1
Vraag
2
Reacties
peter_jenp

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IPv6: Eigen router achter Ziggo router in bridge modus

hallo allemaal

 

ik heb vandaag mijn modem in bridge moes laten zetten omdat anders ergens pptp vpn server niet gedeeld word.

nu loop ik tegen het volgende aan.

ik krijg op mijn router/server debian 9 netjes een extern ipv4 adres.

egter met geen mogelijkheid ipv6.

terwijl als men modem niet in brige modes staat ik wel netjes ook een ipv6 krijg maar dan word pptp vpn weer geblokkeerd.

een oplossing kan zijn ene ipv6 in v4 tunnel aan te vragen maar dat zijn vaak buitenlandse aan bieders en dan heb ik weer het probleem dat sommige films op bv: videoland niet te kijken zijn.
ik zou dus graag weten of iemand weet hoe ik kan zorgen dat men externe netwerk kaart (eth0) in mijn zelfbou router/server ook een ipv6 adres krijgt en niet alleen ene geldig ipv4 adres

 

hoop snel iets te horen: peter vd linden

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Ja, voorlopig zal je het dan maar met of alleen IPv4 moeten doen of met een IPv6 tunnel werken. Dual stack bij bridge mode staat al een lange tijd op het verlanglijstje.

Bekijk in context

4 Reacties 4
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Vooralsnog kan men in bridge mode alleen een extern IPv4 IP-adres van Ziggo krijgen. Full dual stack IPv4 en IPv6 of DS-lite komen bij bridge mode te vervallen; je bent teruggezet op IPv4 only.

Misschien dat Ziggo ergens in de toekomst wel dual stack kan leveren, maar of en wanneer dit dan kan, is ons mede gebruikers niet bekend.

peter_jenp
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

heel erg bedankt.
dan moet ik het helaas dus zien te redden met alleen ipv4 vrees ik.
of een Nederlandse ipv6 in v4 tunnel zien te vinden.

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Ja, voorlopig zal je het dan maar met of alleen IPv4 moeten doen of met een IPv6 tunnel werken. Dual stack bij bridge mode staat al een lange tijd op het verlanglijstje.

peter_jenp
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ok dat is best wel beetje jammer maar goed niks aan te doen.
hoop dat ze het dan een keer snel in gaan voeren voor de bridgemodes gebruikers en tot die tijd maar af wachten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic