werkt is er imo iets anders aan de hand. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik moet wel zeggen dat ik me deels aansluit bij @JanAssen. Niet zozeer omdat ik bekend ben met de werking/ervaringen van al deze pods, maar het lijkt me sowieso goed om de boel eens onder de loep te nemen. Mocht je hier naar willen kijken, geef het dan ook vooral even aan. Er zijn hier vele mensen aanwezig die met jou kunnen kijken naar het probleem :-). 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Op de volgende pagina wordt dan gevraagd welk modem je hebt, vervolgens kom je bij de deco's uit.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zie het. Heel frappant. Er wordt naar gekeken. Ik kom hier op terug! 

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had 1 deco disc die om de haverklap er uit lag. Met amplifi HD nooit last van gehad. Het zou natuurlijk ook een maandagochtend exemplaar geweest kunnen zijn…. 

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoor collega’s die erg te spreken zijn over de 6 kantige pods. Omdat deze ook geadviseerd worden bij de meest recente modem, leek mij dit ook de beste optie om te proberen. Mocht het allemaal niet werken, dan kan ik altijd nog weer overschakelen op een nieuw mesh systeem.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@tobiastheebe  schreef:

Ik zie dat de SmartWifi pods inderdaad niet meer als optie worden aangeboden voor de TG2492, CH7465 en TG3492, dat is mij nog niet eerder opgevallen. Het verbaast mij, niet alleen omdat de SmartWifi pods wel geschikt zijn voor deze modems, zoals ik eerder aangaf, maar ook omdat de SmartWifi pods niet beschikken over Wi-Fi 6.


Verder ook verbazingwekkend, omdat het ondertussen toch wel bekend moet zijn, dat Arris en Deco niet goed met elkaar overweg kunnen en soms problemen geven.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Pasi,

Dat van de Arris lees ik vaker.Geld dat zowel voor de Arris Connectbox Giga als gewone Arris Connectbox?En de Compal connectbox werkt wel gewoon met Deco'?

Weber/Kolk
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik woon in een vrij nieuwe hoekwoning (2001) die we een jaar gelden volledig hebben gerenoveerd en alle kabels naar cat6 hebben omgezet. Qua bekabeling is er geen issue. De WiFi heb ik doorgemeten met jullie WiFi app. De modem staat in de meterkast. In de woonkamer en naast de wifirouter halen we 300mbit. Niet slecht voor een 350mbit abonnement. Op de eerste etage halen we in 1 kamer 200mbit, maar in andere kamers maar 50. Op de tweede etage valt het signaal zelfs weg. En als het er soms is, dan is het Max 20mbit.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Verwijderd account  schreef:

...Dat van de Arris lees ik vaker.Geld dat zowel voor de Arris Connectbox Giga als gewone Arris Connectbox?En de Compal connectbox werkt wel gewoon met Deco'?


Zonder teveel Off-Topic te willen gaan :

Connectbox Arris TG2492LG-ZG <> Deco : prima, mits de Deco's in 1 netwerklijn zijn aangesloten.

 

ConnectBox Compal CH7465LG-ZG <> Deco : prima, alle opties/mogelijkheden mogelijk.


GiGabox Arris TG3492 <> Deco : ???? Ik weet pas sinds kort dat de GiGa ook een Arris box kan zijn ( ? ) en er zijn ook wel eens vreemde 'Deco' problemen met een GiGa box. Maar of dat dan een Arris box is, dat weet ik ( nog ) niet. Het zou mij niets verbazen dat ook de Arris GiGa niet goed met een Deco samenwerkt. Of dan alles in 1 netwerklijn aansluiten ook de oplossing is, dat moet de tijd leren want ik kan het niet testen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De Connectbox Giga (TG3492LG-ZG) is alleen van Arris.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Weber/Kolk  schreef:

Ik woon in een vrij nieuwe hoekwoning (2001) die we een jaar gelden volledig hebben gerenoveerd en alle kabels naar cat6 hebben omgezet. Qua bekabeling is er geen issue. De WiFi heb ik doorgemeten met jullie WiFi app. De modem staat in de meterkast. In de woonkamer en naast de wifirouter halen we 300mbit. Niet slecht voor een 350mbit abonnement. Op de eerste etage halen we in 1 kamer 200mbit, maar in andere kamers maar 50. Op de tweede etage valt het signaal zelfs weg. En als het er soms is, dan is het Max 20mbit.


Als er een netwerkkabel naar boven gaat, dan kan u daarop toch een wifi pod aansluiten?

Een Deco station heeft 2 netwerk poorten, dus kan u de Deco gewoon ertussen zetten, als de netwerkkabel al ergens anders op is aangesloten.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic