1
Vraag
2
Reacties
Jesse87

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Devolo Magic wifi: 2 aparte netwerken

hallo allemaal, 

 

Ik heb sinds vandaag een nieuw modem geinstalleerd, had deze aangevraagd omdat ik dan met WPS direct zou kunnen koppelen met mijn magic wifi 2 devolo apparataat. 

 

Gelukkig doet de modem het wel, de Devolo ook, alleen ik zie nog steeds 2 aparte netwerken. Via resetten en WPS (instructie van Devolo) werkt het niet als 1 netwerk. Dit terwijl ik ook deze apparaten bij mijn schoonouders had geinstalleerd en die wel 1 netwerk hebben, nu.

 

Kortom, hoe kan ik dit fixen? Ik wil dus dat ik niet 2 wifi netwerken heb, maar 1 netwerk. Ik heb de magic 2, 1 adapter in de meterkast en 1 in mijn schuur hangen. (schakelt soms wel door, maar lang niet altijd direct automatisch) 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als ke inlogt in je modem op http://192.168.178.1 password

 

Dan ga je naar Geavanceerde Instellingen en klik Draadloos aan en vervolgens  Draadloos Signaal

Klik dan de Optie Beveiliging aan en maak de 2 Netwerken 1 zie als voorbeeld hieronder.

 

Schermafbeelding 2022-08-11 om 21.24.33.png

 

Dan klik je Opslaan en herstart je modem even door de stekker even 30 seconde er uit te halen en weer opnieuw opstarten. Daarna als Modem online is doe je de Devolo in het stopcontact 1 met UTP in Modem en de andere op een ander plek tussen de 4 en 7 meter dan druk je WPS in en op de Devolo en gaan ze Pairen als alles goed gaat.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als ke inlogt in je modem op http://192.168.178.1 password

 

Dan ga je naar Geavanceerde Instellingen en klik Draadloos aan en vervolgens  Draadloos Signaal

Klik dan de Optie Beveiliging aan en maak de 2 Netwerken 1 zie als voorbeeld hieronder.

 

Schermafbeelding 2022-08-11 om 21.24.33.png

 

Dan klik je Opslaan en herstart je modem even door de stekker even 30 seconde er uit te halen en weer opnieuw opstarten. Daarna als Modem online is doe je de Devolo in het stopcontact 1 met UTP in Modem en de andere op een ander plek tussen de 4 en 7 meter dan druk je WPS in en op de Devolo en gaan ze Pairen als alles goed gaat.

Jesse87
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks Dave, ik ga binnenkort hier even voor zitten (klinkt als een goede oplossing) zal het laten weten als het gelukt is. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Jesse87

 

Heb je afgelopen weekend ondanks de bloedhitte de kans gehad de tips van @Dave! te testen?

We zijn erg nieuwsgierig of het heeft geholpen.

Jesse87
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, ik heb het vanmorgen even geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Hij blijft 2 aparte netwerken geven (het kan zijn omdat ik slechts 1 Devolo adapter heb? Ik heb de hoop voorlopig maar even opgegeven. De nieuwe router is sowieso wel sneller dan de oude, dus ik ben er niet op achteruit gegaan. (fractie sneller dan de abonnementssnelheid) 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Jesse87 Jammer dat het nog niet werkt! Ik heb zelf weinig verstand van de Devolo. Mogelijk dat @Dave! nog ideeën heeft? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Lotte  zal me best doen om @Jesse87  te helpen

 

Ik kan proberen te helpen, als je in je modem http://192.168,178,1 inlogt ga dan naar Geavanceerd en dan klik je op draadloos. Vervolgens op draadloos signaal en ga naar Beveiliging

 

Zorg dat de 2,4 GHz de naam heeft die ook de 5GHz met zelfde wachtwoord als de 2,4 GHz druk dan op opslaan en herstart je modem even om hem 30 seconde uit stopcontact, daarna weer er in. Nu kan je de Devolo dezelfde naam geven als je wifi en moet het werken.

Schermafbeelding 2022-08-19 om 11.48.39.png

Jesse87
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat had je eerder ook al aangeven, dat heb ik ook gecheckt, dat staat goed. Nu zie ik wel eronder nog staan, Wifi mac filtering (staat uit) zou het nog werken als ik dat aanzet? Maar deze oplossing kwam ik niet verder mee, hij pairt ook wel, in die zin, het Devolo wachtwoord is kennelijk hetzelfde als dat van mijn connectbox, alleen de netwerk naam wijzigt niet mee (blijft Devolo) ook nadat ik die naar fabrieksinstellingen terug zette en opnieuw instelde. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic