ChelseaJack

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Email instellingen voor 30 mei - Mozilla Thunderbird

Goedemorgen,

 

Voor het Email account van mijn vrouw schrijft Ziggo dat ik bij de  uitgaande server SMTP de gebruikersnaam moet instellen gelijk aan het Email adres. Als ik dit doe komen er geen mails meer binnen. De huidige gebruikersnaam is mijn Email adres, tevens het adres wat aan de Ziggo account gekoppeld is. Als ik de gebruikersnaam weer terug zet op mijn Email adres komen er weer gewoon mails binnen.

Doe ik iets fout? Ik begrijp het in ieder geval niet

12 Reacties 12
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als er een emailadres staat en het werkt, dan hoef je niets te veranderen.

ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

OK, dat vermoeden had ik ook, ik heb verder ook niets aan de instellingen gewijzigd , deze stonden al zo als Ziggo opgaf. Vreemd dat ze dan een mail aan mijn vrouw sturen dat de instellingen gewijzigd moeten worden.

ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Juist daar kont mijn vraag vandaan, daar staat dat je het Email adres bij de uitgaande server SMPT moet invullen en dat werkt dus niet, het werkt met mijn Email adres hetgeen ook het email adres is waaraan de Ziggo account is gekoppeld. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @ChelseaJack

 

Wat vreemd en vervelend dat je een mailtje krijgt om je instellingen te wijzigen op een bepaalde manier en zodra je dit doet, werkt het juist niet meer. Dat zou natuurlijk de bedoeling niet moeten zijn. 

Als je het e-mailadres weer weg haalt bij SMTP, dan werkt alles wel weer zoals normaal?
Dit is hoe de instellingen zouden moeten staan.

 

Inkomende server: 

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
     
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server:

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je Marije, als ik het terugzet dan werkt het weer, maar het Email adres heeft als instelling de POP server,  niet via de server IMAP.ziggo.nl , dus ik heb ook de instellingen overgenomen zoals jullie die voor de POP server opgeven, is dat niet juist dan?  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ChelseaJack Ik vermoed dat er iets verkeerd is geknipt en geplakt.

 

Zowel POP als IMAP werkt in de toekomst.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

POP

Inkomende server

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

IMAP

Inkomende server

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande server

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bert Bedankt, maar dat is niet wat ik te zien krijg, ik krijg dit te zien voor inkomende server,het verschil zit in de beveiligingsinstellingen:

Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS

Authenticatiemethode: Normaal Wachtwoord 

 

En voor de uitgaande server zit het verschil ook weer in de beveiliging :

Authenticatiemethode: Normaal Wachtwoord 

Gebruikersnaam: mijn e-mailadres.

 

Als ik mijn e-mail adres vervang door het e-mailadres van mijn vrouw, wat ik volgens de instructie van Ziggo moet doen, komt er geen mail meer binnen. 

 

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Waar staat dat je het adres van je vrouw moet gebruiken?

 

Het gaat toch om jouw e-mail?

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Als ik het goed gebruik zijn er s email adres die jullie gebruiken.

- Jouw primaire email adres.

- En het email adres van je vrouw die je extra hebt ingesteld voor haar.

 

Bij jouw email account moet je bij zowel pop/imap als smtp jouw volledig email adres invullen bij zowel inkomende als uitgaande server.

 

Bij het email account van je vrouw gebruik je het volledige email adres van je vrouw bij zowel pop/imap als bij smtp.

 

Verder gebruik je de bekende Ziggo mail instellingen bij het instellen.

 

ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee, het gaat om haar mail, mijn mail loopt via outlook en staat goed.

ChelseaJack
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb telefonisch contact gehad met Ziggo, het gaat alleen om de poort zeggen ze. De poort "587"staat goed en als het werkt met mijn Email adres als gebruikersnaam, dan is dat vreemd, maar moet ik het gewoon zo laten volgens Ziggo.

Uitgelicht topic