1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
GDe

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem led knippert rood bij aansluiten. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb modem vandaag aangesloten alles is juiste manier aangesloten, heb probleem met rood status led knippert constant is deze te oplossing van veraf of moet een monteur langskomen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17560Likes

Het AOP is een TRAS-1000, dit type is verouderd en aan vervanging toe. Een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. De splitter is overbodig, je kunt het modem direct op het AOP aangesloten laten met de IEC/F-kabel groen/rood.

 

DS scanning geeft aan dat geen signaal aanwezig is op het AOP, zoals verwacht. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17560Likes

Als je een nieuwe klant of verhuisd bent, dan is waarschijnlijk de huisaansluitkabel nog niet aangesloten in de EV (straatkast), een monteursafspraak is noodzakelijk om dat op te lossen. Om andere mogelijke oorzaken binnenshuis uit te sluiten:

 

  • Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
GDe
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste, hierbij foto en screenshot van de modem, zowel als splitter en zonder is het zelfde probleem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34927Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17560Likes

Het AOP is een TRAS-1000, dit type is verouderd en aan vervanging toe. Een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. De splitter is overbodig, je kunt het modem direct op het AOP aangesloten laten met de IEC/F-kabel groen/rood.

 

DS scanning geeft aan dat geen signaal aanwezig is op het AOP, zoals verwacht. Je kunt een monteursafspraak aanvragen via de chat.

GDe
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste, bedankt voor u reactie, had al vermoeden dat monteur langs moet komen heb afspraak gemaakt. Fijne dat toegewenst!