Jos21

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Externe toegang tot ASUS mesh Wifi achter SmartWifi modem (hoe?)

Wegens signaalproblemen heb ik mijn Technicolor modem moeten vervangen door een (zwart) SmartWifi modem. Binnen het Wifi netwerk is mijn ASUS mesh-systeem normaal bereikbaar, maar extern via 4G werkt het na de overgang op het SmartWifi modem niet meer. Mij lijkt dat dit te maken heeft met een port forwarding die niet plaatsvindt. Het lukt mij echter niet om de juiste gegevens in te vullen bij 'nieuwe regel aanmaken' binnen de port forwarding van het modem. Is hier een deskundige op dit gebied die mij kan helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat wil je precies bereiken via 4G, de webinterface van de ASUS-router? Kun je laten zien welke gegevens je gebruikt voor port forwarding? Bij handmatige/statische port forwarding dien je eerst UPnP uit te schakelen op de modemrouter.

 

Bij gebruik van een eigen router kun je het beste bridge mode laten configureren op het modem (m.b.v. dit formulier) of de eigen router in AP mode configureren. Bij bridge mode moet alleen de eigen router op het modem aangesloten zijn. Is dat niet mogelijk/wenselijk, dan kun je voor de tweede optie kiezen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat wil je precies bereiken via 4G, de webinterface van de ASUS-router? Kun je laten zien welke gegevens je gebruikt voor port forwarding? Bij handmatige/statische port forwarding dien je eerst UPnP uit te schakelen op de modemrouter.

 

Bij gebruik van een eigen router kun je het beste bridge mode laten configureren op het modem (m.b.v. dit formulier) of de eigen router in AP mode configureren. Bij bridge mode moet alleen de eigen router op het modem aangesloten zijn. Is dat niet mogelijk/wenselijk, dan kun je voor de tweede optie kiezen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Jos21, ben je er nog aan toegekomen om aan @tobiastheebe zijn vraagstukken en advies toe te komen? We lezen graag hoe het ervoor staat.

Uitgelicht topic