1
Vraag
2
Reageer en help mee
FAMDEHAAN123455

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internetradio geen verbinding zowel bekabeld als wifi

Beste lezer,
Hopelijk kunt u mij verder helpen, zou nl zelf niet meer weten wat ik nog kan doen.

Mijn naam is: Remmelt

 

Ziggo klant, alles in één pakket. Modem: Ziggo Connect Box en Internetradio: Imperial Dabman i205 

 

Sinds de aanschaf deze zomer van een internetradio en heb ik alleen maar ellende ermee gehad,

 

Had eerst een internet radio van het merk Dabman,( Imperial Dabman i450 Zwart Internetradio) deze deed het eerst goed maar naar een paar weken plotsklaps geen verbinding meer. Zowel bekabelt als wifi kreeg ik deze radio niet meer aan de gang.

We hebben een monteur over de vloer gehad ivm een eerder issue.

 

Monteur vertelde mij dat er bij ons verder niets mis was met wat Ziggo had aangelegd. Hij vertelde dat het aan de internetradio zou moeten liggen. Dit verbaasde mij, toch heb ik zijn raad opgevolgd en heb mijn internetradio ingeruild voor een: Imperial Dabman i205. Deze heeft het ongeveer 6 weken gedaan en wederom het zelfde probleem.

Heb van alles geprobeerd:

Modem reset, zowel met tuimelschakelaar als met een paperclip in het kleine gaatje.

Radio naar de fabrieksinstellingen.
Alle kabels uit het modem gehaald en alleen de radiokabel erin

 

De radio geeft in de display geen mac-adres of Ip adres aan. Dus het modem ziet hem niet.
Ik krijg een vermoeden dat er een instelling in het modem gewijzigd moet worden.

Wie o wie kan mij helpen. Wat mij betreft mag u mij ook bellen, dan geeft ik u wel mijn 06 nr. Dat praat wat makkelijker.
Wie maakt mij blij?

4 Reacties 4
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Hi @FAMDEHAAN123455 ,

 

Dit is een klanten helpen mede klanten forum. Moderators, in dienst van Ziggo, kunnen in sommige gevallen ook de helpende hand bieden, maar …Ziggo verleent in principe geen ondersteuning voor de door de klant aangesloten appratuur; dat is eigenlijk iets voor de leverancier van die apparaten.

 

Als ik op Twitters.net dit review lees over de Imperial Dabman i205, krijg ik de indruk dat jij niet de enige bent die klaagt over het verlies van netwerkverbinding. Op de website van Telstar.de kan ik zo snel niets vinden over een eventuele firmware update. Helaas.

 

In de gebruiksaanwijzing (Duits en Engels) staat dat de fabrikant het inschakelen van UPnP aanbeveelt. Verder zou de netwerkkabel al ingeplugd moeten zijn, voor dat je de radio aanzet; het zoeken naar een netwerkverbinding wordt alleen gedaan tijden het opstarten.

 

N.B.:
-Als het thuisnetwerk het voor alle ander apparaten gewoon goed blijft doen en het resetten van de Ziggo-modem niet help, lijkt het mij dat dit eigenlijk een overbodige handeling is.

 

-Jouw opmerking dat het onder meer aan de Ziggo-modem-router moet liggen omdat je ook geen MAC-adres te zien krijgt verbaast mij; het MAC-adres is iets van het apparaat zelf en wordt nooit door een router uitgedeeld.

 

 

Hopelijk komt er nog iemand langs die wel ervaring heeft met dit merk om jou nog van goede tips te voorzien.

FAMDEHAAN123455
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie,

 

In de display van de netwerkomgeving van de radio, zie ik ook geen IP adres staan. Heb zelfs de radio aangesloten rechtstreeks op het modem, met verder geen andere utp kabels erin.

 

Zou je weten hoe ik het wel aan de praat krijg?

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Misschien zou je kunnen testen of de radio wel een IP-adres krijgt als je die aansluit op de router bij iemand anders, b.v. bij buren of familie. Dan krijg je meer inzicht of het aan de Ziggo-modem-router ligt of aan de radio.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @FAMDEHAAN123455,

 

Wat een gek en vooral irritant probleem. Helemaal als je al zoveel hebt getest. Ben je nog in de gelegenheid geweest om de tip van @DennyW op te volgen en het op een ander netwerk te proberen? Zo kunnen we meer factoren uitsluiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic