Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
p.versteeg231
Level 4

Epson printer wf-2860 steeds opnieuw verbinden met wifi.

Ben sinds februari 2021 in het bezit van een epson printer wf-2860 model c623b.

Maar heb ook vanaf het begin al problemen met die printer,die geeft aan dat de signaalsterkte uitstekend is,maar de wifi omgeving slecht.ik moet telkens alles opnieuw installeren om de printer te gebruiken,dan werkt die ook perfect.

Maar een dag erna is de verbinding weer weg en kan ik weer opnieuw installeren. 

De printer is al terug geweest naar de epson (garantie) alles nagekeken en geconstateerd dat er niets aan mankeert. De printer werkt alleen op 2,4 GHz.

Volgens een medewerker van ziggo komt het door de automatische schakeling tussen 2,4 en 5 GHz.

Heb nu alles geprobeerd met oa uitschakelen van de router en opnieuw opstarten enz.

Dus ik heb een printer die het perfect doet,mits de wifi(omgeving) goed is,of telkens opnieuw verbinden.

De router is een ziggo connect box.

Wie kan mij helpen?

Ik weet het niet meer......

Mvg Peter Versteeg 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Hallo,1 dec nieuwe modem gekregen aangesloten en alles werkt perfect. 

Ik schrijf nu pas een bericht omdat ik eerst moest kijken of de printer wel verbonden zou blijven op de wifi. 

Hier ben ik dus ca 6 maanden druk mee geweest zowel met ziggo als epson, heel veel gemaild en gebeld,printer naar een service centrum geweest,mankeert niets enz enz.

Ik had ook aangegeven dat het modem niet goed is,maar via telefonisch contact met ziggo klopte dat niet.

Want hun kunnen dat tenslotte zien!

Niets is minder waar, potverdorie zolang aan het lijntje gehouden,nieuwe modem en het is goed! 

Waarom niet meteen een nieuwe modem?al was het alleen maar om te proberen...........

De klantenservice kan zien dat het signaal goed is,maar de wifi omgeving was niet goed.

Ben hier flink pissig over dat het zolang moest duren.

Ben in iedergeval wel blij dat ik nu fatsoenlijk kan printen.

Wil het communiteit hiermee bedanken voor de goede tips en hulp.

Mvg Peter Versteeg 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je ook andere wifipunten in gebruik? Of alleen het modem?

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Nee alleen een modem

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk kun je de 2,4 GHz een andere wifinaam geven, dan de 5 GHz, dan hoeft er niet meer geschakeld te worden: Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

De 2,4GHz heeft al een andere naam

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@p.versteeg231 goed dat je het even vraagt, want een haperende printer is natuurlijk super vervelend. Je hebt ook al aardig wat tips geprobeerd, lees ik.

Hebben @Bert en/of @robbo nog een handige tip om dit euvel aan te vliegen?

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Nee heb verder nog geen goede tips gehad, vanmorgen weer contact gehad met Ziggo,die zegt dat de schakeling van de frequenties automatisch gaat en als de printer 2,4GHz nodig heeft die ook krijgt.maar mijn probleem blijft dat er een communicatie fout blijft bestaan....

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Even terug komend op mijn vorige bericht: toen ik alles weer opnieuw geïnstalleerd had en de printer het weer deed, heb ik ook een uitdraai gemaakt betreft de ontvangst/wifi vd printer.

Daar viel mij op dat het ip adres (de printer heeft er 2) eindigde met 108.

Toen alles weer weggevallen was weer een uitdraai gemaakt en stond het ip adres eindigend met 109.

Gisteren moest ik wat printen en alles deed het weer,ook weer een uitdraai gemaakt en stond het ip adres 192.168.178.108

Dan heb ik toch het vermoeden dat dat de oorzaak is!

Mvg Peter Versteeg 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

In je modem kun je een vast IP adres aan de printer toekennen.

192.168.178.108 lijkt te werken voor je printer.

 

Lukt het vastzetten in de DHCP instellingen in het modem niet, laat het hier weten.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @p.versteeg231
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en reuze benieuwd of de laatste tip van @Bert tot dé oplossing heeft geleid. Zien we je snel terug? 

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Helaas niet,weet bij God niet hoe ik dat moet doen

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Sorry,weet niet hoe ik een ip adres kan vastzetten op de modem.....

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

 

@p.versteeg231 Welk modem heb je precies?

 

0 Kudos
S4R
Level 16

Als je PC naast de printer staat dan kan je er beter een kabel aan doen ipv met wifi lopen klooien.

Altijd drama met dat wifi printen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@S4R  schreef:

Als je PC naast de printer staat dan kan je er beter een kabel aan doen ipv met wifi lopen klooien.

Altijd drama met dat wifi printen.


@S4R Altijd drama met dat wifi printen?

Dat bestrijd ik ten zeerste, als ik de praktijk zo links en rechts meemaak en instel.

Het kan goed fout gaan, maar over het algemeen geen problemen.

Wel even goed installeren en/of handmatig de printer in zijn eigen instellingen een IP adres geven buiten de DHCP server.

Hier al 5 jaar geen print mislukt via wifi.

0 Kudos
S4R
Level 16

Kijk voor mij is het het inderdaad appeltje eitje om dit soort wifi printen op te lossen.

Voor de meeste gewone gebruikers is het altijd een drama.

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Wij hebben de ziggo connect box...

0 Kudos
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter

Printer staat 4 meter van de modem...

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@p.versteeg231 In je modem inloggen: Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

 

Ga naar:

 

Bert_0-1668762103605.png

 

 

Scrol naa beneden en vink daar je printer aan, klik in het rondje, en vul achter IP adres in het laatste blok 108 in en klik op voeg reservering toe.

 

Bert_1-1668762229339.png

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@p.versteeg231 Er zijn zo te lezen als verschillende tips & adviezen gegeven door de hier aanwezige experst. Laat maar weten of het aan de hand van deze tips lukt. Anders helpen wij je hier graag verder. 

0 Kudos