@Hppppp Mijn schoonmoeder van 96 heeft alleen een TV via Ziggo en geen kastje.
In de instellingen van haar TV heb ik standaard de ondertiteling aanstaan en zij gebruikt alleen een eenvoudige afstandsbediening die aan en uit en het volume uitvoert en de ondertiteling staat altijd aan.
"Ze staat nog niet in Ziggo lijst van bewoners die een abonnement afnemen, maar mocht dat zo ver zijn dan kan ze een Next kastje gratis aanvragen. Dit zou de oplossing zijn zei een Ziggo medewerker bij Mediamarkt "
Dit lijkt helaas onzin van die medewerker bij de Mediamarkt of er moet daar een heel aparte situatie zijn op die postcode.
Een verzorgingshuis heeft een 1 zakelijke aansluiting voor iedereen en er is geen lijst van welke bewoners Ziggo afnemen, zij hebben allemaal de vrije zenders van Ziggo.
Als er een los abonnement bij moet, dan gaat dat via de consumenten afdeling van Ziggo, mits er een eigen huisnummer is en de technische aansluitingen in het verzorgingshuis zodanig zijn, dat er aparte abonnementen bijgenomen kunnen worden.
Kijk hier of de postcode en het huisnummer en een toevoeging bekend is bij Ziggo: Postcodecheck | Ziggo
is er geen mogelijkheid, laat het hier nog even weten, dan kan een Ziggo moderator meekijken hoe het zit in dat huis, zet daarvoor de postcode en het huisnummer van je moeder, tussen haakjes, achter je eigen postcode en huisnummer in je profiel.
Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info