WSJS

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mails verdwijnen direct na binnenkomst

Van het ene op het andere moment zie ik dat een aantal van mijn binnenkomende mails direct verdwijnen.
Niet terug te vinden, ook niet in spam en ook niet via de zoekfunctie.
Ook verzend ik mails naar bekende mailadressen en ook het antwoord van degene verdwijnt onmiddellijk bij binnenkomst. 

Wie kan mij helpen?

Ik gebruik Outlook 2010 maar ook in webmail van Ziggo verdwijnen deze mails

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@WSJS Gebruik je ook een ander apparaat waar de mail met POP wordt binnengehaald?

 

Zo nee, geef onmiddellijk als eerste je Mijn Ziggo een nieuw wachtwoord en in Mijn Ziggo onder Producten -> Internet -> naar beneden scrollen - je emailadres een ander wachtwoord.

 

In de gevallen die hier eerder gemeld werden op het forum was dit de oplossing.

Een hacker die je email leeghaalt, is de grootste mogelijke oorzaak van dit probleem.

Bekijk in context

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kon je niet eens een antwoord sturen. Wat een ellende. Ik heb n een nieuwe laptop (was al de bedoeling hoor) en het probleem lijkt opgelost. Wel heb ik je advies opgevolgd en nieuwe wachtwoorden aangemaakt.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Outlook 2010 zou ik sowieso niet meer installeren, die heeft geen updates en ondersteuning meer van Microsoft.

Outlook 2010 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Docs

 

SUPPORT DATES
Listing Start Date Mainstream End Date Extended End Date
Outlook 2010 Jul 15, 2010 Oct 13, 2015 Oct 13, 2020

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@WSJS Gebruik je ook een ander apparaat waar de mail met POP wordt binnengehaald?

 

Zo nee, geef onmiddellijk als eerste je Mijn Ziggo een nieuw wachtwoord en in Mijn Ziggo onder Producten -> Internet -> naar beneden scrollen - je emailadres een ander wachtwoord.

 

In de gevallen die hier eerder gemeld werden op het forum was dit de oplossing.

Een hacker die je email leeghaalt, is de grootste mogelijke oorzaak van dit probleem.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@WSJS Goed dat je het hier even aankaart. Wat merkwaardig en zeker niet leuk!

Is dit trouwens recent het geval? Heb je daarnaast iets aan de tips van @Bert? Kijk desnoods eens naar de 'gekozen oplossing' in dit topic

Wat altijd goed is om sowieso nog te doen:

- virusscan draaien op je apparaten

- eventuele extra router voorzien van meest actuele software

- andere browser proberen/controleren.

We horen het graag! 

 

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kon je niet eens een antwoord sturen. Wat een ellende. Ik heb n een nieuwe laptop (was al de bedoeling hoor) en het probleem lijkt opgelost. Wel heb ik je advies opgevolgd en nieuwe wachtwoorden aangemaakt.

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wat een ellende. Ik heb inmiddels een nieuwe laptop (was al de bedoeling hoor) en outlook even verbannen. Ik doe gebruik nu Ziggo mail, dat is wennen maar het probleem lijkt opgelost. Wel heb ik je advies opgevolgd en nieuwe wachtwoorden bij Ziggo aangemaakt. 

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had jouw adviezen al opgevolgd maar dat hielp niet. Ik heb nu een nieuwe laptop en outlook nog even niet geïnstalleerd. Ik moet even wennen aan Ziggo mail maar het probleem lijkt opgelost.

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem lijkt opgelost nu ik (was al in bestelling) een nieuwe laptop heb. Maar Outlook durf ik nog even niet te installeren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Outlook 2010 zou ik sowieso niet meer installeren, die heeft geen updates en ondersteuning meer van Microsoft.

Outlook 2010 - Microsoft Lifecycle | Microsoft Docs

 

SUPPORT DATES
Listing Start Date Mainstream End Date Extended End Date
Outlook 2010 Jul 15, 2010 Oct 13, 2015 Oct 13, 2020
WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Bert voor je advies. Ik heb Outlook 2010 gelukkig nog niet geïnstalleerd en ga het ook niet doen.
Wel vreemd dat het in mijn jaarlijkse abonnement van Microsoft Office wordt aangeboden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als je in je Microsoft Office abonnement Office download, dan krijg je Microsoft® Outlook® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2112 Build 16.0.14729.20254) 32 of 64 bits op je computer.

Ik heb hetzelfde jaarlijkse abonnement.

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Deze versie werkt dus wel goed Bert?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@WSJS Hier loopt het hele Office pakket, met al zijn onderdelen en specifiek Outlook, zonder ook maar 1 probleem.

WSJS
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dan moet het goed komen. Dank je wel Bert.

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Jacob

Probleem met verdwijnen van mail is doorBert zijn inbreng zo te zien opgelost de mail staat er nu al meer dan een half uur. Het tweede punt is waar jij misscuen hulp mee kan bieden is dat: 

Alleen de mails die ik zie staan op de zwarte balk gemarkeerd met een oranje stip (33 stuks) inmiddels; blijven daar staan, heb je daar toevallig ook zo'n goede en simpele oplossing voor. Om die in de INBOX te krijgen?

Simon

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @silona! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet precies weet waar je op doelt. Zou je dit nader kunnen toelichten, eventueel met een screenshot? Dan denk ik, Jacob of bijvoorbeeld @Bert graag met je mee 🙂 Belangrijk is om bepaalde persoonlijke details bij de screenshot te blurren zodat ze niet zichtbaar zijn. Dankjewel alvast! 

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Erik, ik denk dat je bedoeld dat ik op de zwarte balk het mail icoontje zie met een oranje stip en die aangeeft dat er ergens nog 31 ongelezen mailtjes hangen.

Het probleem dat de mail verdween na 5 minuten is opgelost en wel door het paswoord te wijzigen.

Bijgesloten het screenshot.

Alvast bedankt

Simon

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Erik S En mouse over geeft het aantal ongelezen mails weer.

 

Bert_0-1642779610251.png

 

silona

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ja dat klopt bij mij staat de teller op 31

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie bij mij ook achter Postvak IN 364 staan, maar bij jou staat er geen 31 achter postvak in, het lijkt erop dat je ze toch hebt gelezen, maar dat het envelopje achter loopt met de juiste info.

Uitgelicht topic