Goedendag,
Sinds een tijdje is mijn internet verbinding erg instabiel. Op diverse apps en sites komt regelmatig de melding naar voren "controleer je internetverbinding". Op dat moment is het wifi bereik goed, maar is er geen toegang tot het internet. Dit probleem ervaar ik ook met bedraadde apparaten.
Ik heb een andere wifi router gekocht, de Deco M4 via Ziggo geinstalleerd, maar helaas zonder succes.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Via coax is het internet aangesloten op de Arris TG3492LG-ZG van Ziggo. Deze router heb ik in bridge mode laten plaatsen om mijn eigen router te kunnen gebruiken, een tp-link AX6600 Tri-Band Wi-Fi 6 Router. Hiervandaan heb ik 2 Deco M4 acces points geïnstalleerd, 1 op de begane grond in de woonkamer en 1 op de 1e verdieping. Beide Deco`s zijn bedraad verbonden. De 3e Deco gebruik ik als losse router na mijn tp-link router voor de slimme apparaten aangezien ik deze liever gescheiden hou van de laptops en telefoons.
In het verleden (zonder de nieuwe router) werkte deze opstelling vlekkeloos. Uiteindelijk kwam dit probleem steeds vaker naar voren waarna ik de nieuwe router gekocht heb in de hoop het probleem op te lossen. Helaas is dat dus niet gelukt.
Is er een manier op de internet verbinding gedurende langere periode te testen? Ik heb namelijk geen idee meer waar ik het zoeken moet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo kan ook verder onderzoek uitvoeren en/of een meerdaagse meting naar het modem starten. Voor volledige ondersteuning is router mode op het modem wel een vereiste. Het vervangen van de Arris TG3492 door een Sagemcom F3896 is het overwegen waard, maar dan moeten de andere zaken wel in orde zijn.
Bedankt voor de reactie, maar ik heb na weer een weekend zitten ergeren besloten over te stappen. De prijzen bij Ziggo rijzen de pan uit. Tel daar het ergeren bij op en het is tijd om over te stappen.
Wat mijn betreft kan dit topic dus gesloten worden.
Wat ontzettend jammer @Arjan1900 dat je ons wilt gaan verlaten na weer een weekend ergernis! We willen er hier op onze Ziggo Community uiteraard alles aan doen om deze ergernis weg te nemen en helpen je graag de problemen die je ervaart op te lossen. Dus mochten we via deze weg iets voor jou kunnen betekenen, laat het ons weten, we zitten klaar om je te helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.