Ik kreeg op 21 juli j.l. een mail van ziggo waarin o.m. wordt gezegd dat mijn modem aan vervanging toe is.
Ziggo wil kostenloos een nieuw modem toesturen.
Dat heb ik toen aangevraagd via een link in die mail, dus op advies van ziggo
De doos met inhoud inmiddels ontvangen. Gelet op mijn leeftijd (80 jaar) lijkt het toch niet vreemd als ik zelf er niet doorheen zie om dat zelf te doen.
Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen. Bij de afspraak bevestigingsmail stond tot mijn verbazing dat er kosten van de monteur in rekening zullen worden gebracht!
Vreemd daar in diverse folders hierover gesproken wordt van "komt u er zelf niet uit, vraag dan een gratis monteur"
Raar dat ik nu wel moet gaan betalen, immers ziggo upgradet zijn netwerk, waardoor het oudere modem niet meer of niet goed meer werkt.
Kijk ik huur bij ziggo apperatuur en ziggo moet als verhuurder zorgen dat mijn inkomend internet en ook tv signaal optimaal is, daar betaal ik ieder maand voor.
Het probleem van de verouderde modem ligt bij ziggo.
Indien ik het oude modem blijf gebruiken, dan krijg ik storing c.q. een niet goed werkend signaal volgens ziggo zelf. Dan is er toch sprake van storing, waardoor de monteur gratis e.e.a. dient op te lossen.
Er is door ziggo zelf geconstateerd dat het modem moet worden vervangen.
Ziggo stuurt een nieuw modem
Optie óf je plaatst het modem zelf
óf je laat het door een monteur doen.
In het laatste geval is het logisch dat het modem er al is als de monteur langskomt, dus is het geen Extra Service afspraak.
Ik wil dan ook dat het geheel kosteloos wordt vervangen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je een nieuw modem ontvangen en wil je weten of installatie door een monteur gratis is? Check hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:
Ik heb een nieuw modem ontvangen bij een abonnementswijziging
Ontvang je een nieuw modem omdat je je abonnement hebt gewijzigd? Bijvoorbeeld omdat je internet hebt toegevoegd aan je abonnement of omdat je een hogere internetsnelheid hebt gekozen? Dan heb je recht op installatiehulp en is de monteur gratis.
Ik heb zonder aanvraag een nieuw modem ontvangen
Soms blijkt dat je verouderde apparatuur gebruikt die niet meer goed aansluit bij je abonnement. Bijvoorbeeld omdat we een snelheidsverhoging hebben doorgevoerd en je huidige modem niet geschikt is voor de nieuwe snelheid. Dan sturen we je pro-actief bijvoorbeeld een nieuw modem. In zo'n situatie heb je recht op installatiehulp en is de monteur gratis.
Ik heb een nieuw modem ontvangen omdat mijn huidige defect is
Is je modem defect en heb je een nieuwe nodig? Dan kunnen we een nieuw modem aan je sturen. Je dient deze zelf aan te sluiten. Heb je hierbij hulp nodig van onze monteur? Dan kunnen we een storingsmonteur voor je inplannen. Deze monteur is niet gratis, meer informatie over de voorwaarden en kosten lees je hier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat je over 1 zin hebt heen gelezen, die in de mail staat:
Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.
Bert
De zin van € 50 komt in mijn mail niet voor.!
Er staat wel dat voor het eerste halfuur werk € 40 wordt berekend en elk volgend kwartier wordt er €15 berekend. Dus geen vast bedrag van € 50 !
Dit komt door het systeem. Normaal gesproken bij wissel modem op aanvraag klant betaal je een extra service monteur. Het systeem plant dus een extra service monteur. Wat je kan doen is de monteur laten komen en dan met ziggo bellen om het te laten krediteren. Dit is geen menselijke fout dit is het systeem dat idd een extra service monteur in plant ipv van installatie monteur. Jou wissel van modem is niet op aanvraag van jou maar van uit ziggo. Zij zullen niet moeilijk doen om het te krediteren van de kosten.
Om te voorkomen dat je een tijdlang aan de telefoon je verhaal moet doen, kan een moderator je wellicht helpen met creditering van de monteurskosten.
Zodra je bericht ontvangt omtrent de kosten, trek je hier maar aan de bel.
Dat lijkt me de kortste klap.
@Lemar4 Dat lijkt een nieuwe tekst in die mails.
Ben benieuwd ernaar.
Kun je de mail hier plaatsen met een schermafbeelding of copy paste?
Haal je naam weg, mocht die erin staan.
Hi Bert
Bijgaand een deel van de betreffende mail
@Bert die tekst die jij bedoel krijg je al er een storings monteur ingepland word. Dat is idd 50 euro als het aan de klant ligt.
40 euro is extra service monteur voorrijkosten en 30 min werk zit daar in. Alles na dat half uur is 15 euro per kwartier.
@tjhslangen dan is het helemaal een vreemde mail, een installatiemonteur zou in principe gratis moeten zijn en is geen service monteur.
@Lemar4 "Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen."
Hoe heb je die afspraak gemaakt?
@Bert klopt installatie monteur is gratis. Maar zoals ik al zij in vorige bericht. Het systeem plant een extra service monteur in bij een lsp swap. Dus als de klant vraagt om een ander modem. Helaas gebeurd dit ook bij wissel van oude modems terwijl ziggo aangeeft dat ze nieuw modem krijgen of moeten hebben. Daar lopen wij ook tegen aan in het veld. Daarom zij ik kosten laten krediteren.
Via een chat met eem medewerker van Ziggo
@tjhslangen dus het computersysteem is de dwarsligger. Dan lijkt het me verstandig te wachten tot de installatiemonteur is geweest en dat @Lemar4 dan hier opnieuw aan de bel trekt. Mogelijk dat een moderator iets kan betekenen.
@KBX458 dit klopt idd en ook hoe de vragen ingevuld door ks. Ks houd zich idd netjes aan de richtlijnen. Deel van ks krijgt het wel goed voor elkaar om gratis installatie monteur te sturen.
Heb je een nieuw modem ontvangen en wil je weten of installatie door een monteur gratis is? Check hieronder welke situatie voor jou van toepassing is:
Ik heb een nieuw modem ontvangen bij een abonnementswijziging
Ontvang je een nieuw modem omdat je je abonnement hebt gewijzigd? Bijvoorbeeld omdat je internet hebt toegevoegd aan je abonnement of omdat je een hogere internetsnelheid hebt gekozen? Dan heb je recht op installatiehulp en is de monteur gratis.
Ik heb zonder aanvraag een nieuw modem ontvangen
Soms blijkt dat je verouderde apparatuur gebruikt die niet meer goed aansluit bij je abonnement. Bijvoorbeeld omdat we een snelheidsverhoging hebben doorgevoerd en je huidige modem niet geschikt is voor de nieuwe snelheid. Dan sturen we je pro-actief bijvoorbeeld een nieuw modem. In zo'n situatie heb je recht op installatiehulp en is de monteur gratis.
Ik heb een nieuw modem ontvangen omdat mijn huidige defect is
Is je modem defect en heb je een nieuwe nodig? Dan kunnen we een nieuw modem aan je sturen. Je dient deze zelf aan te sluiten. Heb je hierbij hulp nodig van onze monteur? Dan kunnen we een storingsmonteur voor je inplannen. Deze monteur is niet gratis, meer informatie over de voorwaarden en kosten lees je hier.
Paul
Alvast bedankt voor je inzet
Ik heb nu net hetzelfde voorgehad:
Ik kreeg een brief van Ziggo dat mijn modem vervangen moest worden. Daar ik niet handig ben om dit zelf te doen (leeftijd 80+), heb ik een monteur gevraagd. Volgens het contact met Ziggo is dit gratis en ook de website zegt dat dit gratis is.
Toen de monteur kwam, heeft hij me ook gezegd dat ik niets hoefde te betalen, maar ik zie nu wel op mijn laatste factuur dat toch 40 euro is aangerekend, voor: 'Extra Service starttarief inclusief 30 minuten'.
Kunt u dit alstublieft corrigeren?
PS ik kreeg voor de afspraak met de monteur wel een bevestigingsemail waarin werd gezegd "Extra Service .... Het starttarief voor de voorrijkosten en het eerste half uur werk is € 40. Per opvolgend kwartier betaalt u € 15. . Deze email heb ik genegeerd, daar me toegezegd was dat dit gratis zou zijn, dus verwachtte dit niet terug te zien in de factuur.
@Albi Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Ziggo schraapt overal geld bij elkaar en negeert zijn eigen beloftes aan de klanten.
Ik vind dat je dat niet kan maken naar je klanten en dit schaadt enorm het vertrouwen in een bedrijf.
U boft dat u het forum weet te vinden. Maar behalve het schrappen van deze in mijn ogen onterechte in rekening gebrachte kosten vind ik ook dat nu nog recht heeft op een compensatie omdat ze toch geprobeerd hebben deze kosten u door de neus te boren.
Ik krijg een heel triest gevoel hierbij.
@Albi Gelukkig kan ik nergens vinden dat Ziggo, op een illegale manier, geld bij elkaar schraapt.
Mensen maken fouten, systemen zijn soms lastig en ik ken niemand die geen fouten maakt en geen perfecte systemen.
Het gaat erom hoe de financiële fouten worden rechtgezet en dan zie ik bij Ziggo dat dit altijd wordt opgelost.
Wellicht heb ik er te weinig verstand van maar als Ziggo zijn systemen anders programmeert kunnen veel fouten ten nadele van de klant voorkomen worden.
En iedere fout is anti reclame voor een bedrijf.
Ziggo zou veel meer moeten inzetten op fouten voorkomen.
Of dat nu is over vouchers die de klant maar niet bereiken, 12 maanden gratis een streamingdienst die na een maand er al mee stopt of ondanks met koeienletters vermeld “ gratis monteur” toch monteurs kosten in rekening brengen.
Het werkt nou niet bepaald verbindend naar de klant…..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.