1
Vraag
2
Reacties
LunaLook

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt elk half uur weg

Sinds de update van 10-08-22 valt internet elk half uur weg. Om het half uur stekker uit stopcontact en internet werkt dan weer voor half uur. Gebeld met Ziggo kreeg een hotspot in afwachting van monteur as woensdag. Maar hotspot werkt niet, vraagt om inlog en wachtwoord. Mijn gebruikelijke wachtwoord en inlog werkt niet op hotspot. Hoe verbind ik mijn Apple IPhone , IPad , laptop en tv met hotspot. Uitleg op ziggo website is niet duidelijk . Zegt dan dat ik verbonden ben maar ben dat niet. Graag duidelijke uitleg via hier 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LunaLook
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte  Dank je wel, ja is helemaal goed gekomen.

Goede vriendelijke klantenservice aan de telefoon gehad, direct nieuwe kabels, splinter en booster toegestuurd gekregen. Wat ik echter nog wel hou is dat de TV signaal wegvalt.

Dan moet ik de stekker 30 seconden ontkoppelen van internet zodat de tv weer op gang komt. Hopelijk is dat ook van voorbij gaand aarde.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat bedoel je precies met hotspot, ik vermoed Wifispots? Dit maakt gebruik van een gescheiden gebruikersnaam en wachtwoord, welke je via Mijn Ziggo instelt. Op de TV zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet werken.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Gebeld met Ziggo kreeg een hotspot in afwachting van monteur as woensdag."

Wat voor hotspot heb je gekregen van Ziggo?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Bert @tobiastheebe waarschijnlijk een vodafone abbo dus heeft hij 50gb gekregen om via mobiel hotspot te gebruiken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mogelijk, echter geeft TS aan "vraagt om inlog en wachtwoord", dat is bij een dergelijke oplossing of bijvoorbeeld een 4G-modemrouter niet het geval, alleen bij RADIUS, wat Wifispots gebruikt.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Op je telefoon kan je hotspot aanzetten. Bij hotspot instellingen kun je gebruikersnaam en wachtwoord vinden en aanpassen. Ook de naam van je hotspot kan je aanpassen daar. Zoek via andere apperaten na die naam via de wifi instellingen. Om hotspot te gebruiken moet je wifi uitzetten op het toestel waar je de hotspot mee maakt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een hotspot via telefoon maakt gebruikt van WPA(2)-PSK, dus geen gebruikersnaam en alleen een wachtwoord. Of bedoel je met gebruikersnaam de SSID?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Yup dat bedoel ik haha

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @LunaLook, goed dat je het hier aankaart! ik zie dat er telefonisch contact is geweest met de monteur. Deze heeft advies gegeven en de juiste materialen opgestuurd. Laat je hier weten hoe het gegaan is? 

 

Ik ga er vanuit dat je de hotspot thuis daarna niet meer nodig zal hebben. 

LunaLook
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel, was opgelost , had internet en WiFi. Vanavond doet de televisie niets meer.

alle kabels nagekeken , geen beeld geen geluid. Vandaag wel kabels splinter en booster gekregen van ziggo. Nog geen tijd gehad om deze aan te sluiten. Wat kans de reden zijn dat de tv het niet doet sinds vandaag?m

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Ik weet niet hoe je tv kijkt kunnen meerdere dingen zijn. Aangezien internet ook niet lekker loopt/liep lijkt er misschien iets in het signaal of aansluiting niet te kloppen

LunaLook
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte  Dank je wel, ja is helemaal goed gekomen.

Goede vriendelijke klantenservice aan de telefoon gehad, direct nieuwe kabels, splinter en booster toegestuurd gekregen. Wat ik echter nog wel hou is dat de TV signaal wegvalt.

Dan moet ik de stekker 30 seconden ontkoppelen van internet zodat de tv weer op gang komt. Hopelijk is dat ook van voorbij gaand aarde.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit betekent vermoedelijk dat de upstream (uitgaand signaal vanuit het modem) verstoring op de TV oplevert, dat komt vaker voor en zijn oplossingen voor. Als je het modem voor een langere periode ontkoppeld laat, merk je dan geen problemen meer met TV?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic