Internet via Wifi (op Laptop) geen problemen. Internet via kabel (PC) instabiel. bv You Tube start wel op. Ziggowebmail geeft melding niet beschikbaar. Sommige sites geen probleem, sommige site wel een probleem bij het googlen. Gechat met Ziggo. PC rechtstreeks op modem aangesloten. Fabrieksrecet modem geen oplossing. Kabel in andere poort modem geen oplossing. Doorverwezen naar deze site.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De verbinding kunnen we uitsluiten, temeer omdat je op de laptop geen problemen ondervindt.
Blijft over de PC zelf, met de daarop aanwezige programmatuur en virusscanner.
Op dit moment kan ik geen aanknopingspunt bedenken, in welke richting te zoeken.
Mogelijk heeft iemand anders nog een lumineus idee?
Kan je nog een schermprint plaatsen van de systeem info?
Type daarvoor in het zoekveld linksonder: systeeminformatie. NOOT; het betreft geen privacy gevoelige informatie, alleen technische.
De genoemde onbereikbare sites zijn allemaal alleen op IPv4 bereikbaar, de nog wel bereikbare sites allemaal op zowel IPv4 als IPv6. Misschien heeft het daarmee te maken.
Wellicht het proberen waard: IPv6 uitschakelen op de netwerkadapter van de PC. Ga via Start naar ncpa.cpl, rechtsklik op 'Wi-Fi', kies Eigenschappen. Verwijder vervolgens het vinkje voor 'Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)'. Sluit af met 'OK'.
Vanmorgen opnieuw tot 2 keer toe de PC opgestart. In beide gevallen bereikte ik Ziggomail.
Hiermee lijkt het probleem opgelost. Ik wil een ieder die meegedacht heeft hartelijk bedanken voor de nodige aanwijzingen die tot deze oplossing hebben geleid. Ikzelf heb er niet zoveel verstand van en voel mij werkelijk gesteund. Dank. René Spijker.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
welk type modem heb je ?
Ziggo connect box pair wps
CH7465LG-ZG
Ziggo connect box pair wps
CH7465LG-ZG
Hey @RHC.Spijker en welkom hier op onze Community!
Ik begrijp uit de chat dat je bent doorverwezen met een verkeerde verwachting. Zoals Bert al aangeeft is dit een klant helpt klant forum waar wij moderators ook in elk topic een kijkje nemen en als we nodig zijn, een reactie achterlaten. Het is dus niet zo dat er binnen 24 uur een oplossing is, we zetten wel met zijn allen de schouders eronder om uit te sluiten waar het probleem vandaan komt en gaan voor de oplossing. Ik zorg ervoor dat mijn collega die je hebt gesproken, deze feedback ontvangt. Thanks voor het delen van de chat!
Hoe dan ook zijn we blij dat je hier terecht bent gekomen want dit probleem moet opgelost worden! Het zou top zijn als je alvast foto's kunt delen van je hoofdaansluiting en de up en downstreamwaarden van jouw modem.
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) | 618000000 | Goed (Locked) |
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) | 52000000 | Goed (Ranged) |
Provisioning status | Verbonden | Goed (Operational) |
Zou je ook een schermafbeelding willen plaatsen van de overige tabbladen en de netwerkhistorie?
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 618000000 | 2 | 37 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 2 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 2 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 1 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 1 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 2 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 2 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 2 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 2 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 2 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 2 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 2 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 2 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 2 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 2 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 2 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 2 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 2 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 2 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 1 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 1 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 1 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 1 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 2 | 37 | 256qam | 24 |
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 1877486912 | 21 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 1844253396 | 17 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 1874201953 | 19 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874201777 | 32 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874198888 | 19 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874200210 | 24 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874205740 | 33 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874195447 | 25 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874206010 | 40 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874197292 | 27 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874199517 | 34 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874205735 | 21 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874206495 | 37 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874197628 | 23 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 1866338871 | 28 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874192501 | 33 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874206998 | 18 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874200305 | 26 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874207951 | 23 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 1874208287 | 18 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874192316 | 38 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874200337 | 32 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 1844258658 | 25 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 1874193750 | 68 |
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 52000000 | 41 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 36000000 | 41 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 44500000 | 41 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 58800000 | 41 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
16-12-2021 11:33:59 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=27:90:FF:90:19:86;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 11:32:02 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 11:28:10 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0402:0000:0000:0000:00bc MAC=27:90:FF:90:19:86;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 10:55:50 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 10:54:45 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=23.209.125.188 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 10:53:32 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 10:53:03 | notice | GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.185];CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16-12-2021 10:52:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=168.119.232.76 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:47:34 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:36:29 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.61 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:19:31 | notice | TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:19:12 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:18:28 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:18:03 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.80 MAC=5C:51:81:C4:20:EB;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:17:56 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:02:53 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.108 MAC=00:71:CC:4E:74:D2;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:01:24 | notice | Cable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:14:06 | notice | Reset to Factory defaults initiated by SNMP;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:03:08 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
15-12-2021 20:02:10 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=15.73.182.58 MAC=00:27:90:FF:90:19;CM-MAC=90:5c:44:8f:68:95;CMTS-MAC=00:27:90:ff:92:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Bovenstaande info kunnen verstrekken omdat ik op dit moment wel op de PC in Ziggo kan komen.
Ik zeg hier duidelijk bij dat daarmee het probleem niet is opgelost. Het komt wisselend voor dat ik wel of niet op Ziggomail en enkele andere sites kan inloggen, terwijl ik op bv You Tube altijd kan inloggen. Lukt het bv 's morgens in te loggen op Ziggomail, dan lukt het 's avonds weer niet en na één of meerdere dagen weer wel.
Zo gezegd een instabiele toestand en best lastig als je vanuit Ziggomail een belangrijke brief moet printen.
Ook googlen levert soms wel of soms niet wisselende resultaten/toegang tot sites op.
Op de downstream is een lichte ruis aanwezig, die voor zover ik kan overzien, geen problemen veroorzaakt.
15-12-2021 20:14:06 heeft het modem een reset naar fabrieksinstellingen gekregen.
Voor de rest zien alle waarden er goed uit.
Waarom je de ene keer wel en de andere keer niet kan inloggen op andere sites en dus ook je Ziggomail, is mij niet duidelijk.
Ik vraag @tobiastheebe (mits on line) om een second opinion voor het geval ik iets over het hoofd zie.
@KBX458 Enige wat mij opvalt is dat in de downstream de unerrored codewords ('Pre RS Errors') op een drietal kanalen (CID 2, 15, 23) afwijken van de andere kanalen, deze zouden op alle kanalen gelijkmatig moeten oplopen. Voor de zekerheid ook even naar AOP e.d. kijken?
Uit voorzorg zou ik ook de UTP-kabel vervangen naar de PC.
@RHC.Spijker zou je dus een foto willen plaatsen van het AOP (de 1e plaats waar de groene kabel van Ziggo je huis binnenkomt) met de daarop bevestigde splitter en eventuele versterker?
De antenne connector rechts is niet afgeschermd voor o.a. 4/5G, Digitenne enz. en werkt nu als ontvangstantenne die allerlei storingen op je netwerk triggert. Dit kan de veroorzaker van de genoemde ruis zijn.
Deze dient te worden vervangen door een coaxkabel met afgeschermde connector.
Ook het op voorhand vervangen van de utp kabel van het modem naar je pc is niet verkeerd.
kabeltje vervangen. Blanke delen dubbel afgetapt.
Als je dan het modem even 30 sec. van de stroom haalt (stekker uit de wcd) en daarna opnieuw laat opstarten, dan is over een aantal uren te zien hoe het met de ruis gesteld is.
Bij deze het modem 30 seconden van de stroom afgesloten gehad.
Als je dan rond 17 uur nogmaals een schermopname van de downstreamtabel met de RS gegevens wilt plaatsen, kunnen we hopelijk verbetering zien.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.