Aangezien het topic gesloten is het vervolg er op.
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Instabiel-internet-T3-T4/td-p/969975
*Korte omschrijving: Kabelbreuk en AOP meerdere keren vervangen, ofwel uit te sluiten van dit probleem.
Wegens te veel werken en amper tijd slinger ik de vorige topic weer aan betreft stabiel internet.
Plus het feit om "weer" informatie/resultaten op te slaan gewoon te veel tijd en inspanning kost.
----
Note: *Geen Prio probleem dit maar wel af en toe storend maar hoeft niet ala minuut opgelost te zijn.
----
Internet vliegt er gelukkig niet uit, maar stabiel is het zeker op bepaalde momenten niet.
Vaak haperingen tijden het surfen en mocht ik eens een online spel doen "Lag spikes"
*Denk aan lang laden van een pagina of connectie problemen.
Meerdere websites of programma's hebben daar last van.
Probleem ook bij andere devices, Willekeurige DNS ips ook geprobeerd of het aan ziggo lag maar dat is het ook niet.
*Van korte duur pak beet 5 a 20 sec max. (en niet continu)
Lijkt net of het modem bij moet komen van even kort intensief gebruik aka puma6/7 problemen.
Extreem veel Pre RS Errors.
Krijg zeker meerdere keren per dag ook van mijn alarmsysteem die via backup 4G werkt bericht(Log).
Ofwel na veel informatie te hebben gevonden via het forum gewoon die beruchte Connectbox (Compal).
Leeftijd box / in gebruik Feb 2022, geleverd Sep 2021)
Via DSL report een greep screenshots die ik gelijk heb gemaakt toen het internet gewoon rot binnenkwam.
Uiteraard gelijk alles afgesloten zodat de test via idl kon plaatsvinden
+Willekeurige testen tussendoor, vaak geeft DSL ook geen rode vlekken aan.
*Heb mijn vraagtekens bij 2 opnames waar extreem veel rood plaatsvind, denk dat daar van DSL report wat aan de hand was
*Betreft non Puma6/7 modems zijn de tabellen gewoon voor 95% groen en een enkele lichtgekleurde blokje
Aldus bij Ziggo, zowel de UBC1318ZG en de testmodem van 2022 (Broadcom chip)
Screenshots:
Als extra gegevens Modem / AOP aansluiting:
Downstream
1 | 666000000 | 7 | 36 | 256qam | 9 |
2 | 602000000 | 6 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 7 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 7 | 37 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 7 | 37 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 7 | 37 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | 7 | 37 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | 6 | 37 | 256qam | 7 |
9 | 658000000 | 7 | 37 | 256qam | 8 |
10 | 674000000 | 7 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 36 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 7 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 36 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 6 | 36 | 256qam | 18 |
19 | 794000000 | 4 | 35 | 256qam | 25 |
20 | 802000000 | 4 | 35 | 256qam | 26 |
21 | 810000000 | 3 | 35 | 256qam | 27 |
22 | 834000000 | 2 | 35 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 2 | 35 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 2 | 35 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 36.610 | 59388789003 | 2760 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385780242 | 1280 |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780988 | 1056 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385772900 | 2634 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780392 | 1515 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780486 | 1425 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385773528 | 2870 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385769811 | 2601 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385778119 | 1326 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780549 | 2752 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782253 | 1609 |
12 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385780431 | 4258 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385766942 | 2862 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770123 | 2569 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782052 | 2764 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385783258 | 2693 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770545 | 933 |
18 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385784417 | 1812 |
19 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385710624 | 61798 |
20 | Goed (Locked) | 35.973 | 59385775552 | 11007 |
21 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385769924 | 18867 |
22 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385747031 | 29326 |
23 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385757314 | 31771 |
24 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385748600 | 40973 |
Upstream
1 | 38400000 | 47 | 5.120 | 64qam | 16 |
2 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 15 |
3 | 58800000 | 47 | 5.120 | 64qam | 13 |
4 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 14 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Netwerk historie
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
29-07-2022 16:33:10 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
29-07-2022 16:23:28 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=61.76.203.92 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:40 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.165.159 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:02 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:00 | error | DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:17:47 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080d:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:32:56 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:17:55 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:24 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:05 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 08:54:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 07:43:59 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=119.204.50.5 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:05:36 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:03:34 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 01:08:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 00:52:49 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:22:35 | notice | IP Flood - src=77.81.24.142 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:17:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=76.92.200.28 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 12:49:34 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Aansluiting AOP:
Graag hoor ik van de mods wat zij kunnen bieden. @Paul Heeft toen geholpen.
*Wacht rustig af op antwoord of vervolg stappen, hoor graag wat de opties zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@PatrickDB1 Hartelijk dank voor je updates! We zijn heel benieuwd wat je bevindingen zijn nu aannemer PloegGo (n.a.v. schadeticket: KBS-253894) ook is langs geweest.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Bert ik zie dat hier nog geen reactie op is gekomen denk dat een ubee in dit geval wel op zijn plaats is 😉 zou jij een schopje kunnen geven richting de mods 🙂
In dit geval lijkt het nog steeds op een signaalprobleem.
Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en mogelijk een oorzaak zien en de juiste stappen zetten.
Heb aardig lang het forum/tweakers/overige door gesplit en betreft de issues waar ik mee zit.
En alles komt er gewoon op neer dat het de beruchte "Connectbox" issue is met Puma chip.
*Dit is niet te ontkennen en tal van bewijzen zijn daar mee geleverd
Wat load te voorduren en modem raakt al in paniek.
Gebeurt er weinig kan die het goed af.
@Bert Je geeft aan over signaalproblemen, volgens mij zijn maar waardes prima in orde.
*Buiten de Pre RS Errors vermoedelijk omdat die zo hoog zijn.(Of dat wat uitmaakt betwijfel ik)
Iets meer dan een maand geleden complete reset van modem gedaan en stonden ze redelijk op 0.
AOP en kabels meerdere keren vernieuwd, en hoofdkabel coax ook gerepareerd.
Zelf met eigen ogen gezien dat de kabel 100% in orde is zonder ruis ect.
Maar aldus, dit heeft niet per direct haast (vorige topic wel omdat er geen internet/connectie mogelijk was)
Gewenste oplossing uiteraard een non Intel(Puma) chip modem.
De Pre RS Errors is het aantal pakketten wat dit modem ontvangt, dat wordt verkeerd weergegeven in dit modem, alles is opgeschoven.
De Post RS Errors zijn pakketten die gerepareerd zijn en in werkelijkheid de Pre RS Errors zijn, die zouden niet boven enkele of enkele tientallen uit moeten komen.
De Post RS Errors, de niet te repareren pakketten, zijn in dit modem niet te zien en zullen zeker niet 0 zijn, gezien de tig duizenden Pre RS Errors en die veroorzaken allerlei verbindingsproblemen.
Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en meer zien en de juiste stappen zetten.
@PatrickDB1 als je verbinding niet stabiel is, dan is dat altijd vervelend. Goed dat je zelf ook al zoveel hebt getest en gedaan.
Je verbinding (fysiek) ziet er netjes uit. Daarover inderdaad niets te klagen. Als ik je signaal uitlees, dan is dat ook echt prima.
Wat we kunnen doen, is je modem omruilen voor de zogenoemde Ubee 1318ZG. Lijkt je dat wat?
@Jacob
Dat zou geweldig zijn als dat geregeld zou kunnen worden.
Zou zelf wel voor een router moeten zorgen maar dat is geen probleem.
Stabiliteit boven alles.
Wordt de "Ubee 1318ZG" al gelijk in brige modus gezet of moet ik daar zelf voor zorgen.
Door middel met klantenservice of bij het verbogen menu van de router zelf.
(http: 192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php)
Mijn dank is groot.
@PatrickDB1 gaan we regelen, die komt via de post. Voor je oude modem krijg je keurig een retourdoos.
Deze zal je zelf nog even in de bridge mode moeten plaatsen. Hoe je dat aanvliegt lees je hier. Als het allemaal gelukt is, meld je het hier ook even? Dat is goed om te weten. Dank!
@Jacob zelf in bridge plaatsen is niet meer mogelijk sinds project prime time is afgerond je kan dit formulier gebruiken
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus
@Jacob Kleine toevoeging.
Ik maak veel gebruik van Ziggo wifi hotspots.
Puur omdat vodafone hotspot van mijn werk vaak geen connectie heeft of verbinding/bereik.
*Meerdere punten
Blijft dit actief voor mij...
Voor thuis geen probleem uiteraard, maar op locatie wel....
Thx voor die formulier, mooi dat er staat dat de wifi hotspots dan ook voor mij zelf verdwijnen en is wel een issue helaas.
*Altijd positief over ziggo hotspots en werkt vlekkeloos waar ik aan het werk ben.
dat is alleen als het modem ook ingebouwde wifi heeft
sorry voor het niet vermelden in het geval van het ubee modem komt er een speciale bootfile waardoor je nog steeds wifispots kan gebruiken
al heb ik geen idee of dit uberhaupt nog van toepassing is vaak genoeg mensen gezien die met connectbox in bridge modus gebruiken en nog steeds wifi spots kunnen gebruiken
Top duidelijk.
Zeker erg blij mee...
Net ook bericht dat mijn nieuwe apparatuur onderweg is, en zal een van de komende dagen verschijnen.
Staat connectbox bij maar weet dat het de ubee variant is 🙂
Zal na installatie een aantal dagen draaien/testen en zeker mijn beleving delen.
@Jacob
Modem was snel binnen, Dank voor de zeer snelle levertijd!
Eindelijk veel groen bij DSL report en duidelijk merkbaar met internet gebruik.
Tot zo ver geen hikken/happeringen meer.
*Gaf aan met vorige reparatie van kabel dat het ook het geval was,
maar na een dag ging de connectbox elk keer weer in een dip met load.
///////////////////////////////////////////////////////
Heb even gewacht met posten van dit bericht tot het modem een aantal dagen heeft gedraaid.
Tot nu toe geen issues met alarm installatie betreft connectie.
Vele tabbladen open en internet blijft stabiel en geen dips of haperingen en online gaming ook geen problemen meer tot zo ver.
Ubee - UBC1318ZG staat in bridge naar -> ASUS RT-AX86S (Merlin)
///////////////////////////////////////////////////////
Even een post van de Logs: (Uptime: 7 days 17h:50m:59s.00)
*Veel Correctables OFDM PLC - 50646636
Is dit correct, komt ook veel terug in de log: OFDM/OFDMA
DSL-Report*Tuurlijk geen puma chip meer maar dit laat wel zien dat de verbinding zeker tegen glasvezel aan ligt)
Ubee Status:
Ubee Log:
Goedemiddag @PatrickDB1
Wat jammer dat er afgelopen dagen niemand in je topic langs is geweest.
@MR_CHIP Zie jij kans om de TS nog van je support te voorzien? 🙂
nav het laatste bericht dacht ik dat alles in orde was ? @PatrickDB1 laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt 🙂
@PatrickDB1 we gaan @MR_CHIP eens om zijn mening vragen.
Los van de meting, ervaar je daarnaast kuren of zaken die je frappant vindt?
correctables op het OFDM kanaal zijn normaal en de uncorrectables zijn te laag op de overige sc-qam kanalen om daar iets van te merken
rxmer is ook goed op alle kanalen
merk je zelf iets aan de verbinding?
al zal ik @tobiastheebe ook effe vragen 😉
Daar ben ik het mee eens. Ik ben benieuwd of de uncorrectable errors de afgelopen dagen nog zijn toegenomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.