Nellie Visser
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Modem houdt Ms Remote Access tegen

Ik krijg van een kennis wel eens 'Hulp op afstand' (Ms Remote Access) op mijn Windows 10 computer. Nadat mijn router (CH7465LG-ZG) in januari door Ziggo is vervangen lukt dat niet meer. De kennis is met zijn laptop hier geweest om het probleem uit te zoeken. Als hij aangekoppeld is bij mijn lokale wifi lukt het wel, maar als hij probeert verbinding te maken van buitenaf dan lukt het niet. Hij denkt dat de verbinding wordt tegengehouden door de firewall in mijn router. Hoe kunnen we dit oplossen?

1 Reactie 1
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4283Posts
  • 226Oplossingen
  • 1428Likes

Gaat het om Remote Desktop of Remote Assistance? Ik neem eigenlijk aan dat het Remote Desktop is, aangezien het erg omslachtig is om Remote Assistance over het internet te laten werken.

Voor beide is port forwarding vereist op de router, dit zorgt er tevens voor dat de vereiste poort geopend wordt in de firewall. Op jouw vorige router moet destijds een regel zijn aangemaakt die verloren is gegaan toen de router vervangen werd. Het gaat om TCP/UDP 3389.

Hierbij instructies voor port forwarding op de Connect Box. Interne begin- en eindpoort zijn beide 3389, voor extra veiligheid kun je extern een ander nummer (bijvoorbeeld 53389) gebruiken voor zowel begin- en eindpoort. Jouw kennis moet zowel jouw publieke IP-adres als het externe poortnummer, alsook een gebruikersnaam en wachtwoord van een account op jouw PC, weten om verbinding te kunnen maken.

Een alternatief dat geen configuratie op de router vereist is TeamViewer. Daarmee heeft jouw kennis alleen een gebruikersnaam en wachtwoord nodig (worden getoond zodra je de applicatie start) om verbinding te maken.

Uitgelicht topic