Hallo,
Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Het vergroten van de IP lease tijd, kan & mag ( normaal gesproken ) geen problemen opleveren. Echter, geldt dit ook voor het verkorten van de IP lease tijd.
Het probleem, waarom uw verbinding weg valt, is hier mee ( met het vergroten van de IP lease tijd ) niet opgelost. Eigenlijk verwacht ik, dat de verbinding nu 1 keer per dag zal uitvallen.
Normaal gesproken, mag u namelijk niets merken als uw pc een nieuw IP aanvraagt/krijgt.
Behalve als er b.v. DHCP of netwerk problemen zijn, dat zou dit proces een ( tijdelijke ? ) vertragende factor kunnen zijn.
Als u nu zonder problemen kan streamen en gamen, dan zou u dit als een work-around kunnen zien. Echter, mocht u t.z.t. nog meer vreemde netwerk 'dingen’ gaan merken, dan moet u zich dit probleem ook even herinneren.
Uw zou de DHCP instellingen in uw Ziggo modem/router kunnen controleren ( of een foto maken en hier plaatsen ). Er moeten genoeg IP nummers in de range beschikbaar/vrij zijn.
Ook gewoon uw Ziggo modem/router eens uit- en na 15 sec. weer aanzetten kan helpen.
Uiteindelijk zou een harde reset van het Ziggo modem/router ook een oplossing kunnen zijn, maar dan zijn wel alle aangepast instellingen verdwenen.