Vreemdprobleem

Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Fritzbox 6690 krijgt geen verbinding

Hallo

Ik had een vraag.

over mijn modem keuze ik had toen genomen Fritz 6660 die heeft het gelijk gedaan bij bezorging zo een maand of 2 ongeveer.

alleen ineens vandaag tijdens uitval bezigheden bij mijn adres stopt het ermee.

misschien kan dit erbij helpen mijn ziggo modem heb ik op aangesloten en internet deed het wel toen. maar ik vraag mij af is kan het zijn dat ziggo mijn modem heeft eruit gehaald en ik die opnieuw moet activeren.

Bedankt alvast voor het meekijken 

 

ziggofritzbox.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De service flows van 5/1 Mbps geven aan dat het modem inderdaad gedeactiveerd is en opnieuw geregistreerd moet worden via de Mijn Ziggo-app m.b.v. de CM MAC en MTA MAC. Een monteur laten komen is zinloos.

Bekijk in context

30 Reacties 30
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het modem komt wel online, maar de eRouter ontvangt geen delegated prefix via DHCPv6. Als via het Ziggo-modem wel een internetverbinding beschikbaar is, dan lijkt het er inderdaad op dat de FRITZ!Box is gedeactiveerd. Er kan namelijk slechts één modem gelijktijdig geactiveerd zijn per abonnement.

 

Kun je een screenshot plaatsen van de pagina Internet, Kabelinformatie?

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

zie foto hieronder ik had alleen deze modem geactiveerd destijds ik heb het nu weer gedaan en dailijk komt een monteur langs zigoss.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De service flows van 5/1 Mbps geven aan dat het modem inderdaad gedeactiveerd is en opnieuw geregistreerd moet worden via de Mijn Ziggo-app m.b.v. de CM MAC en MTA MAC. Een monteur laten komen is zinloos.

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

dat dacht ik al weet jij misschien waarom zo iets kan gebeuren ik heb maar een modem geactiveerd 

bedankt voor het kijken naar mijn bericht

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes
alleen ineens vandaag tijdens uitval bezigheden bij mijn adres stopt het ermee.

Bedoelde je hiermee dat er werkzaamheden waren? Mogelijk waren dat werkzaamheden op het CMTS, waar modems mee verbinden. Dat zou de meest logische verklaring zijn, al mag dit uiteraard niet voorkomen.

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

rond 1 uur snachts deed het ineens niet meer na het checken storring zag ik dat ze er mee

bezig waren bij mijn adress bij storing check ziggo helaas kan je bij ziggo niet zien wat ze dan doen en of het een storing was of iets anders

 

tweede vraag ik kan de monteur niet afzeggen kan dat niet meer omdat hij tussen 8 en 13:00 want als ik bij mijn ziggo check staaat

zig.jpgzigg.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is gebruikelijk niet mogelijk om een monteursafspraak aan te vragen bij actieve werkzaamheden of een bekende storing. Je kunt voor de zekerheid 's ochtends vroeg contact opnemen met de klantenservice om deze afspraak te annuleren, als dan nog steeds 'Geen afspraken gepland' getoond wordt.

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

de afspraak was door medewerker van ziggo op gang gezet ik had hem duidelijk verteld dat ik gebruik maak van fritzbox ik heb hem helaas niet toen bijgedacht van dat de modem mischien wel gedeactiveerd was en dacht mischien dat die gene aan de lijn kon zien ook van dat de modem er niet meer is dan waren we al lang al klaar en moeste ik het alleen opnieuw activer maar helaas deed hij meteen een monteur te sturen naar mij

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mijn laaste vraag over dit ik heb er toen weinig opgelet toen ik de 6660 eerste keer ging aanmelden want ging best snel met aanmelden.

 

Alleen deze keer hoe kan je zien dat het weer werkt bij mijn ziggo.

 

voor de duidelijkheid ik moest opnieuw aanmelden van mijn eigenmodem via mijn ziggo optie

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De app toont een blok 'Eigen modem is actief' wanneer de FRITZ!Box correct geregistreerd is, zie de foto's hieronder, afkomstig uit dit topic.

 

bertus12_0-1675713102010.pngbertus12_1-1675713290125.png

 

Op de pagina Internet, Kabelinformatie in de webinterface van de FRITZ!Box moeten de snelheden van jouw abonnement worden getoond i.p.v. download 5 Mbps en upload 1 Mbps.

 

Het Ziggo-modem wordt automatisch gedeactiveerd op het moment dat de FRITZ!Box in geactiveerde status online komt.

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

ah ok enorm bedankt ik moet dus nog even afwachten dus er stond 1 werkdag afwachten dus ik denk maandag weer 

 

@tobiastheebe ik wil je bedanken voor de hulp 😀

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Begrijp ik goed dat je de CM MAC en MTA MAC van de FRITZ!Box al opnieuw hebt ingevoerd in de app, maar nog niet 'Eigen modem is actief' ziet?

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja dat klopt het is nog niet actief

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vreemdprobleem het topic staat als 'opgelost' maar ik ben toch even benieuwd naar de stand van zaken! Want je wil natuurlijk optimaal gebruik van je diensten maken.

Heb je nog ergens hulp bij nodig? 

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Jacob 

ik heb een medewerker gesproken van ziggo en die zegt dat er meer mensen van ziggo hiermee zitten en zelfs net als ik mijn modem is gedeactiveerd en het even gaat duren voor het weer werkt en ander medewerker  via chat ziggo zegt

 

probeer over een week dus ik weet zelf ook niet wat er precies aan de hand is maar het ligt aan ziggo volgens de chatsupport

 

en ik wacht nog steeds mijn modem is nog steeds niet weer werkend ik zit nog steeds met connect box te werken

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vreemdprobleem dit is inderdaad een bekend euvel. Daar wordt aan gesleuteld. Wordt vervolgt!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vreemdprobleem we geven even geluid, om je te laten weten dat we er nog steeds mee bezig zijn om dit op te lossen. Op de achtergrond wordt er voor je gesleuteld. 

Houd moed!

Vreemdprobleem
Topicstarter
Level 3
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt heb je toevallig idee hoelang zo iets kan duren als je het weet update er even over graag

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Helaas is hier nog geen duidelijkheid over @Vreemdprobleem. Zodra we meer informatie hebben gekregen, dan houden wij je zeker op de hoogte. 

Uitgelicht topic