Zomb-omb

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt soms weg/blijft hangen

Hallo 

 

Sinds een anderhalve week valt hier om de zoveel keer per dag 't internet weg of 't blijft gewoon hangen. Dan is het zo dat ik nog wel verbinding heb, maar youtube stopt met laden en webpagina's duren lang om te laden om vervolgens 1x snel te laden. Op me mobiel krijg ik dan ook soms dat melding dat "naam WiFi" geen toegang tot internet heeft. Zelfs toen ik dit bericht wilde plaatsen gebeurde het. Het enige wat ik aan me modem heb hangen is een netgear router dus ik dacht dat daar wat mee aan de hand was maar ook gewoon met 't modem/router van ziggo zelf heb ik dit probleem. 

 

Dit is allemaal gaan spelen sinds ik van ziggo die nieuwe smartwifi router heb moeten installeren, voorheen had ik een Cisco 3925 en nooit problemen mee gehad. Dus ik heb vermoeden dat er iets niet helemaal goed is met dat smartwifi modem. 

 

Wat ik zelf al heb gedaan:

-modem opnieuw ingesteld

-andere dns servers ingesteld (opendns en Google)

 

 

Wat zou dit kunnen zijn, alvast bedankt voor de hulp 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zomb-omb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden, ik heb net de servicemonteur over de vloer gehad en die heeft idd het AOP vervangen en vervolgens alles nagemeten en alle waardes kloppen nu weer en het werkt zoals t hoort. 😄

 

Iedereen bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Zomb-omb ,

 

De 3925 heeft een andere chipset(Broadcom) dan de Connectbox(Puma 6), die laatste geeft helaas nog wel eens problemen.Maar een andere oorzaak is goed mogelijk, kan je een foto maken van het AOP en de up en downstream waardes delen?

Zomb-omb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je bericht , dit zijn mijn up/downstream waardes en een foto van de AOP

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Zomb-omb ,

Ah, je hebt toch een Sagemcom F3896.Deze heeft net als de EPC3925 een Broadcom chipset, dus de problemen van de Puma 6 chipset zijn niet aan de orde.

 

Het AOP is niet geschikt voor ED 3.1.Het signaal heeft ook te veel uncorrectables, dat is niet goed.

Je kan hier een monteur inplannen voor het vervangen van het AOP:https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/monteursafspraak

Dat is kosteloos.

 

 

 

Zomb-omb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Visser, bedankt voor je bericht. Heb via een link geprobeerd een afspraak in te plannen maar hij geeft dit aan: Het is niet mogelijk om een monteursafspraak te maken. Bel 0900 18 84 (gebruikelijke belkosten) of gratis 1200 met een vaste Ziggo-lijn. Je bereikt ons 7 dagen per week van 08.00 tot 20.00 uur.

 

Zal dus ff bellen worden

 

Bedankt voor je antwoord

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Zomb-omb

 

Wat bijzonder frustrerend dat je de laatste tijd last hebt van het internet dat weg valt. Je bent zelf al wat gaan onderzoeken en hebt je hulp hier goed gevonden op de Community. Ik lees iets over dat er mogelijk een monteur langs moet komen, dus ik lees even mee. 

 

Volgens mij is de hoofdaansluiting die je hebt nog prima in staat om alles aan te kunnen. Ik zie om die reden dus niet gelijk reden om een monteur aan te sturen. Ik ben ook een duik gaan nemen in het signaal dat op het modem binnen komt. Dat ziet er over het algemeen niet gek uit, op een uitzondering in de ruisverhouding. Heb je de mogelijkheid om je internetverbinding te testen als je de splitter niet hebt aangesloten? 

Haal de splitter er eens tussen uit (dan is je tv heel even afgekoppeld) en steek de coax kabel die naar het modem gaat rechtstreeks in de hoofdaansluiting van Ziggo. Hoe werkt je verbinding dan? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Marije,

Dit AOP is een DIO-01 en niet geschikt voor Docsis 3.1.Dit staat ook in de handleiding van het Sagemcom modem.


Dit AOP moet dus sowieso vervangen worden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes
Haal de splitter er eens tussen uit (dan is je tv heel even afgekoppeld) en steek de coax kabel die naar het modem gaat rechtstreeks in de hoofdaansluiting van Ziggo.

Dit is niet mogelijk met de huidige F/F-kabel (rood/rood) van splitter naar modem en vereist een IEC/F-kabel (groen/rood).

Zomb-omb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden, ik heb net de servicemonteur over de vloer gehad en die heeft idd het AOP vervangen en vervolgens alles nagemeten en alle waardes kloppen nu weer en het werkt zoals t hoort. 😄

 

Iedereen bedankt voor de hulp!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top, fijn om te horen!

Mocht 't toch onverhoopt weer mis gaan, laat het weten.

Uitgelicht topic