1
Vraag
2
Reacties
Ricky97

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lease tijd veranderen

Hoi allemaal,

Ik had een vraag over het volgende: ik heb sinds kort een wifi repeater van TP-link (RE450), waarmee mijn PC is verbonden via ethernet kabel, dus er loopt een kabel van de wifi repeater naar mijn PC toe. Nou merkte ik tijdens het streamen en gamen dat mijn verbinding zowat elk uur uitviel. Na veel opgezocht op het internet naar vergelijkbare problemen, kwam ik erachter dat mijn lease tijd in mijn router staat op 3600 seconden, wat toevallig genoeg elk uur is. Nou heb ik deze veranderd naar een dag (dus 86400 sec) en blijkt mijn ethernet verbinding niet meer om het uur uit te vallen. Nou was mijn vraag of ik het zo op de juiste manier heb opgelost, of dat deze verandering kan leiden tot eventuele andere complicaties. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Het vergroten van de IP lease tijd, kan & mag ( normaal gesproken ) geen problemen opleveren. Echter, geldt dit ook voor het verkorten van de IP lease tijd.

Het probleem, waarom uw verbinding weg valt, is hier mee ( met het vergroten van de IP lease tijd ) niet opgelost. Eigenlijk verwacht ik, dat de verbinding nu 1 keer per dag zal uitvallen.
Normaal gesproken, mag u namelijk niets merken als uw pc een nieuw IP aanvraagt/krijgt.
Behalve als er b.v. DHCP of netwerk problemen zijn, dat zou dit proces een ( tijdelijke ? ) vertragende factor kunnen zijn.

Als u nu zonder problemen kan streamen en gamen, dan zou u dit als een work-around kunnen zien. Echter, mocht u t.z.t. nog meer vreemde netwerk 'dingen’ gaan merken, dan moet u zich dit probleem ook even herinneren.

Uw zou de DHCP instellingen in uw Ziggo modem/router kunnen controleren ( of een foto maken en hier plaatsen ). Er moeten genoeg IP nummers in de range beschikbaar/vrij zijn.
Ook gewoon uw Ziggo modem/router eens uit- en na 15 sec. weer aanzetten kan helpen.
Uiteindelijk zou een harde reset van het Ziggo modem/router ook een oplossing kunnen zijn, maar dan zijn wel alle aangepast instellingen verdwenen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Het vergroten van de IP lease tijd, kan & mag ( normaal gesproken ) geen problemen opleveren. Echter, geldt dit ook voor het verkorten van de IP lease tijd.

Het probleem, waarom uw verbinding weg valt, is hier mee ( met het vergroten van de IP lease tijd ) niet opgelost. Eigenlijk verwacht ik, dat de verbinding nu 1 keer per dag zal uitvallen.
Normaal gesproken, mag u namelijk niets merken als uw pc een nieuw IP aanvraagt/krijgt.
Behalve als er b.v. DHCP of netwerk problemen zijn, dat zou dit proces een ( tijdelijke ? ) vertragende factor kunnen zijn.

Als u nu zonder problemen kan streamen en gamen, dan zou u dit als een work-around kunnen zien. Echter, mocht u t.z.t. nog meer vreemde netwerk 'dingen’ gaan merken, dan moet u zich dit probleem ook even herinneren.

Uw zou de DHCP instellingen in uw Ziggo modem/router kunnen controleren ( of een foto maken en hier plaatsen ). Er moeten genoeg IP nummers in de range beschikbaar/vrij zijn.
Ook gewoon uw Ziggo modem/router eens uit- en na 15 sec. weer aanzetten kan helpen.
Uiteindelijk zou een harde reset van het Ziggo modem/router ook een oplossing kunnen zijn, maar dan zijn wel alle aangepast instellingen verdwenen.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

DHCP werkt als volgt, na verstrijken van 50% van de lease tijd gaat de pc opnieuw een lease vragen als dat niet lukt weer na 50% van overgebleven tijd enz…

 

Ricky97
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pasi wrote:

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

 

Het vergroten van de IP lease tijd, kan & mag ( normaal gesproken ) geen problemen opleveren. Echter, geldt dit ook voor het verkorten van de IP lease tijd.

Het probleem, waarom uw verbinding weg valt, is hier mee ( met het vergroten van de IP lease tijd ) niet opgelost. Eigenlijk verwacht ik, dat de verbinding nu 1 keer per dag zal uitvallen.
Normaal gesproken, mag u namelijk niets merken als uw pc een nieuw IP aanvraagt/krijgt.
Behalve als er b.v. DHCP of netwerk problemen zijn, dat zou dit proces een ( tijdelijke ? ) vertragende factor kunnen zijn.

Als u nu zonder problemen kan streamen en gamen, dan zou u dit als een work-around kunnen zien. Echter, mocht u t.z.t. nog meer vreemde netwerk 'dingen’ gaan merken, dan moet u zich dit probleem ook even herinneren.

Uw zou de DHCP instellingen in uw Ziggo modem/router kunnen controleren ( of een foto maken en hier plaatsen ). Er moeten genoeg IP nummers in de range beschikbaar/vrij zijn.
Ook gewoon uw Ziggo modem/router eens uit- en na 15 sec. weer aanzetten kan helpen.
Uiteindelijk zou een harde reset van het Ziggo modem/router ook een oplossing kunnen zijn, maar dan zijn wel alle aangepast instellingen verdwenen.

Dankjewel voor je antwoord! Ik ben er inderdaad van bewust dat die nu 1 keer per dag uit zal vallen, maar dat is voor mij geen probleem (sinds ik niet van plan ben om 24 uur achter elkaar te gaan gamen). En elke keer dat ik mijn pc afsluit en weer opstart, dan wordt de lease weer vernieuwd. Ik vind het echter wel vreemd waarom de verbinding eventjes verbroken wordt als er een nieuwe lease wordt aangevraagd, normaal gesproken hoor je hier geen last van te hebben toch? Afin, voor nu heb ik de oplossing gevonden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic