Vraag
Reacties
Aankondigingen
Pat2024
Level 2

Hoe verbind ik Google Nest Cam met mijn Sagemcom modem?

Geachte community leden,

 

Heb sinds vorige week een setje Google Nest Cams (batterij) die ik wil verbinden op mijn netwerk (Sagemcom modem sinds paar maanden). Via Google Home app camera's gewoon te vinden. Alle stappen kunnen doorlopen via Google Home app, netwerk gevonden, geeft heel even aan verbonden met wifi 'verbonden', maar daarna al snel 'Er is iets misgegaan, zet apparaat terug op de fabrieksinstellingen en begin opnieuw'. Heb dit dus meermaals gedaan en zojuist ook even Firewall uitgezet (tip gelezen ergens op de community) maar ook dit helpt niet, dus Firewall staat weer aan.

 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen en ligt het mogelijk inderdaad aan het modem zoals ik al in diverse posts lijk te lezen.

 

Dank/Groet Patrick

0 Kudos
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Heb je aan de Sagemcom nog meer hangen zoals Deco's of wifi spot.

 

Anders kan je als je inlogt in je modem, eerst je Nest even reset geven, dan zet je de 5GHz uit en probeer hem te verbinden.

 

Je kan ook 1 netwerk naam hebben zowel 2,4 GHz als de 5 GHz

Ga dan naar je Firewall toe en kijk of deze zo staat

 

Scherm­afbeelding 2024-12-01 om 14.36.53.png

 

Anders even kijken of je de UPnP even open zetten dan je modem herstarten 

 

Scherm­afbeelding 2024-12-01 om 14.37.03.png

 

Dan je Nest aan je netwerk configureren, als dat is gelukt, duik je weer het modem in en zet de UPnP uit en herstart je modem.

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Ik zal checken en laat weten of het werkt. Alvast dank!

0 Kudos
puppie
Level 17

@Pat2024 om het te installeren zet je de 5 Ghz even uit. Niet via een mobieltje en de app maar echt even inloggen in het modem van ziggo.
Als dat gereed is en de cameras zijn bereikbaar  dan mag je 5 Ghz weer inschakelen.

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Beste beiden,

 

Ik kan op het modem schijnbaar 5 Ghz niet uitschakelen aangezien deze opties uitgegrijsd zijn (mogelijk toch even Ziggo zelf bellen of zijn er mogelijkheden om dit toch zeldf te doen?):

Pat2024_0-1733297055322.png

Groet Patrick

0 Kudos
puppie
Level 17

Even smart wifi uitzetten, dan zou het wel moeten lukken.

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Dank, dat werkt, maar toch al weer 2 keer geprobeerd met 1 x  reset van Google Nest Cam te connecten. De connectie wordt gemaakt wordt aangegeven maar daarna weer 'Er is iets mis gegaan'. Ik zal vanavond nog 1 x alles checken of ik mogelijk toch iets fout doe, maar 5GHZ staat uit, UPnP staat uit....dus ja. Indien nog suggesties graag, maar ik zal zoals gezegd ook nog Ziggo zelf contacten (je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn aangezien de rest ook gewoon mogelijk was/geconnect is zoals voorganger van de Nest Cam, de Circle 2 en ook andere apparatuur geconnect is natuurlijk).

0 Kudos
Doman
Level 9

@Pat2024  schreef:

Ik zal vanavond nog 1 x alles checken of ik mogelijk toch iets fout doe, maar 5GHZ staat uit, UPnP staat uit....dus ja. Indien nog suggesties graag, maar ik zal zoals gezegd ook nog Ziggo zelf contacten (je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn aangezien de rest ook gewoon mogelijk was/geconnect is zoals voorganger van de Nest Cam, de Circle 2 en ook andere apparatuur geconnect is natuurlijk).


Zijn de problemen ontstaan sinds de komst van het nieuwe Sagemcom modem?

Daar zijn dus wel regelmatig problemen mee met (oudere) 2,4Ghz apparatuur.

Bijvoorbeeld dit recente topic:

Hoe verbind ik de Printer HP 3050 met het Sagemcom modem?

Maar die Google Nest spullen zijn toch vrij recent dus er zal toch wel wat anders aan de hand zijn neem ik aan.

 

Je kan ook eens op het KPN forum kijken, daar zie ik ook wat topics over Google Nest voorbijkomen.

Misschien staan daar ook wat tips bij om te proberen?

Google Nest Hub 2nd edition maakt geen verbinding met Experia Box V10

Nest deurbel (netvoeding) werkt niet in combinatie met KPN Box 12 

 

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Avond Doman, nee ik heb de Nest Cams sinds 3 weken en daarvoor geen nieuwe apparatuur hoeven te connecten toen ik de Sagecom kreeg (na klachten over slechte instabiele verbinding). Ik kijk verder en ga bellen. Zou natuurlijk bijzonder zijn als het niet lukt (Google Nest Mini, Hue lampen, Printer, Ziggo Pods gewoon al zeg maar jaren verbonden en ook geen problemen toen ik Sagecom paar maanden terug moest inwisselen). Groet Patrick

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Ik heb Ziggo zojuist gebeld en zij geven aan mij niet te kunnen helpen (?) omdat het Google apparatuur betreft en men verwijst naar deze Ziggo community waarin volgens de Ziggo medewerker met name Ziggo medewerkers mij/ons voorzien van hulp/advies. Dus beste beste Ziggo medewerkers op dit forum: 'Help'

 

(aannemende dat de personen die op mij gereageerd hebben met advies geen Ziggo medewerkers zijn, maar waarschijnlijk Ziggo klant zijn).

 

Groet Patrick

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Wat jammer dat het nog niet is gelukt met de Google nest cam @Pat2024 ik zie inderdaad dat deze wel verbinding heeft gemaakt, maar op dit moment is er geen verbinding meer. @puppie heb jij misschien nog wat tips die @Pat2024 kan proberen? 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Judith  Probeer ook nog wel bij te springen 😉

 

@Pat2024 

Als je de Nest via de Google Home App verbind, geef je dan wel een locatie en een plaats aan.

 

als je mijn Google Home ziet dan zijn sommige met ⚠️ er tussen uit maar de meeste zijn verbonden. Dit moet ook met jou Nest en account ervoor lukken. Je moet voor de Nest wel een Account hebben die koppelen aan Google Home.

 

@Doman  over problemen en de Sagemcom is onzin enige wat het kan zijn is dat de WPA3 aan staat als dat zo is @Pat2024  zet deze op WPA2 misschien helpt dat ook. Heb nu 2 jaar en dit modem samen met de Connect Box Giga die geen Wifi 6 ondersteund zijn zeer stabiel.

 

nog 1 vraag @Pat2024  Heb jij Smart Wifi Kanaal optimalisatie aanstaan, die kan bij uit ook nog een trigger zijn.

0 Kudos
puppie
Level 17

@Dave, jij gebruikt dus zelf een google nest. Dan is dit topc in goede handen.
@Domanzijn opmerking ging over een oude printer. Deze nest is drie weken oud dus daar kan en mag dit geen probleem geven.
Staan in het modem wel de firewal regels uit.?
Ik gebruik mijn eigen modem dus plaatje kan ik niet laten zien.

Doman
Level 9

@Dave  schreef:

@Doman  over problemen en de Sagemcom is onzin enige wat het kan zijn is dat de WPA3 aan staat als dat zo is @Pat2024  zet deze op WPA2 misschien helpt dat ook. Heb nu 2 jaar en dit modem samen met de Connect Box Giga die geen Wifi 6 ondersteund zijn zeer stabiel.

Problemen met de Sagemcom zijn helemaal geen onzin, maar ik had ook al aangegeven dat het waarschijnlijk een andere issue is om dat het inderdaad vrij recente apparatuur is en om ook even bij het KPN forum te kijken voor mogelijke tips/oplossingen.

En je hebt het over de Connect Box Giga,  wat wel weer een andere apparaat is dan de zwarte Sagemcom. 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@puppie 
Ja een nest en Google Home Hub2

 

Waarschijnlijk kan modem op WPA3 dat geeft conflicten en wordt nog aangeraden Wifi op WPA2 AES te behouden

0 Kudos
Pat2024
Level 2
Topicstarter

Allen, ik heb zover bekend geen vreemde zaken in mijn router en al diverse opties geprobeerd met aan of uitzetten (zoals geadviseerd en heb ook in KPN fora gekeken) en ik heb gewoon WPA2. Maar ik kijk verder en ga ook met Smarthome app van mijn vrouw proberen (en ja in Google Home zit alles en adres is bekend zeg maar). Dank allen nogmaals. Ik laat weten wat ik heb gedaan en of het wel of niet lukt (nogmaals erg vreemd als het mij niet zou lukken met deze nieuwe apparatuur bij relatief nieuwe router. Groet Patrick