raatje

Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Internet valt steeds weer weg

Sinds mei hebben we erg veel last van storingen


Het duurt meestal paar minuten maar toch als het meer dan 4 keer per dag gebeurt is het echt balen, dat je dit hebt met de duurtste abonnenment dan.

 

Opnamen in media box kan je niet zien want die zegt steeds dat je media box offline is.

 

Wifi is dood

Internet bedraad is weg
Gewoon alles weg..

Telefonisch ben je ook niet bereikbaar

 

Als het internet na paar minuten terug is geeft de telefoon een klein piepje... en omdat ik antwoordapparaat heb op mijn huistelefoon brandt het lampje dan en dan zie je gebeld door nummer onbekend>> dat is Ziggo internet.

 

Ik dacht ik wacht even af omdat jullie steeds mail stuurden dat jullie bezig waren met onderhoudswerkzaamheden in de buurt.

 

De stekker van het modem uit het stopcontact halen... Alles resetten... Nee niks maakt t beter, het blijft steeds zo haperen.

 

Elke dag tussen 1900 en 2000 lijkt het nu normaal te zijn dat de verbinding wegvalt in mijn huis.
We schelden niet meer, want je raakt eraan gewend dat het elke dag gebeurt.... Maar met zo'n duur abonnement die ik heb zou dat niet mogen gebeuren toch?

 

 

Wat moet ik doen om normaal internet te hebben en dat de tv en mijn telefoon ook normaal functioneert?

Kan iemand mij helpen?

Dankuwel

 

Ps net tijdens het typen van dit alles,was internet weer weg en de telefoon gaf weer het piepje dat internet terug is.... gelukkig typte ik op kladblok, anders moest alles weer opnieuw

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Goedemiddag,

 

Ik heb het gedaan zoals jullie zeiden, net kapje van de splitter verwijderd en de kabels terug gezet.

Duurde meer dan 5 min nu voor ik internet terug kreeg.

 

Nou afwachten of het zo beter is en of alles weer goed werkt.

 

Groetjes

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @raatje 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto? 

En als je dan tóch bezig bent; kun je de up- en downstreamwaarden van je modem hier plaatsen? Dat kun je doen door de tabellen vanuit je modem te selecteren, te kopiëren en dan in je bericht te plakken. Dat werkt makkelijker en leesbaarder dan een screenshot.

Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.

Succes!

 

 

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Beste Wim,

 

Hier zijn de gegevens waar u om vroeg.

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan.

---------------------

Het lukte me niet goed de de up- en down stream waarden hier in bericht te plaatsen, dus dat doe ik in andere bericht  hieronder
raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1682000000-436256qam11
2610000000-635256qam2
3626000000-635256qam4
4642000000-535256qam6
5658000000-535256qam8
6666000000-535256qam9
7674000000-436256qam10
8602000000-535256qam1
9690000000-336256qam12
10706000000-336256qam14
11714000000-436256qam15
12722000000-436256qam16
13730000000-336256qam17
14738000000-336256qam18
15746000000-336256qam19
16754000000-435256qam20
17762000000-435256qam21
18794000000-635256qam25
19802000000-635256qam26
20810000000-735256qam27
21826000000-735256qam29
22834000000-735256qam30
23842000000-734256qam31
24850000000-735256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)36.3877208922232
2Goed (Locked)34.92671231839190
3Goed (Locked)35.5957123183358
4Goed (Locked)35.5957123267765
5Goed (Locked)35.5957123217868
6Goed (Locked)35.7807123173116
7Goed (Locked)36.3877123258715
8Goed (Locked)35.7807123234480
9Goed (Locked)36.387712329446
10Goed (Locked)36.387712334058
11Goed (Locked)36.3877123152317
12Goed (Locked)36.6107123298420
13Goed (Locked)36.3877123374216
14Goed (Locked)36.3877123360610
15Goed (Locked)36.3877123444716
16Goed (Locked)35.7807123459651
17Goed (Locked)35.5957123439631
18Goed (Locked)35.78071233157104
19Goed (Locked)35.78071234304112
20Goed (Locked)35.59571233891113
21Goed (Locked)34.92671234408411
22Goed (Locked)35.59571234470217
23Goed (Locked)34.92671234159658
24Goed (Locked)35.08471234303335
raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

152000000495.12064qam8
258800000485.12064qam7
338400000485.12064qam10
445200000495.12064qam9
528600000482.56064qam12
631800000492.56064qam11

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00060
22.000880
32.0001000
42.000900
52.000900
62.000910
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@raatje dit heb je mooi gedaan. 👍🏻

@Bert en @tobiastheebe zijn de super cracks als het gaat om up- en downstreamwaarden. 
Of dit het nieuwere model splitter is kan ik op de foto niet goed zien, maar soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen: 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn kijk erop

rxmer is naar mij  mening te laag met 34db op sommige kanalen

vermogen in downstream heeft te grote sloop van -3 -7

vermogen in de upstream is veel te hoog met 49dbmv zeker te dicht bij de kritieke grens

 

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Hallo Wim,

De splitter aan de muur is door de monteur zelf vorig jaar juni geplaats.

 

Bedankt en dan wachten we af op Tobias?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het hele signaal zit net op het acceptabele randje, een beetje fluctuatie en je ligt eruit.

Binnenkomend is net niet te laag, de upstream is net niet / net wel te hoog, de SNR is net niet te laag.

 

Ben benieuwd hoe de waarden zijn nadat het witte kapje van de splitter is na meer dan een uur, soms geeft dat een enorme verbetering, soms niet, dan kan het nog een defecte splitter zijn, dat kun je zien als je het modem een tijdje zonder splitter in de wandcontactdoos stopt.

Na iedere wijziging even de stroom eraf an na meer dan een uur kijken naar de waarden.

 

Dan geen verbetering, dan is Ziggo aan zet om dieper in de systemen te kijken en de nodige stappen te zetten.

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Dus wat moet ik eigenlijk doen?

De splitter eruit halen en weer erin doen? Zoals hierboven in dat filmpje?

 

Hoe doe ik de modem zonder splitter in de muur dan zonder de wandcontactdoos?

Gewoon met de stekker erin dan?

Sorry ben geen echte techneut.

Is weekend en nu zit iedereen tv te kijken of te gamen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@raatje Dat hoeft niet vandaag, kies een moment wanneer het wel kan.

 

Splitter eruit halen, stekkers eraf halen, witte kapje eraf halen en de splitter zonder wit kapje weer in de wandcontactdoos duwen en daar de stekkers weer in doen, zoals daarvoor.

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt

Zal het doen en dan hoort U wel

 

fijne avond

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@raatje schreef: “De splitter aan de muur is door de monteur zelf vorig jaar juni geplaats.”

Dat kan best zijn en ik heb er alle vertrouwen in dat monteurs hun best doen. Het kán ook zijn dat tijdens het bezoek van de monteur alles perfect werkte, maar dat sommige onderdelen na verloop van tóch gaan rammelen; zoals wellicht die splitter.

Titans2004

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi raatje,

Ik had hetzelfde probleem. De splitter op de muur was recent vervangen door monteur voor ziggo maar toch viel alle internet af en toe weg. Het leek steeds erger te worden voor mijn gevoel. Uiteindelijk vanalles uitgezocht sem met ziggo. Nu heb ik mijn modem verplaatst naar de hoofdaansluiting in de meterkast en heb ik stabiel internet. Er zat waarschijnlijk toch iets niet goed in de connectie met de splitter. Sindsdien (4 weken) nooit meer storing of slecht internet gehad. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

niet zo gek als het advies is vanuit ziggo om direct het modem zo dicht mogelijk op het AOP aan te sluiten met een 1,5 meter kabel op een POA splitter 

tot daar garanderen ze de werking

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Hallo

In mijn meter kast heb ik eigenlijk nooit de CAI ( Centrale Antenne Inrichting)  punt gezien, alleen de telefoonleiding en gas en licht en zo.

Uit de muur in de woonkamer is de enige plek waar mijn CAI  uitkomt en daar word dan de ziggo splitter op gezet.

Zou ik het in de meterkast doen dan is dat meer dan 12 meter kabel en alles wat ik zou moeten trekken door mijn huis heen en dat is dan dwars door de woonkamer gezet nog.

 

Ik heb ziggo al zolang, van toen t UPC was en eigenlijk nooit problemen gehad als nu.

 

Ik wacht af tot morgen ( dan is iedereen naar werk)dan doe ik die splitter ding wat Wim en Bert zei te doen en kijken wat er gebeurt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ligt eraan wanneer je huis gebouwd is

in dit appartementen complex met 50 appartementen gebouwd in 2011 zitten alle ziggo aansluitingen in de meterkast 

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

1991 gebouwd

raatje
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Goedemiddag,

 

Ik heb het gedaan zoals jullie zeiden, net kapje van de splitter verwijderd en de kabels terug gezet.

Duurde meer dan 5 min nu voor ik internet terug kreeg.

 

Nou afwachten of het zo beter is en of alles weer goed werkt.

 

Groetjes

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @raatje en een warm welkom op de Community,

Wat goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te lezen ben je al druk aan de slag gegaan met de goede tips die door de hier aanwezige experts gegeven zijn. We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn en of alles inmiddels goed werkt. Laat je het weten?

Uitgelicht topic