Hallo,
Ik heb een probleem met de DNS servers van Ziggo. Ik heb hiervoor een nieuwe Connextbox van Ziggo ontvangen, maar dit lost het helaas niet op! Ik heb IPv6 uitgeschakeld op mijn eigen router. Sinds kort (fix aantal weken) heb ik geen internetverbinding meer via de LAN verbindingen met IPv4 (meerderen). Als ik verschillende LAN kabels aansluit op de poort 1 van de Connextbox modem van Ziggo, omdat deze in Bridge staat, krijg ik ook geen internet, of zo traag dat het zeker 10 minuten duurt voordat de pagina uberhaupt helemaal laad.
Ik heb in DOS al een ping gedaan maar krijg geen antwoord van de DNS servers van Ziggo. Ook Windows Probleemoplosser geeft aan dat er problemen zijn met DNS servers.
De netwerkadapter heb ik ook al geupdated naar de nieuwste versie van Intel. Dit ook op andere pc's gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem, geen internet. Alle Windows 10 en Windows 11 versie's zijn bijgewerkt. Daarna Windows opnieuw een schone installatie gedaan, lost het ook niet op! Dus ook dat is niet het probleem! Andere internetbrowsers lossen het probleem helaas ook niet op!
Als ik IPv6 op mijn eigen router inschakel lukt het wel om internet te krijgen via alle LAN verbindingen. Het lijkt wel of IPv4 bij mij is uitgezet, of dat er iets mis is met de LAN verbinding, maar via WIFI heb ik via IPv4 wel internet, zo vreemd. Ik wil IPv4, omdat niet al mijn apparaten IPv6 hebben, daarom heb ik hem uitgeschakeld op mijn eigen router. En in de mail van Ziggo met IPv6 inschakelen staat ook dat dat geen probleem is!
Als ik op de netwerkadapter de DNS verander naar 8.8.8.8 heb ik opeens met Ipv4 wel internet via LAN op alle pc's. Het is dus lijkt mij duidelijk een probleem met de IPv4 DNS servers van Ziggo.
Alleen krijg ik dat niet opgelost, want aan de klantenservice zeggen ze keer op keer dat kan niet want anders hadden wel meer mensen daar last van, wat een onzin antwoord. Ik heb ook al geopperd dat het misschien hier in de kast buiten vlakbij iets niet goed staat of kapot is, of verkeerd aangesloten.
Ik heb al zoveel problemen in het verleden gehad met Ziggo dat ik er wel een beetje klaar mee ben.
In mijn logboek van mijn modem (zowel mijn oude als nieuwe) staan waarschuwingen (critical). Maar elke keer wordt ik bij de klantenservice afgewimpeld...ik ben het zat.
Kan er iemand van de technische kant (ICT) mee kijken achter de schermen.
Warme groet,
H. Nijenhuis