Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
acoster wrote:
hanh . Misschien goed lezen en reageren op het eigenlijke topic ipv reacties van mede-forumleden gaan 'corrigeren'.
TS heeft de router al een jaar in bezit, is kersvers Ziggo-klant en lijkt er dus op dat hij is over gestapt...gok ik. Waarom dan een Access Point aanschaffen als je een router hebt liggen die je er ook voor kan gebruiken.
resume: ik moet ff een kabeltje tussen de lan-poort van de connectbox naar de wan-poort van de Archer zetten, dan de Archer instellen als AP, de Archer een ip-adres laten krijgen van de connectbox (gaat dat vanzelf?), DHCP op de Archer uit zetten en dan ben ik er, geloof ik
hanh wrote:resume: ik moet ff een kabeltje tussen de lan-poort van de connectbox naar de wan-poort van de Archer zetten, dan de Archer instellen als AP, de Archer een ip-adres laten krijgen van de connectbox (gaat dat vanzelf?), DHCP op de Archer uit zetten en dan ben ik er, geloof ikMarco_W
Probeer het uit, maar er kan een probleem zijn.
Er zijn Routers die je met een Optie kunt configureren als Access Point.
Dan worden alle dingen gedaan die nodig zijn + de WAN poort wordt een LAN Poort.
Zoiets heeft jouw Router niet, denk ik, nadat ik als een razende door het Manual ging.
Maakt verder niet uit, als je de boel op orde kunt krijgen, zoals je dat van plan bent.
Mochten er problemen ontstaan, kom dan terug. Dan heb ik nog wel wat suggesties voor je.
Laat ook weten als het gelukt is.
Han
Marco_W wrote:
Zal ik doen. vooralsnog heb ik (na 15 minuten wachten) een connectbox waarbij het onderste (streep)ledje groen knippert, het WiFi ledje continu brandt, en het ledje met de twee pijltjes en het telefoontje niet branden of knipperen. Ik zie al wel mijn WiFi netwerk, maar kan nog geen verbinding maken. Even afwachten maar.
Marten1980 wrote:
Je kunt ook de how to router achter modem gebruiken die hier ala sticky staat.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/how-to-router-achter-modem-17853
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.