Djeki

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Fritz!Box 6690 KE krijgt geen internet

Beste,

Ik wil eigene modem gebruiken van Fritz!Box 6690 KE dat deze is goedgekeurd door Ziggo 

Heb nieuwe modem geregistreerd net op de site staat bij Ziggo netjes hoe dat moet met MAC-adres en MTA MAC adres via app! Ik krijg GEEN INTERNET  Ik heb paar keer contact opgenomen met technische dienst maar helaas geen oplossing!!!

Ik krijg geen joust antwoord een medewerker van Ziggo heeft mij verteld dat ontbreek gegevens!

Wie kan mij helpen graag?!   

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Reacties
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@Paul heeft een update geplaatst in dit topic. Mocht je gaan testen, laat de uitkomst dan daar alsjeblieft achter.

81 Reacties 81
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je screenshots plaatsen van de pagina's Internet, Kabelinformatie en Systeem, Gebeurtenissen van de webinterface van de FRITZ!Box, in standaardconfiguratie bereikbaar via 192.168.178.1?

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

zo te zien is geen internet

waarschijnlijk ziggo kan niet acteveren mijn verzoek!

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Heb je dit uitgevoerd?

bertus12_0-1675274308927.png

Dit is een stap van deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

De CM MAC en MTA MAC kan je onderop je modem vinden:

bertus12_3-1675277011493.png

 

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

dat heb ik gedaan boven heb dat aangemeld met mac en mta

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dit was niet de gevraagde pagina, maar de 5/1 Mbps service flows geven al aan dat de activatie van het modem niet is uitgevoerd/voltooid.

 

Kun je de CM en MTA MAC achter je huisnummer plaatsen in je profielinstellingen?

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit dan verder voor je (laten) onderzoeken.

 

Kun je tenslotte een foto plaatsen van het AOP (de hoofdaansluiting)? Dit moet up-to-date zijn voor een DOCSIS 3.1-modem als de FRITZ!Box.

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

gedaan

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

dat weet ik

heb alle procedures doorgevoerd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (btv 1 IEC-NL of btv 01-SET) is prima en up-to-date. De splitter (POA-01-B) is overbodig en kan komen te vervallen.

 

Ik vroeg eerder om de pagina's Internet, Kabelinformatie en Systeem, Gebeurtenissen. Het probleem is echter al duidelijk.

 

Heb je in de Mijn Ziggo-app de CM en MTA MAC in die volgorde ingevoerd? Er zouden automatisch koppeltekens toegevoegd moeten worden.

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb alles ingevoerd! ik heb gevoel dat Ziggo weten niet hoe het signal moeten geacteviren  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je eerst de CM MAC ingevoerd en daaronder de MTA MAC en niet andersom?

 

Activeren en signaal staan los van elkaar.

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ja zeker heb dat gedaan!!!

FRITZ!webcare

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 36Likes

Beste Djeki,

 

dat is natuurlijk vervelend, dat de FRITZ!Box aangesloten en geregistreerd is, maar je krijgt geen internet.

 

Bekijk deze documentatie nog een keer en test of hiermee dit probleem opgelost is.

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-6690-Cable/3669_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-... 

 

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

beste,

ik heb alle procedures stap voor stap ingevoerd maar ik vermoed dat gewoon ziggo medewerkers weten niet hoe moeten ze activeren want ik hoor iedereen medewerker die heb aan telefoon gehad verteld andere verhaal 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Djeki Het is lastig als iedereen het helemaal juist gedaan heeft. Jij hebt alles goed gedaan. Ziggo heeft alles goed gedaan. En dan blijkt het niet te werken.

 

Ik zie eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat dit verder gaat via Ziggo (via een Moderator, via DM/PM) omdat je anders allemaal privacy gevoelige informatie gaat delen hier. @tobiastheebe had het erover dat je CM MAC en MTA MAC (van de sticker van het modem) achter je huisnummer moest plaatsen in je profielinstellingen, had je dat inmiddels gedaan?

 

Vervolgens zou het handig zijn als een Ziggo Moderator dan aangeeft dat er via DM/PM verder gesproken wordt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Djeki ik snap oprecht dat het irritant is als alle denkbare tips juist worden uitgevoerd maar er nog geen verbinding is.

Wat er nog meer mogelijk is, vind ik lastig om te zeggen. Ik ben benieuwd of @FRITZ!webcare vanuit Berlijn nog een handige tip voor je hebben!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Jacob Kun jij (laten) nagaan of de CM en MTA MAC vanuit Mijn Ziggo doorgevoerd zijn naar de provisioning backend en overeen komen met de CM en MTA MAC die TS in de profielgegevens heeft opgenomen?

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Iedereen bericht is hier welkome en ik weet niet wat voor tips kan nog zijn maar ik geef geen hop

 

Djeki
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
  • Ziggo zegt het kan niet doorgevoerd worden 
bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@Dank @tobiastheebe .

 

En... Hebben we er hier (uurtje geleden) nog eentje? https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-moden-gebruiken-Fritz-Box-6690/m-p/1135511/highlight/tr... 

Ook bij deze lijkt het: Ingevoerd in "Mijn Ziggo App" maar er gebeurd niets. Oude modem blijft werken.

Uitgelicht topic