De laatste paar weken valt het geluid weg bij diverse internet site's en bij de VPN verbinding Grand Prix Radio.
Lastig want het synchroniseren werkt dan niet.
Ook bij https://www.nederland.fm/ valt het geluid regelmatig weg. Terwijl de verbinding wel blijft bestaan.
Bij My Home cloud geeft dat ook wat problemen met het afspelen van video materiaal.
Ik heb de boel al diverse keren op nieuw opgestart maar gaf geen goed resultaat.
De vraag ook via X aan Ziggo voor gelegd en volgens hun is de configuratie van de modem oké.
Advies was dat ik op de community mijn probleem voorleg. Bij deze
M.V.G. Ed
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vreemd dat de laatste monteur de installatie zo opgeleverd heeft. Met de huidige aansluitwijze en verouderde onderdelen zijn vroeg of laat problemen te verwachten. Het AOP (btv 01-SET) en de IEC/F-kabel groen/rood naar de versterker zijn wel up-to-date.
Op het AOP zou een splitter (POA-254/POA-550/TPS-258) geplaatst moeten worden, waarop het modem wordt aangesloten met een F/F-kabel rood/rood. De versterker kan vervangen worden door een FRA-752X. De TV-kabels zouden tenslotte van nieuwe F connectors voorzien moeten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hallo Bert,
Ik heb pdf gemaakt van de Upstream en downstream plus de configuratie en status
Ook foto gemaakt van invoer Ziggo en modem.
De Airport die je op de foto ziet staan wordt alleen voor de Time Machine gebruikt.
Tot voorkort werkte alles probleemloos, sinds een week of twee in ééns haperingen.
Hopelijk kan je hier wat mee. Vast bedankt.
Mvg. Ed
De actuele downstream/upstream-waarden zijn onvolledig maar goed, voor zover zichtbaar. In de event log is echter uitval van zowel OFDM als OFDMA zichtbaar.
De versterker (MSB-10/60) en kabels naar modem + TV's zijn verouderd, verder is modem op versterker niet meer de juiste aansluitwijze. Kun je laten zien waarop de versterker is aangesloten, vermoedelijk het AOP? Een monteursafspraak voor een algehele upgrade coaxinstallatie is waarschijnlijk de volgende stap.
Sorry van mijn late reactie, privé kwam het één en ander tussen door. Maar ik heb nog wat foto's gemaakt van de aansluiting.
4 jaar geleden heeft een monteur van Ziggo de boel geüpgraded en nou zou dat dan weer moeten?
Blijft vreemd dat tot voor kort gewoon oké was en dan in éne werken er bepaalde dingen niet meer zoals daarvoor.
Zou het een optie zijn om de data uitgaan van de versterker op een andere poort aan te sluiten?
Of zou een nieuwe versterker een optie zijn.
De Coax kabels naar de tv kan ik zelf vervangen.
Met vriendelijke groet
Ed
Vreemd dat de laatste monteur de installatie zo opgeleverd heeft. Met de huidige aansluitwijze en verouderde onderdelen zijn vroeg of laat problemen te verwachten. Het AOP (btv 01-SET) en de IEC/F-kabel groen/rood naar de versterker zijn wel up-to-date.
Op het AOP zou een splitter (POA-254/POA-550/TPS-258) geplaatst moeten worden, waarop het modem wordt aangesloten met een F/F-kabel rood/rood. De versterker kan vervangen worden door een FRA-752X. De TV-kabels zouden tenslotte van nieuwe F connectors voorzien moeten worden.
Oké dankjewel. Ik denk dat ik het een en ander ga vervangen. Die versterker is inderdaad al heel oud.
Kijken of ik er uit kom, zo niet dan zal ik om een monteur vragen.
Voor als nog, dank voor de support.
Ik laat nog weten of het probleem na de vernieuwing van kabels en splitters geholpen heeft.
Met vriendelijke groet
Ed
Voor de zekerheid: kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en UPnP uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → UPnP?
Dank voor het boodschappen lijstje. 😀
Ik had het gelezen betreft uitzetten van UPnP. Heb ik inmiddels gedaan en ook de boel weer opnieuw opgestart.
Gaf helaas geen verbetering.
Thanks
Was een spontane gedachte, afkomstig uit dit topic, waar hetzelfde type modem in gebruik is en een soortgelijke probleem werd gemeld.
@EdBo Ik heb hetzelfde met GPradio gehad. Maar het lag niet aan mijn ziggo verbinding.
omdat ik nog gewoon online was met andere diensten. Ik denk eerder dat de problemen te zoeken zijn in de VPN provider of bij GPradio of één van de andere aanbieders bij Nederland.FM die ook maar een portaal zijn waar diverse online radiodiensten van verschillende aanbieders verzameld zijn.
Dankjewel Jos
Ja maar als ik video wil kijken van mij Home cloud dan staat dat ook regelmatig stil.
Ook met verbinding met Anydesk naar een andere computer hapert de verbinding.
Als ik gesynchroniseerd wil luisteren naar GPradio dan start ik op nieuw op zonder andere dat andere Apps open staan, dus alleen dan de VPN van GPradio. Die valt dan na 30 sec tijdelijk weg. Zodat de synchronisatie weer op nieuw ingesteld moet worden.
Ik denk dat zeker niet onverstandig is om de oude antenne versterker, waar ook de data kabel op zit, die te vervangen of verwijderen.
Dit alleen al om verdere problemen uit te sluiten.
Laat zeker nog weten of dat verbetering geeft.
Met vriendelijke Groet,
Ed
Volgens mij werkt het weer zoals het zou moeten. GPradio valt niet meer weg en ook de verbinding met Anydesk is weer normaal.
Antenne versterker vervangen, splitter kabel en stekkers volgens wat tobiastheebe beschreef in het bericht wat ik als oplossing gemarkeerd heb.
Dank tobiastheebe 👍
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.