1
Vraag
2
Reacties
Danny koster

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Housetrack IP-camera elke avond om 19:00 offline

Ik wordt knettergek van de ip camera..Jaar geleden set van 2 ip camera.s gekocht merk housetrack..Aangesloten makkelijk te connecten..Camera achter werkt 100% geen problemen altijd online.

Camera voor alleen maar ellende..Elke avond klokslag 19:00 bij schemeren gaat de camera offline?..Ziggo geïnformeerd alles nagekeken en alles was goed wat betreft de modem en Wi-Fi en verbindingen alles werkt correct inclusief de camera instellingen..Oké had nog garantie op de set ip camera.s zal wel aan de camera liggen kapot meschien..Kreeg een nieuwe opgestuurd na veel email verkeer met de verkoper en alles uitgelegd wat het probleem was..Dus de nieuwe camera opgehangen..En geloof het of niet met klokslag 19:00 bij schemeren offline?..Dezelfde en nieuwe camera.?..Sla mij maar in een lampenkap..Ziggo weer gebeld de Wi-Fi pod verplaats nog geen 5 meter afstand van de camera en het probleem blijft..Hoop dat iemandt hier een oplossing heeft om het probleem op te lossen..Wordt er doodziek van!...Bedankt alvast.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen pasie.

 

Wat Karel al aangaf als de infrarood inschakelt met donker worden buiten  inderdaad dan gaat hij offline..En dat is het probleem..En waar dat aan ligt weet het echt niet.


@Danny koster 

Gebruik je voor de voeding alleen de bijgeleverde USB-kabel of gebruik je een andere (langere) USB kabel of heb je de kabel verlengd?

Dan kan dat de oorzaak zijn van (extra) spanningsverlies al er meer vermogen wordt gevraagd t.g.v. het bijschakelen van de infrarood-verlichting.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen dennyW.

 

Inderdaad en je heb gelijk..Heb inderdaad een usb kabel van 2 meter erbij aangesloten omdat ik het anders niet haalde met het stopcontact...Maar zou inderdaad verlies kunnen zijn...Ik ga dat veranderen en dan eens kijken wat er dan gebeurt..Dat dat zoveel impact heeft met stroom verlies...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..



@Danny koster: dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn 👍👍!!

Aanvulling : in goedkope USB kabels zitten vaak maar enkele aders, die vaak zo dun zijn als mensenhaar. Zolang men deze gebruikt voor data overdracht ( = wel signaal maar geen stroom ) gaat het goed, maar zodra er wat stroom doorheen moet, wordt de weerstand van die paar aders veel te hoog, waardoor de uitgangsspanning instort !

Vaak zijn USB3.0 kabels beter, maar ook daar wordt soms natuurlijk meer bezuinigd dan goed is. Als u een andere kabel koopt, dan in dit geval ook letten op hoeveel mA ( milli Ampère ) of A ( Ampère ) de kabel aankan. Dat moet minimaal hetzelfde zijn, als wat de adapter van de camera kan leveren als uitgangs stroom ( dat moet op de adapter staan ! ).

Bekijk in context

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen dennyW.

 

...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..


@Danny koster 

Oei, oei, oei! Dat is een levensgroot misverstand! Het bederft een natuurkundig verschijnsel (elektriciteitsleer).

Vermogensoverdracht (over kabels) geeft verliezen. Juist bij lagere spanningen wordt dit een probleem omdat als je (meer) vermogen over wilt brengen (bij dezelfde spanning in volt) de stroom (in ampère) hoger moet worden. De (kabel-) verliezen zijn echter kwadratisch met de hoeveelheid stroom. Daarom toveren (transformeren) de energie bedrijven de spanning omhoog (hoogspanningsleidingen) voor transport over grotere afstanden. Dit weeg op tegen de rendementsverliezen t.g.v. het omhoog en later weer omlaag transformeren.

 

In de (klassieke) autotechniek zit je vast aan de boordspanning van 12 (of 24) volt. Als een verbruiker wat meer vermogen verstookt of wat verder weg zit van de stroombron (accu) moet men dikkere kabeltjes gebruiken om het verlies beneden een bepaald percentage te houden.

N.B.: De spanningen die de moderne elektrische automobielen gebruiken voor de aandrijving, zijn echt levensgevaarlijk hoog, maar dat is een geheel ander verhaal.

 

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zal toch wel aan de camera liggen.

Housetrack 1080P Bewakingscamera met App - Indoor & Outdoor - Smart Home Security -... | bol.com

 

 

      • saa2154
     
      • 30-39 jaar
         Goed beeld vaak opnieuw instellen
         
          • 7 december 2022
         
        • Heeft dit artikel gekocht
         

        goed beeld kwaliteit alleen jammer dat de app om de dag de camera niet meer herkent en je verplicht bent hem opnieuw te instaleren ik heb hem nu een maand maar stuur hem wel terug de action heeft betere camera's dan deze

         
         
     
      • 4 december 2022
     
    • Heeft dit artikel gekocht
     

    tijdje geleden 2 stuks gekocht...Achter werkt prima maar de andere aan de voorkant blijft drama..2 weken goed gewerkt en tot de dag van vandaag geen mogelijkheid meer om de camera te connecten..Wat je ook probeert inclusief Wi-Fi booster...Totaal niks..Waardeloos!.

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat was mijn eigen reactie en review..op bol.com want daar heb ik ze gekocht..

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

en je kunt de camera niet bedraad aansluiten?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

er van uitgaande dat beide camera's m.b.v. wifi zijn aangesloten, is mijn eerste idee, dat het waarschijnlijk aan wifi ligt. Of dat dan b.v. het signaal te zwak is en/of deze gestoord wordt, dan moet worden onderzocht.
Het zelfde geld natuurlijk ook voor de camera die achter staat. Misschien is de afstand tot het wifi-punt kleiner, staat er minder muren/kasten/deuren/... tussen waardoor het wifi signaal minder gedempt wordt of is er daar minder storing ( b.v. wifi interferentie van de buren ).

Wat de camera exact om 19:00 uitschakelt, ik heb geen idee, maar dat zou b.v. ook best extern kunnen zijn. U zou b.v. om die tijd eens met een smartphone/laptop bij die camera kunnen gaan staan en daar b.v. testen op interferentie van het wifi signaal.

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi puppie.

 

Nee het is een draadloze ip camera..

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo pasi.

 

Wi-Fi pod is aanwezig op een afstand van nog geen 5 meter..Signalen zijn overal goed..Maar dat de camera voor elke avond rond 19:00 uitschakeld als het gaat schemeren dat wil ik opgelost hebben..Gewoon gekkenwerk..Instellingen in de app van aj cloud staat ook alles goed..En achter werkt die perfect...Gewoon vreemd.

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Waardeloze zooi hier!...Ziggo community!.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Kan het een voedingsprobleem zijn?

Als het donker wordt schakelen de infrarood diodes in voor nachtzicht, op dat moment kan het zijn dat de voeding het niet meer trekt om de camera te laten werken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Danny koster  schreef:

Waardeloze zooi hier!...Ziggo community!.


Ik snap uw frustratie, maar wat kunnen wij nu voor zinnigs zeggen, op een camera probleem wat bij u blijkbaar exact om 19:00 speelt, terwijl een andere camera dat probleem niet heeft ?

Grote kans dat het iets lokaals is, maar u bent de enige die dat kan zien/test/meten/....

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen Karel.

 

Allemaal geprobeerd om de apdapters om te wisselen maar dat is het probleem ook niet..Hele dag werkt die prima tot het gaat schemeren oftewel donker wordt..En dan is het offline en klaar..Echt onbegrijpelijk...De Wi-Fi pod hangt er nu 3 meter erbij vandaan weet het echt niet meer.

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen pasie.

 

Wat Karel al aangaf als de infrarood inschakelt met donker worden buiten  inderdaad dan gaat hij offline..En dat is het probleem..En waar dat aan ligt weet het echt niet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

U hebt 2 dezelfde camera's, probeert u beide eens om te wisselen. Verhuist de fout dan mee, dan zit het in de camera.

 

Om de test wat duidelijker te maken zou ik ook de voedings adapter mee verhuizen. Mocht de fout 'meegaan', dan misschien de volgende test doen, door de adaptors om te wisselen ( is het de adapter of de camera).

 

Door steeds te bepalen wat wel en/of niet werkt ( en dit op te schrijven/goed onthouden ), zou men het probleem kunnen duiden.

 

 

Suc6

 

Ps. Als u met andere apparaten om die tijd wel kan internetten, dan lijkt het ook geen internet problemen.

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen pasie.

 

Wat Karel al aangaf als de infrarood inschakelt met donker worden buiten  inderdaad dan gaat hij offline..En dat is het probleem..En waar dat aan ligt weet het echt niet.


@Danny koster 

Gebruik je voor de voeding alleen de bijgeleverde USB-kabel of gebruik je een andere (langere) USB kabel of heb je de kabel verlengd?

Dan kan dat de oorzaak zijn van (extra) spanningsverlies al er meer vermogen wordt gevraagd t.g.v. het bijschakelen van de infrarood-verlichting.

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen dennyW.

 

Inderdaad en je heb gelijk..Heb inderdaad een usb kabel van 2 meter erbij aangesloten omdat ik het anders niet haalde met het stopcontact...Maar zou inderdaad verlies kunnen zijn...Ik ga dat veranderen en dan eens kijken wat er dan gebeurt..Dat dat zoveel impact heeft met stroom verlies...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als test kan je het schemeren simuleren door de camera af te dekken en dan kijken of dan ook de camera uitschakelt of de verbinding ermee wegvalt.

 

Wat ook kan is dat je in je Connectbox MAC filtering aan heb staan en dat een of meerdere MAC adressen op bepaalde tijden wordt geblokkeerd. In de Connectbox http://192.168.178.1 ga naar Geavanceerde instellingen->Beveiliging->MAC filtering. Op die plek kan voor MAC adres een blokkering gemaakt worden voor bepaalde MAC adressen op bepaalde tijden. Hoe MAC filtering met de smart wifi app eventueel in combinatie met wifi pods kan configureren weet ik niet, die gebruik ik niet.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen dennyW.

 

Inderdaad en je heb gelijk..Heb inderdaad een usb kabel van 2 meter erbij aangesloten omdat ik het anders niet haalde met het stopcontact...Maar zou inderdaad verlies kunnen zijn...Ik ga dat veranderen en dan eens kijken wat er dan gebeurt..Dat dat zoveel impact heeft met stroom verlies...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..



@Danny koster: dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn 👍👍!!

Aanvulling : in goedkope USB kabels zitten vaak maar enkele aders, die vaak zo dun zijn als mensenhaar. Zolang men deze gebruikt voor data overdracht ( = wel signaal maar geen stroom ) gaat het goed, maar zodra er wat stroom doorheen moet, wordt de weerstand van die paar aders veel te hoog, waardoor de uitgangsspanning instort !

Vaak zijn USB3.0 kabels beter, maar ook daar wordt soms natuurlijk meer bezuinigd dan goed is. Als u een andere kabel koopt, dan in dit geval ook letten op hoeveel mA ( milli Ampère ) of A ( Ampère ) de kabel aankan. Dat moet minimaal hetzelfde zijn, als wat de adapter van de camera kan leveren als uitgangs stroom ( dat moet op de adapter staan ! ).

Danny koster
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi pasie

 

Dus een USB3.0 kabel zou dan wel werken wat betreft de stroom toevoer. als dat zo is dan ga ik daar niet op beknibbelen 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen dennyW.

 

...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..


Juist bij zwakstroom is het verlies het grootst, 1 Volt verlies op 5 Volt is 20 procent, maar op 230 Volt is het minder dan een 0,5 procent.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Danny koster  schreef:

Goedemorgen dennyW.

 

...Het zou eigenlijk niet uit moeten maken het is zwakstroom...Maar dit zou het probleem inderdaad kunnen zijn..


@Danny koster 

Oei, oei, oei! Dat is een levensgroot misverstand! Het bederft een natuurkundig verschijnsel (elektriciteitsleer).

Vermogensoverdracht (over kabels) geeft verliezen. Juist bij lagere spanningen wordt dit een probleem omdat als je (meer) vermogen over wilt brengen (bij dezelfde spanning in volt) de stroom (in ampère) hoger moet worden. De (kabel-) verliezen zijn echter kwadratisch met de hoeveelheid stroom. Daarom toveren (transformeren) de energie bedrijven de spanning omhoog (hoogspanningsleidingen) voor transport over grotere afstanden. Dit weeg op tegen de rendementsverliezen t.g.v. het omhoog en later weer omlaag transformeren.

 

In de (klassieke) autotechniek zit je vast aan de boordspanning van 12 (of 24) volt. Als een verbruiker wat meer vermogen verstookt of wat verder weg zit van de stroombron (accu) moet men dikkere kabeltjes gebruiken om het verlies beneden een bepaald percentage te houden.

N.B.: De spanningen die de moderne elektrische automobielen gebruiken voor de aandrijving, zijn echt levensgevaarlijk hoog, maar dat is een geheel ander verhaal.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic