thomaszt

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wegvallende- en trage verbinding via EPC3925

Hallo,

 

Al jaren hebben we een Cisco 3925 modem, maar die vertoont al een tijdje kuren. En nu begint het vervelend te worden. Moeten het apparaat vaak resetten om de Wifi weer aan de praat te krijgen. De verbinding 'hangt' dan of is ontzettend traag. Ook de telefoonverbinding is soms onverklaarbaar 'dood'. Die gebruiken we niet zo vaak, zodat we dat pas laat merken, of als iemand er ons op wijst.

 

Kan het modem worden vervangen door een modern exemplaar?  Heb ik dan nog ander aansluitmateriaal nodig?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @thomaszt ,

Bij het witte modem kan dit AOP -in principe- blijven, maar er is wel een nieuwe splitter en modemkabel nodig(POA254+F/F kabel of een POA-01-A+ IEC/F kabel).Een moderator kan deze materialen toesturen.

Maar mocht er instraling aanwezig zijn na het vervangen van de splitter is het raadzaam alsnog het AOP te vervangen, als je een zwart modem ontvangt is sowieso een nieuw AOP nodig.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @thomaszt ,

Dat modem kan zeker vervangen worden door een Connectbox(wit) of Smartwifi modem(zwart).

Om te kijken of er nieuw aansluitmateriaal benodigd is, kun je een foto plaatsen van jouw AOP(coax aansluitpunt)?

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is snel! Hierbij een fotootje.

IMG_20230330_172608_resized_20230330_052638081.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @thomaszt ,

Bij het witte modem kan dit AOP -in principe- blijven, maar er is wel een nieuwe splitter en modemkabel nodig(POA254+F/F kabel of een POA-01-A+ IEC/F kabel).Een moderator kan deze materialen toesturen.

Maar mocht er instraling aanwezig zijn na het vervangen van de splitter is het raadzaam alsnog het AOP te vervangen, als je een zwart modem ontvangt is sowieso een nieuw AOP nodig.

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de informatie.

Het lijkt mij het verstandigst het AOP meteen te vervangen, dan weten we zeker dat de aansluiting in orde is.

De kleur van het modem maakt mij niet uit, maar ik begrijp dat ze technisch verschillen.  Zijn er belangrijke verschillen in performance of mogelijkheden? Kan ik überhaupt kiezen tussen een witte of zwarte?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem is afhankelijk van abonnement en wat voor de wijk is voorgeschreven.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hoi @thomaszt welkom op onze Ziggo Community. Een modem dat kuren begint te vertonen is natuurlijk hartstikke vervelend. Ik begrijp dat je het liefst meteen het AOP wilt laten vervangen. Daarvoor kan ik een afspraak inplannen met een monteur. Dit kan in de ochtend tussen 08:00 - 13:00 of in de middag tussen 12:00 - 18:00 uur. Voeg in je Community profiel nog je postcode en huisnummer toe - vrees niet, dit is verder voor niemand zichtbaar- dan pak ik als ik deze gegevens heb de agenda er bij! 

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Een AOP vervangen kan ik niet zelf? Of hebben jullie liever dat een monteur dat doet?

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Als je een handige Harry, of in dit geval een handige @thomaszt bent, dan zal dat vast lukken. Maar wanneer dit het punt betreft waar het Ziggo signaal jouw woning binnenkomt, dan is het onze verantwoordelijkheid en fixen wij dat het liefst voor je. Je postcode en huisnummer heb ik gevonden, dank daarvoor! Nu staat er wat mij betreft niets meer in de weg om een afspraak in te plannen met een monteur. Laat me weten wanneer jou dat het beste past dan pak ik de agenda er bij.

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is me duidelijk.

Als het kan een afspraak voor volgende week in de middag, een dag maakt me niet uit.

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Natuurlijk kan dat @thomaszt. Bij deze geregeld, op 03-04-2023 tussen 12:00 - 18:00 staat de monteur voor de deur 🙂 Je ontvangt van deze afspraak een bevestiging via e-mail. Alvast een fijn weekend! 

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook dat is snel. Dankjewel.

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag is de monteur langs geweest. Aardig persoon die vlot en routineus het AOP verving, het nieuwe  modem aanmeldde, ophing en aansloot in de meterkast. Ruimte zat en stopcontacten bij de vleet, het was zo gefikst.

Even de wifi gecontroleerd en de TV (1 stuks) en klaar. Soepel.

 

Maar hij had zijn hielen nog niet gelicht of er kwam een email binnen met een rekening van 60 euro die, voor Ziggo's gemak, ook nog maar eens automatisch wordt afgeschreven las ik.

Hoe zit dat?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Judith kan jij kijken naar deze factuur ? dit hoort niet zo toch op deze manier

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@thomaszt Ik vermoed een tik op de verkeerde vink in het systeem.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Wat fijn dat je AOP vlot vervangen is en je nieuwe modem geïnstalleerd is @thomaszt ! Maar een kleine domper natuurlijk als je dan de mail opent en een factuur aantreft, terwijl er is afgesproken dat het kosteloos zou worden vervangen. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en vermoed inderdaad, zoals @Bert al aangaf, dat er een vinkje niet goed is gezet. Het bedrag heb ik gelijk voor je gecrediteerd en je ontvangt er nog een bevestiging van 🙂

thomaszt
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Tja, een vinkje is zo verkeerd gezet. Fijn om te horen dat het een vergissing was.

Dank jullie wel voor de vlotte en accurate afhandeling. Binnen één week het AOP en het modem vervangen.

Petje af!

Uitgelicht topic