Hoi,
Ik ben pas net klant bij jullie maar ben echt niet blij 😞
Ik ga m'n best doen om niet de vervelende klant uit te hangen hier, ik begrijp dat er hier niet veel mensen iets aan kunnen doen, maar ik voel me echt wel benadeeld nu.
Ten eerste is mij aan de deur vezel verkocht 2 maanden terug, xs4all dienst zou stoppen en dan zou bij jullie de vezel ingaan.
Uiteraard ging de vezel natuurlijk niet live afgelopen donderdag toen xs4all stopte, en zat ik vanaf dat moment zonder internet.
Vanuit de logs van de Sagemcom volop CMTS-QAM errors, en ook kreeg mijn modem ondanks goed aangesloten geen DHCP vanuit jullie. Het leek na bellen de helpdesk verstandig dan maar een nieuwe voeding te sturen. Op vrijdag nog maar eens gebeld omdat de voeding niet geleverd werd, en kreeg toen iemand die wel een monteur heeft gestuurd, en ik dacht dat het verhaal daar zou eindigen.
De monteur is nu net geweest deze ochtend, ten eerste was de aansluiting nog helemaal niet geregeld in mijn woning, dus er is een dienst verkocht met automatisch overstappen terwijl dit fysiek nog niet eens mogelijk was. Verder allemaal prima, het werkt nu dat is het belangrijkste.
Nu kom ik er als klap op de vuurpijl achter dat ik de meest basale instellingen van dit modem, dat door jullie als provider wordt geleverd, niet kan aanpassen. Klopt dit, of is dit iets dat ziggo helpdesk verzint?
Het enige wat ik wil is simpelweg het default IP van de box van 192.168.178.1 overzetten naar 192.168.1.1.
Dit krijg ik constant niet geregeld omdat er wordt gezegd: 'dit adres wordt gebruikt voor andere functionaliteit' ookzal zit het adres op een volledig andere subnet range, EN ook dit doorgaans niet het juiste menu om dit te doen, het default IP is namelijk iets anders als DHCP range, dus nogal verwarrend.
Ik vind oprecht dat dit iets is dat jullie aan moeten geven bij het verkopen van een dienst aan klanten.
Let op: als je klant wordt bij ons kan je het default IP van het modem niet meer aanpassen.
Als je toevallig een bepaalde range wil gebruiken in je eigen huis ga dan maar voor een andere provider.
Als ik dit had geweten van tevoren was ik nooit overgegaan namelijk.
Is het daadwerkelijk zo dat dit niet kan, en moet dit perse met een bridge mode op je andere modem, of is er gewoon iets verteld wat niet helemaal klopt en doe ik iets verkeerd?
Ik heb het geprobeerd met een Draytek 2860 series erachter en ik krijg het niet werkend.
Ik hoor graag wat de beste manier is om te bereiken wat ik wil volgens jullie.
groet