Op een gegeven moment hadden we bedraad geen internet meer op de smart tv en de Nvidia Shield, beide bedraad aangesloten.
De WIFI op de laptops, telefoons bleven werken, de WIFI werkt via de TP-LINK Deco 4, in augustus aangesloten ook via telefonische
hulp van Ziggo, en alles werkte tot vanmiddag.
Dus ik ga het modem resetten volgens het stappenplan van Ziggo, stroom eraf voor zeker 5 minuten (beter te lang dan te kort)
Het modem wort uiteindelijk opnieuw opgestart, maar tot mijn verbazing is het onderste lampje nu groen gekleurd, ipv wit.
Dus ik ga Ziggo bellen, met als klacht dat ik geen bedraad internet meer had (TV en o.a. Nividia Shield)
Blijkt volgens de Ziggo medewerker het modem in bridgemode te staan, blablabla, en hij zou dit eruit halen en alles opnieuw opstarten.
Geen succes na 2x proberen, volgende poging van Ziggo medewerker was om het modem een harde reset (factory-reset) te geven, dit
zou 30 minuten duren, en hij zou mij daarna terug bellen, wat hij ook heeft gedaan, de factory reset had niet geholpen.
Het enige wat nu werkt is 1 bedraade aansluiting te krijgen op mijn laptop, dat is alles.... nu voorlopig mijn laptop maar als
hotspot aangezet, zodat we wel met onze andere apparatuur kunnen internetten.
Ziggo gaat een nieuw modem voor ons bestellen, maar dit duurt 2 dagen.
Nu komt het modem volgens de Ziggo medewerker weer binnen volgens de huidige instellingen..... dus weer in die bridgemode, en dus
volgens hem weer via 1 werkende bekabelde en misschien dat de wifi ook weer werkt
Ik ben hier helemaal niet blij mee. Want nu kan het zijn dat ik op oudjaarsdag wellicht weer een lange tijd met de klantenservice
aan de telefoon hang, om alles weer werkend te krijgen als vanaf augustus tot vanmiddag, en dat door een fout van Ziggo
Het lampje heeft ALTIJD wit gebrand, en nadat de problemen met de bedrade internet en de reset is dit groen geworden.
Overigens heeft de Ziggo medewerker me wel goed proberen te helpen.
Deze storing bevind zich niet op mijn adres, maar op het adres van mijn vriendin