JeroenOosthof

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoge IPv4 ping/latency sinds vrijdag 26 november

Ik heb sinds vrijdag een hele hoge ping van 250+. Het klopt dat het in de ochtend heel laag is en dan gedurende dag wordt het steeds meer. Het is onspeelbaar en mn speedtest ping is normaal.
Hieronder wat test links:

Ping test : 

JeroenOosthof_0-1638132641025.png

 



Speedtest Ooakla:

JeroenOosthof_1-1638132641027.png

 

Speedtest ziggo:

JeroenOosthof_2-1638132641028.png


Alle testen zijn net na elkaar gemaakt, ik snap de hoge ping totaal niet, maar het lijkt erop hoe later op de dag hoe erger het wordt waardoor ik denk dat het met de drukte te maken heeft. Dit moet 100% worden opgelost want het is belachelijk hoe de snelheid wel prima is, maar een ping die slechter is dan als ik een Los Angeles ping zou gebruiken.

Ps:
Mijn buurman die letterlijk 1 deur verder woont, heeft 17 ping op dezelfde tijd dat ik 250 ping heb. Hij heeft dezelfde snelheid en ook ziggo natuurlijk. Ik snap er helemaal niks van
Please fix het

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ervan uit dat dit probleem inderdaad definitief opgelost is in de nacht van 29 op 30 november.

 

Mocht je toch weer soortgelijke problemen ervaren zien we je reactie hieronder tegemoet, maar als het hier een tijdje stil blijft zetten we dit topic in het archief.

Ervaar je andere problemen? Start dan een nieuw topic om die verder te onderzoeken.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Om je binnenkomend en uirgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

BM531

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit is het vijfde topic dat ik hier zie met het latency probleem in de middag en avond (incl. mezelf). Allemaal sinds vrijdag (toen was er ook een storing bij Ziggo). Het wordt behoorlijk frustrerend om al 4 dagen op rij lag te hebben. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @JeroenOosthof en een warm welkom op de Commmunity,

Top dat je met dit probleem aan de bel trekt! We hebben van meer klanten bericht ontvangen dat ze probelmen ervaren met de pingtijden en het laden van bepaalde website. Het lijkt bij slechts een deel van de klanten met een IPV6 adres te spelen. Inmiddels is dit in onderzoek en hopen wij het zo spoedig mogelijk op te lossen.

@BSM531 Ik heb ook jouw melding  meegenomen in het onderzoek. 

JeroenOosthof
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is wel belangrijk te noteren dat het niet precies om websites gaat, maar om games. De ping van 99% van de websites zijn gewoon normaal. Ik wil gewoon lekker kunnen gamen in de avond na een lange dag werken en dit zorgt ervoor dat ik niks kan, met 250 ping is geen spel speelbaar 😞 Bedankt voor de snelle reactie en ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JeroenOosthof Weet je ook of de gameserver die je gebruikt een IPV4 of en IPV6 adres is? 

JeroenOosthof
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beide (csgo en teamspeak) lopen op IPV4. ze worden niet ondersteund voor IPV6

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@JeroenOosthof Dankjewel voor deze aanvulling. Ik koppel dit terug naar de collega's die het probleem in onderzoek hebben. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, er zijn vannacht werkzaamheden uitgevoerd om deze ping-problemen te bestrijden. Ik ben erg benieuwd of jullie vandaag nog problemen ervaren!

 

Een klein beetje achtergronduitleg:

De problemen spelen bij modems die een IPv6 DS-lite profiel draaien in het voormalig UPC gebied. Met dit profiel heb je een eigen IPv6 adres en deel je het IPv4 adres met verschillende klanten (daardoor is port-forwarding bijvoorbeeld niet mogelijk). De IPv6 verbinding functioneert hierbij goed, maar de IPv4 verbinding is vertraagd.

Dit heeft te maken met de 'routers' die het ipv4 verkeer afhandelen (AFTRs) en daar zijn onze technische teams mee bezig om de problemen te verhelpen.

lvdoruk77

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Mark,

 

For me it looks like solved. I do not have ping this evening.

 

Thank you

Freekje

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het lijkt inderdaad vooralsnog opgelost. Hopen dat het een bestendige oplossing is!

 

Gebruikelijke lage ping naar Amsterdam, hogere ping naar San Fransisco zoals voorheen, ip de 250ms naar waar dan ook:

 

Freekje_0-1638295027808.png

 

Sumatran

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@PaulIk zou je nog mijn bevindingen doorgeven in de andere topic, alleen kan ik daar niet meer reageren.

Vooralsnog lijkt het probleem inderdaad opgelost te zijn, meerdere testen geven nu weer normale waardes aan. Bij deze ook bedankt aan alle moderators en community members voor alle hulp! 👍

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ervan uit dat dit probleem inderdaad definitief opgelost is in de nacht van 29 op 30 november.

 

Mocht je toch weer soortgelijke problemen ervaren zien we je reactie hieronder tegemoet, maar als het hier een tijdje stil blijft zetten we dit topic in het archief.

Ervaar je andere problemen? Start dan een nieuw topic om die verder te onderzoeken.

Uitgelicht topic