robmor13

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Instabiele Connectbox Giga internetverbinding

Goedemiddag!

 

Sinds een tijd heb ben in ge-upgrade naar het Giga-abonnement van Ziggo is heb ik daarmee ook het Gigabit modem gekregen. Helaas merk ik dat ik sinds dat moment een instabiele internetverbinding heb. 

  • Tijdens videocalls valt mijn verbinding vaak voor een seconden of 10 weg
  • Tijdens online gamen valt de verbinding vaak voor enkele seconden even weg

Voor mijn gevoel werkt een reset van het modem soms tijdelijk, maar de problemen komen vaak al snel weer terug.

 

Setup

  • Modem: ConnectBox Giga -> Bridge Mode
  • Router: Synology RT1900AC
  • Verbinding: Op tablets/telefoons na, alles bekabeld

In de bijlage de logfiles e.d. Op de ping.png afbeelding kan je zien aan de rode blokjes/lijntjes wanneer de verbinding weg is. Het eerste grote rode blok was zo'n 20-30 seconden.

 

Zojuist heb ik een medewerker van Ziggo telefonisch gesproken en ze gaf aan dat het bij het Gigabit-modem bekend is dat de bridge-modus niet goed functioneert en vaak tot haperingen leidt. Ik heb gevraagd om dan voor een downgrade te gaan, aangezien ik deze problemen bij het vorige modem niet had. Ze gaf aan dat dat niet kan, aangezien ik nog tot augustus volgend jaar aan mijn abonnement vast zit.

 

Oftewel... hoe kan ik dit het beste oplossen? Wat zou het probleem kunnen zijn? 

 

Als toevoeging: Ik heb een tijd geleden al met een andere medewerker wat testjes gedaan, zoals de bridge-modus uitschakelen, modem herstarten e.d. Dat soort dingen (met name het herstarten) lost het probleem voor slechts een korte duur op.

 

Hopelijk heeft iemand een goede tip voor me. Alvast bedankt!

23 Reacties 23
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @robmor13 ,

Kan je een foto maken van het AOP(coax aansluiting)?

En heb je een Sagemcom of Arris modem?

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hey @Verwijderd account ,

 

Bedankt voor je snelle reactie. In de bijlage de foto van het AOP (als ik het zo goed heb gedaan). Het gaat om het Arris modem.

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

aangezien klantenservice geen sagemcom kan opsturen zal er een monteur ingepland moeten worden die dit kan doen of een ubee modem zoals visser zegt. het giga modem van arris is enorm instabiel. aan je aop ligt het niet en het signaal is ook prima

Verwijderd account
Niet van toepassing

Waar gaat die rechter kabel heen?Hoe lang is die?

Het AOP en de splitter is in orde.

De Arris is niet zo geweldig, als je het modem in bridge gebruikt, is een Ubee 1318 eigenlijk een veel betere optie.Bij vele werkt dat modem heel goed, bij mijzelf ook.Misschien kan een moderator die toesturen.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903,

Klopt, echter moderators kunnen wel een Ubee 1318 opsturen.Dat is een prima alternatief in dit geval😉

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De rechterkabel (OUT 2) gaat naar de Next box in de woonkamer, zal zo'n 8-10 meter zijn.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok , prima.

Dat koppelstuk is niet optimaal, maar dit is denk ik niet echt een heel groot probleem(toch @Gio2903 ?)

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het liefst heb je natuurlijk dat je kabel uit 1 stuk bestaat met aan beide kanten 1 connector (en in woonkamer een wcd ipv connector natuurlijk), maar gezien de groene achtergrond en spijkerclipjes in de meterkast is dit vermoedelijk een nieuwbouwwoning en daar worden op de kabels bijna altijd f-connectoren gemaakt ipv een female stekker. antwoord in het kort 😛 : het is niet heel mooi, maar die connectoren zijn wel stralingsdicht. moet dus geen probleem zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie heel veel Uncorrectables in de Docsis 3.1 Downstream, dit zou 0 moeten zijn.

Mogelijk kan @tobiastheebe hier zijn licht over laten schijnen.

Hij komt langs als  zodra hij online is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Uncorrectable errors zouden inderdaad alleen tijdens werkzaamheden of bekende storingen mogen voorkomen, maar ik vermoed eerder dat het OFDMA-kanaal voor problemen zorgt.

 

Kun je een reset van het modem uitvoeren en daarna de gegevens van het tabblad 'Networklog' plaatsen?

 

Voor gebruik in bridge mode is een UBC1318ZG bij uitstek geschikt.

 

De stekker op de TV-kabel zou ik vervangen door dit type, de IEC/F-verloopstekker kan dan komen te vervallen. Daarnaast zijn opdraaistekkers niet optimaal.

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt @tobiastheebe , Ik zal zometeen het modem resetten en daarna de networklog hier plaatsen. 

 

Hoe zou ik mijn huidige modem kunnen laten vervangen door degene die jullie aanraden? Wachten op een moderator of kan ik dat ook ergens aanvragen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De UBC1318ZG is normaliter alleen voor zakelijke klanten beschikbaar, maar een moderator kan deze ook toesturen naar particuliere klanten.

 

Houd er wel rekening mee dat als er nu een signaalprobleem speelt (bijvoorbeeld op het eerder genoemde OFDMA-kanaal) dat een UBC1318ZG de stabiliteitsproblemen niet (volledig) kan oplossen, dit is namelijk ook een DOCSIS 3.1-modem dat het OFDMA-kanaal koppelt. Er wordt overigens wel een configuratiewijziging uitgerold op de CMTS's dat een stabieler OFDMA-kanaal oplevert en daardoor minder kans is op packet loss, latency spikes of (kortstondige) uitval.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is trouwens meestal ook mogelijk via de wificrew: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly-wifi

Dat gaat wat sneller:)

Het kan zijn dat de chat niet opent, wis dan alle browser gegevens of open een privétabblad.

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb het modem nu net gereset, in de bijlage de nieuwe networklog.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de event log zie ik eigenlijk geen bijzonderheden, behalve een moment met uitval op 12-11.

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik zie helaas geen knop om de chat te openen (heb de pagina ook al in een privetabblad geopend, maar geen verschil). Is er een andere manier om bij de chat te komen (of heb je een directe URL)?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

probeer eens een andere browser. in firefox doet hij het bij mij niet, maar in chrome en edge wel

robmor13
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik zal wel gek zijn... maar welke browser ik ook probeer (zelfs op een ander apparaat), ik krijg geen chat-knop te zien (zie screenshot).

Verwijderd account
Niet van toepassing

In firefox werkt het bij mij prima, je moet eerst wel control alt delete doen en dan alles wissen😉:

Visser__2-1669649163348.png

 

 

Ziggo mag trouwens wel wat aan deze bug doen, duurt al heel lang...

Uitgelicht topic