Geachte community leden,
Heb sinds vorige week een setje Google Nest Cams (batterij) die ik wil verbinden op mijn netwerk (Sagemcom modem sinds paar maanden). Via Google Home app camera's gewoon te vinden. Alle stappen kunnen doorlopen via Google Home app, netwerk gevonden, geeft heel even aan verbonden met wifi 'verbonden', maar daarna al snel 'Er is iets misgegaan, zet apparaat terug op de fabrieksinstellingen en begin opnieuw'. Heb dit dus meermaals gedaan en zojuist ook even Firewall uitgezet (tip gelezen ergens op de community) maar ook dit helpt niet, dus Firewall staat weer aan.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en ligt het mogelijk inderdaad aan het modem zoals ik al in diverse posts lijk te lezen.
Dank/Groet Patrick
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je aan de Sagemcom nog meer hangen zoals Deco's of wifi spot.
Anders kan je als je inlogt in je modem, eerst je Nest even reset geven, dan zet je de 5GHz uit en probeer hem te verbinden.
Je kan ook 1 netwerk naam hebben zowel 2,4 GHz als de 5 GHz
Ga dan naar je Firewall toe en kijk of deze zo staat
Anders even kijken of je de UPnP even open zetten dan je modem herstarten
Dan je Nest aan je netwerk configureren, als dat is gelukt, duik je weer het modem in en zet de UPnP uit en herstart je modem.
Ik zal checken en laat weten of het werkt. Alvast dank!
@Pat2024 om het te installeren zet je de 5 Ghz even uit. Niet via een mobieltje en de app maar echt even inloggen in het modem van ziggo.
Als dat gereed is en de cameras zijn bereikbaar dan mag je 5 Ghz weer inschakelen.
Beste beiden,
Ik kan op het modem schijnbaar 5 Ghz niet uitschakelen aangezien deze opties uitgegrijsd zijn (mogelijk toch even Ziggo zelf bellen of zijn er mogelijkheden om dit toch zeldf te doen?):
Groet Patrick
Even smart wifi uitzetten, dan zou het wel moeten lukken.
Dank, dat werkt, maar toch al weer 2 keer geprobeerd met 1 x reset van Google Nest Cam te connecten. De connectie wordt gemaakt wordt aangegeven maar daarna weer 'Er is iets mis gegaan'. Ik zal vanavond nog 1 x alles checken of ik mogelijk toch iets fout doe, maar 5GHZ staat uit, UPnP staat uit....dus ja. Indien nog suggesties graag, maar ik zal zoals gezegd ook nog Ziggo zelf contacten (je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn aangezien de rest ook gewoon mogelijk was/geconnect is zoals voorganger van de Nest Cam, de Circle 2 en ook andere apparatuur geconnect is natuurlijk).
@Pat2024 schreef:Ik zal vanavond nog 1 x alles checken of ik mogelijk toch iets fout doe, maar 5GHZ staat uit, UPnP staat uit....dus ja. Indien nog suggesties graag, maar ik zal zoals gezegd ook nog Ziggo zelf contacten (je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn aangezien de rest ook gewoon mogelijk was/geconnect is zoals voorganger van de Nest Cam, de Circle 2 en ook andere apparatuur geconnect is natuurlijk).
Zijn de problemen ontstaan sinds de komst van het nieuwe Sagemcom modem?
Daar zijn dus wel regelmatig problemen mee met (oudere) 2,4Ghz apparatuur.
Bijvoorbeeld dit recente topic:
Hoe verbind ik de Printer HP 3050 met het Sagemcom modem?
Maar die Google Nest spullen zijn toch vrij recent dus er zal toch wel wat anders aan de hand zijn neem ik aan.
Je kan ook eens op het KPN forum kijken, daar zie ik ook wat topics over Google Nest voorbijkomen.
Misschien staan daar ook wat tips bij om te proberen?
Google Nest Hub 2nd edition maakt geen verbinding met Experia Box V10
Nest deurbel (netvoeding) werkt niet in combinatie met KPN Box 12
Avond Doman, nee ik heb de Nest Cams sinds 3 weken en daarvoor geen nieuwe apparatuur hoeven te connecten toen ik de Sagecom kreeg (na klachten over slechte instabiele verbinding). Ik kijk verder en ga bellen. Zou natuurlijk bijzonder zijn als het niet lukt (Google Nest Mini, Hue lampen, Printer, Ziggo Pods gewoon al zeg maar jaren verbonden en ook geen problemen toen ik Sagecom paar maanden terug moest inwisselen). Groet Patrick
Ik heb Ziggo zojuist gebeld en zij geven aan mij niet te kunnen helpen (?) omdat het Google apparatuur betreft en men verwijst naar deze Ziggo community waarin volgens de Ziggo medewerker met name Ziggo medewerkers mij/ons voorzien van hulp/advies. Dus beste beste Ziggo medewerkers op dit forum: 'Help'
(aannemende dat de personen die op mij gereageerd hebben met advies geen Ziggo medewerkers zijn, maar waarschijnlijk Ziggo klant zijn).
Groet Patrick
@Judith Probeer ook nog wel bij te springen 😉
Als je de Nest via de Google Home App verbind, geef je dan wel een locatie en een plaats aan.
als je mijn Google Home ziet dan zijn sommige met ⚠️ er tussen uit maar de meeste zijn verbonden. Dit moet ook met jou Nest en account ervoor lukken. Je moet voor de Nest wel een Account hebben die koppelen aan Google Home.
@Doman over problemen en de Sagemcom is onzin enige wat het kan zijn is dat de WPA3 aan staat als dat zo is @Pat2024 zet deze op WPA2 misschien helpt dat ook. Heb nu 2 jaar en dit modem samen met de Connect Box Giga die geen Wifi 6 ondersteund zijn zeer stabiel.
nog 1 vraag @Pat2024 Heb jij Smart Wifi Kanaal optimalisatie aanstaan, die kan bij uit ook nog een trigger zijn.
@Dave, jij gebruikt dus zelf een google nest. Dan is dit topc in goede handen.
@Domanzijn opmerking ging over een oude printer. Deze nest is drie weken oud dus daar kan en mag dit geen probleem geven.
Staan in het modem wel de firewal regels uit.?
Ik gebruik mijn eigen modem dus plaatje kan ik niet laten zien.
@Dave schreef:@Doman over problemen en de Sagemcom is onzin enige wat het kan zijn is dat de WPA3 aan staat als dat zo is @Pat2024 zet deze op WPA2 misschien helpt dat ook. Heb nu 2 jaar en dit modem samen met de Connect Box Giga die geen Wifi 6 ondersteund zijn zeer stabiel.
Problemen met de Sagemcom zijn helemaal geen onzin, maar ik had ook al aangegeven dat het waarschijnlijk een andere issue is om dat het inderdaad vrij recente apparatuur is en om ook even bij het KPN forum te kijken voor mogelijke tips/oplossingen.
En je hebt het over de Connect Box Giga, wat wel weer een andere apparaat is dan de zwarte Sagemcom.
@puppie
Ja een nest en Google Home Hub2
Waarschijnlijk kan modem op WPA3 dat geeft conflicten en wordt nog aangeraden Wifi op WPA2 AES te behouden
Allen, ik heb zover bekend geen vreemde zaken in mijn router en al diverse opties geprobeerd met aan of uitzetten (zoals geadviseerd en heb ook in KPN fora gekeken) en ik heb gewoon WPA2. Maar ik kijk verder en ga ook met Smarthome app van mijn vrouw proberen (en ja in Google Home zit alles en adres is bekend zeg maar). Dank allen nogmaals. Ik laat weten wat ik heb gedaan en of het wel of niet lukt (nogmaals erg vreemd als het mij niet zou lukken met deze nieuwe apparatuur bij relatief nieuwe router. Groet Patrick
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.