1
Vraag
2
Reacties
rvdalen

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.

Ik ben dit item als meerdere malen tegengekomen; mijn Ziggo Connect Box blijft zich een paar keer per dag opnieuw opstarten.
Ik merk dat omdat de internetradio dan uitvalt, en ook mijn Werk-VPN verbinding valt dan weg.
Het gebeurde eerder ook wel dat het internet even weg viel, maar besteedde er geen aandacht aan.
Sinds een week of twee gebeurt het echter zó vaak dat ik naar de oorzaak ben gaan zoeken.
Ik merkte deze week dat op deze momenten samenvielen met  een zich opnieuw opstartend modem.
Ben gisteren in de bekabeling gedoken - dat lijkt goed te zitten.
Ik lees in deze community dat de diverse kastjes/splitters/filters bij de huis-entree vaak als boosdoener worden gezien.
Ben benieuwd of jullie me op weg kunnen helpen?

 

M'n modem staat trouwens in bridge-mode.

en hieronder wat foto's rond de OVP in mijn meterkast

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ter terugkoppeling; Vorige week vrijdag is de de netwerkmonteur langs gekomen.

Hij heeft gemeten vanuit mijn AOP en vanuit de straatkast maar geen fouten kunnen constateren.

Daarom heeft hij mijn modem vervangen door hetzelfde type als er zat.

Dat bleek de oplossing te zijn! Het is nu 1 week verder in in die tijd heeft het modem slechts één herstart gehad (blijkt uit de modemlog; op maandag 13/9 5h30).

Kortom ik ben tevreden - bedankt voor de support!

Bekijk in context

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Het nieuwe modem draait nu ruim 11 dagen probleemloos - dus wat mij betreft sluiten we dit topic.

Nogmaals bedankt voor de support

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
MAC-adres:XXXXXXXXXXXX
Serienummer Connect Box:DDAP53242542
Beschikbaarheid:11day(s)7h:12m:23s
Netwerk toegang:Toegang tot internet

Bekijk in context

43 Reacties 43
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP (Toptech TOP1) is ~30 jaar oud; je hebt een monteur nodig die het AOP voor je komt vervangen.

 

Verder zijn beide splitters (PTS-02KK en ETU-01) en de kabels verouderd. De splitters moeten vervangen worden door een POA-01-B om het modem en de TV/decoder op aan te sluiten. Voor het modem is een nieuwe aansluitkabel (IEC/F) nodig. De TV-kabel moet worden voorzien van een nieuwe stekker, de huidige stekker is afgeschreven, dit kan de monteur voor je regelen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nieuw aansluitmateriaal toesturen en een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Hoi tobiastheebe, Bedankt voor je supersnelle analyse!

Ik heb mijn gegevens op mijn profielpagina ingevuld en wacht de reactie van de moderator af. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom @rvdalen! Zo te lezen heeft @tobiastheebe al een uitstekende analyse gedaan. Ik ben gelijk aan de slag gegaan en heb je nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Binnen 2-3 werkdagen heb je deze in huis. De monteur is ingepland voor maandag 30-08-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Kom dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via Mijn Ziggo. 

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Mijn AOP, splitter en modemkabel zijn vanmorgen vervangen, echter het euvel is nog niet opgelost; het modem blijft zich nog steeds regelmatig herstarten.

De monteur heeft wat dat betreft al wat aan verwachtingsmanagement gedaan; "dit is de eerste stap", zei hij, "zorgen dat alles vanaf de aansluiting goed zit. Maar soms ligt het ook aan het modem en moet deze als tweede stap ook vervangen worden."

Ik hoor graag jullie advies.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De monteur is zo te zien vergeten om de TV-kabel van een nieuwe stekker te voorzien. Deze stekker moet vervangen worden, mogelijk is aan de andere zijde van de kabel ook een nieuwe stekker of einddoos nodig. Vermoedelijk heeft het modem nog last van instraling.

 

Zou je een foto willen plaatsen van de aansluiting in de woonkamer (stekker/contactdoos en kabel naar TV/decoder)?

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

hm, je hebt gelijk - ik vrees dat mijn aansluiting in de woonkamer ook van 30jr geleden is.

Om deze mogelijk bron van storing uit te sluiten heb ik de TV kabel aan de zijde van de AOP los gekoppeld.

Echter zojuist is het modem opnieuw onderuit gegaan. Dan lijkt me de kwaliteit van de tv kabel minder relevant t.a.v. dit modem-euvel - toch?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je zou het modem tijdelijk direct moeten aansluiten op het AOP, dus zonder de splitter (POA-01-B), om de binnenhuisinstallatie volledig uit te sluiten. Start na deze handeling het modem opnieuw op.

 

Zowel de stekker in de meterkast als de kabel in de woonkamer zijn afgeschreven en de einddoos (TRAS-1000) is verouderd. Vooral de stekkers met plastic kapjes maken de installatie (en daarmee het modem) zeer ruisgevoelig.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt voor je terugkoppeling, @rvdalen! We zijn er duidelijk nog niet helemaal, maar er worden wel stappen gemaakt. Zo komen we steeds dichterbij de daadwerkelijke oplossing ;-). 

 

De tip die @tobiastheebe geeft is een hele sterke! Ik denk dat het heel verstandig is om het modem eens direct aan te sluiten op het AOP (zonder splitter), om te kijken hoe het dan gaat. 

Ervaar je het probleem dan niet meer? Dan weten we dat de binnenhuisinstallatie verantwoordelijk is voor het probleem.

Ervaar je het probleem nog wel? Dan gaat het vanuit het netwerk of het modem verkeerd. Vanuit hier kan ik dan je signaal en modem verder onder de loep nemen. 

 

Ik ben heel benieuwd naar je terugkoppeling!

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb inderdaad mijn modem rechtstreeks aan het AOP gekoppeld om de invloed van mijn binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Helaas is het modem vanmorgen toch weer 4x opnieuw opgestart.

Voor de evt. analyse heb ik de tijden geregistreerd:

31/8 23h26 Modem rechtstreeks aan AOP gekoppeld en handmatig opnieuw opgestart

1/9 10:15 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 10:37 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 11:07 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 12:12 Modem heeft zichzelf herstart

 

En hieronder de logfiles uit het modem:

Connect Box informatie
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
MAC-adres:xxxxx
Serienummer Connect Box:DDAP62162425
Beschikbaarheid:0day(s)0h:15m:39s
Netwerk toegang:Toegang tot internet

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

01-09-2021 12:28:20noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[82.75.152.43];CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 12:15:09noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 12:15:00warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 11:11:01noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 11:10:53warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 10:40:08noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 10:39:59warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:26noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 10:16:32noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 10:16:24warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 07:16:17noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-09-2021 07:16:09warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:f1:91:27;CMTS-MAC=00:01:5c:b6:76:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1610000000938256qam2
2642000000838256qam6
3650000000838256qam7
4658000000938256qam8
5666000000938256qam9
66740000001038256qam10
76820000001038256qam11
8690000000938256qam12
9698000000938256qam13
10706000000938256qam14
11714000000937256qam15
12722000000937256qam16
13730000000938256qam17
14738000000938256qam18
15746000000937256qam19
16754000000937256qam20
17762000000937256qam21
18770000000837256qam22
19778000000737256qam23
20786000000737256qam24
21826000000737256qam29
22834000000737256qam30
23842000000737256qam31
24850000000636256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.983373496316
2Goed (Locked)38.605361208787
3Goed (Locked)38.983361170049
4Goed (Locked)38.605361219939
5Goed (Locked)38.983361193755
6Goed (Locked)38.983361243417
7Goed (Locked)38.983361248267
8Goed (Locked)38.605361266678
9Goed (Locked)38.983361203305
10Goed (Locked)38.605361156567
11Goed (Locked)37.636361266717
12Goed (Locked)37.6363612954610
13Goed (Locked)38.605361164337
14Goed (Locked)38.258361298148
15Goed (Locked)37.636361217248
16Goed (Locked)37.636361201722
17Goed (Locked)37.636361146439
18Goed (Locked)37.6363612573014
19Goed (Locked)37.636361261727
20Goed (Locked)37.356361224922
21Goed (Locked)37.356361267777
22Goed (Locked)37.636361149795
23Goed (Locked)37.0933611925710
24Goed (Locked)36.6103612244911

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
136000000375.12064qam7
258800000385.12064qam8
344500000375.12064qam6
452000000385.12064qam5

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00020
22.00000
32.00000
42.0000

0

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Signaal is nu zoals het hoort. Gezien het type reset ('reboot due to power reset') vermoed ik een tekortkoming van de Connect Box i.c.m. gebruik van VPN.

rvdalen
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ter toelichting/aanvulling: Ik heb vandaag geen VPN gebruikt.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aanvulling:

De T3 meldingen zijn afkomstig uit een serie van 10 opeenvolgende, die een reset veroorzaken. (01-01-1970)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@KBX458 Die vielen mij ook op maar komen na de power cycle voor, eigenlijk dus een reset op een reset. Mogelijk probeert modem te zenden terwijl upstream nog niet (volledig) opgebouwd is?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem ontvangt niet tijdig een respons van de CMTS. Dit is ruis gerelateerd voor zover ik weet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Als de melding 'reboot due to power reset' er niet was, dan zou ik ook zeggen dat het een signaalprobleem is, maar de aanwezigheid van die melding doet mij daaraan twijfelen. Neemt uiteraard niet weg dat T3 timeouts niet opeenvolgend mogen voorkomen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Hoewel in lichte mate, is er nog ruis aanwezig op de downstream. Dit kan juist voldoende zijn om te verhinderen dat het modem tijdig een respons van de CMTS ontvangt.

Ik denk dat een netwerkmonteur in stelling moet worden gebracht.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik was van mijn Compal CB destijds niet anders gewend dat de corrected errors er zo uit zagen als hier, vlak na een reboot c.q. bij een korte uptime. Naar mijn mening kun je een pas een goede conclusie hieruit trekken na een uptime van tenminste een uur.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Die uptime had ik even over het hoofd gezien.

Je kan nog voor de zekerheid een uurtje wachten om te zien hoe de ruis zich verder ontwikkelt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Als de CB het zo lang volhoudt. 🙂

 

"

1/9 10:15 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 10:37 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 11:07 Modem heeft zichzelf herstart

1/9 12:12 Modem heeft zichzelf herstart

"

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic