Vraag
Reacties
Oplossing
rgavermeulen
Level 2

DHCP Range aanpassen Sagecom F3896LG-ZG

Ik heb gisteren het nieuwe Ziggo SmartWifi modem (Sagecom F3896LG-ZG) modem ontvangen.

 

Omdat ik al een Deco M4 heb, wil ik de Wifi van het Ziggo modem uitschakelen.

Wel wil ik de DHCP server van het modem gebruiken maar vanaf 192.168.123.20 omdat ik al een aantal fixed ip’s ingebruik heb.

 

Helaas kan ik geen andere range kiezen: “Begin lokaal adres” geeft foutmelding “Het start IP-adres dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden.”.

rgavermeulen_0-1675004416277.png

 

Na “Instellingen opslaan” en verversen zie ik weer het oude ‘lege’ scherm.

 

Ook is de Telefonie volgens het Status scherm uitgeschakeld.
Terwijl wel een telefoonabonnement via Ziggo heb…

rgavermeulen_1-1675004416281.png

 

 

@Ziggo hoe kan ik dit aanpassen?

 

 

 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @rgavermeulen

 

Ik heb het verzoek tot het aanpassen gedaan! Je merkt dit binnen 24 uur. Als je na 24 uur nog geen verschil merkt, reboot dan het modem even door het voor minimaal 1 minuut van de stroom te halen 🙂 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
KBX458
Oud Community-lid

Dat kan je niet zelf aanpassen.

Dit topic is voorgelegd aan het moderatie-team en dat gaat je verzoek doorzetten naar de betreffende afdeling.

 

V.w.b. vaste telefonie: verwijder de RJ 11 telefoniestekker uit het modem. Maak het modem 1 minuut stroomloos (steker uittrekken) en laat het daarna volledig opstarten (zonder RJ 11). Zodra het modem volledig is opgestart  na ongeveer 10 tot 15 minuten, kan de RJ 11 weer worden ingestoken en zou telefonie moeten werken.

rgavermeulen
Level 2
Topicstarter

Dank je wel @KBX458 , In middels is de telefoon na een aanpassing en reset door Ziggo support hersteld.

Voor de DHCP Range werd naar dit forum verwezen. 
Hopelijk wordt dat snel door het Moderatie-team aangepast.

puppie
Level 17

@rgavermeulen het team kan het zelf niet aanpassen maar doet dan een verzoek aan de betreffende afdeling.

En als het goed is gaat deze bug er binnen kort uit en kunnen we het weer zelf aanpassen maar daar heb jij nu niks aan.

0 Kudos
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @rgavermeulen

 

Ik heb het verzoek tot het aanpassen gedaan! Je merkt dit binnen 24 uur. Als je na 24 uur nog geen verschil merkt, reboot dan het modem even door het voor minimaal 1 minuut van de stroom te halen 🙂 

rgavermeulen
Level 2
Topicstarter

Dank je wel Madelon

Het probleem is opgelost!

0 Kudos