Goedemiddag!
Sinds een tijd heb ben in ge-upgrade naar het Giga-abonnement van Ziggo is heb ik daarmee ook het Gigabit modem gekregen. Helaas merk ik dat ik sinds dat moment een instabiele internetverbinding heb.
- Tijdens videocalls valt mijn verbinding vaak voor een seconden of 10 weg
- Tijdens online gamen valt de verbinding vaak voor enkele seconden even weg
Voor mijn gevoel werkt een reset van het modem soms tijdelijk, maar de problemen komen vaak al snel weer terug.
Setup
- Modem: ConnectBox Giga -> Bridge Mode
- Router: Synology RT1900AC
- Verbinding: Op tablets/telefoons na, alles bekabeld
In de bijlage de logfiles e.d. Op de ping.png afbeelding kan je zien aan de rode blokjes/lijntjes wanneer de verbinding weg is. Het eerste grote rode blok was zo'n 20-30 seconden.
Zojuist heb ik een medewerker van Ziggo telefonisch gesproken en ze gaf aan dat het bij het Gigabit-modem bekend is dat de bridge-modus niet goed functioneert en vaak tot haperingen leidt. Ik heb gevraagd om dan voor een downgrade te gaan, aangezien ik deze problemen bij het vorige modem niet had. Ze gaf aan dat dat niet kan, aangezien ik nog tot augustus volgend jaar aan mijn abonnement vast zit.
Oftewel... hoe kan ik dit het beste oplossen? Wat zou het probleem kunnen zijn?
Als toevoeging: Ik heb een tijd geleden al met een andere medewerker wat testjes gedaan, zoals de bridge-modus uitschakelen, modem herstarten e.d. Dat soort dingen (met name het herstarten) lost het probleem voor slechts een korte duur op.
Hopelijk heeft iemand een goede tip voor me. Alvast bedankt!