Ook wij willen graag onze Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG vanwege PUMA 6 problemen.
Helaas wil de klantenservice niet meewerken, omdat dit niet een standaard modem voor consumenten is.
Zoals meerdere topics hier en op Tweakers aangeven wordt het wel degelijk gedaan voor particulieren, maar je moet de juiste medewerker treffen.
Bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/community-archief-226/connectbox-ping-spikes-en-packetloss-58638
Jammer dat het beleid niet duidelijk is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan het beste even wachten op een reactie van moderator @Mark Ziggo , hij kan dit voor je regelen
Zeus Of Athens wrote:
Jammer dat het beleid niet duidelijk is.
Ik denk dat het beleid juist wel duidelijk is. De Ubee UBC1318ZG is in principe alleen voor zakelijke klanten en wordt bij uitzondering bij specifiek problemen ook wel eens aan particuliere klanten uitgeleverd.
Bij specifieke problemen kunnen we inderdaad een ander type modem leveren, maar dat doen we niet zomaar. Ik wil eerst zeker weten dat de problemen die je ervaart opgelost worden door die modemruil.
Kun je exact omschrijven welke problemen je ervaart?
Mark Ziggo wrote:
Bij specifieke problemen kunnen we inderdaad een ander type modem leveren, maar dat doen we niet zomaar. Ik wil eerst zeker weten dat de problemen die je ervaart opgelost worden door die modemruil.
Kun je exact omschrijven welke problemen je ervaart?
Wij ervaren jitter problemen. Denk hierbij aan lag spikes bij latency
gevoelige applicaties of games, maar zelfs websites laden voelt soms
niet prettig.
We kunnen per applicatie aangeven wat we ervaren, maar dit blijft
altijd subjectief.
Misschien is de meest objectieve manier om het aan te tonen de Puma6
test van DSLReports.
https://imgur.com/a/x9d02gL
Zakelijk hebben we veel Ziggo Coax lijnen met dit Ubee modem en daar
ervaar ik de problemen niet.
Is dit waar je naar zoekt?
Als ik thuis met mijn Connectbox die test doe heb ik lang niet zo veel rode blokjes als jij, via wifi nota bene. En ik ervaar persoonlijk met online games (vooral shooters en moba’s) ook geen problemen.
Ik vermoed dat er iets anders mis is in je verbinding thuis, niet per se gerelateerd aan de chipset. Ik heb nu op dit moment geen tijd meer om je verbinding uitgebreid te onderzoeken, maar als je je modemwaardes en logs hier post kunnen onze Community leden vast een analyse daarop loslaten!
Oh ja, en een foto van de hoofdaansluiting is ook altijd handig en hoe de Connectbox daarop aangesloten is.
Op speedtest.ziggo.nl haal ik de verwachte 500/40.
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 257000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 44500000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 257000000 -7 38 256qam 75
2 241000000 -7 37 256qam 73
3 249000000 -7 37 256qam 74
4 265000000 -7 37 256qam 76
5 273000000 -6 38 256qam 77
6 281000000 -6 38 256qam 78
7 289000000 -6 38 256qam 79
8 297000000 -6 37 256qam 80
9 305000000 -6 37 256qam 81
10 313000000 -6 38 256qam 82
11 321000000 -5 37 256qam 83
12 329000000 -5 38 256qam 84
13 337000000 -5 38 256qam 85
14 345000000 -4 38 256qam 86
15 353000000 -4 38 256qam 87
16 361000000 -4 38 256qam 88
17 369000000 -4 38 256qam 89
18 377000000 -4 38 256qam 90
19 385000000 -3 38 256qam 97
20 393000000 -3 38 256qam 98
21 401000000 -3 38 256qam 99
22 409000000 -3 38 256qam 100
23 417000000 -2 38 256qam 101
24 425000000 -3 38 256qam 102
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 95383069 206
2 Goed (Locked) 37.356 94114237 8
3 Goed (Locked) 37.356 94108557 224
4 Goed (Locked) 37.636 94114936 19
5 Goed (Locked) 38.605 94115234 157
6 Goed (Locked) 38.605 94110616 7
7 Goed (Locked) 38.605 94115597 286
8 Goed (Locked) 37.636 94108780 70
9 Goed (Locked) 37.636 94116076 73
10 Goed (Locked) 38.605 94108833 172
11 Goed (Locked) 37.636 94116766 42
12 Goed (Locked) 38.605 94117067 191
13 Goed (Locked) 38.605 94117916 76
14 Goed (Locked) 38.605 94108370 33
15 Goed (Locked) 38.983 94116516 251
16 Goed (Locked) 38.605 94117310 29
17 Goed (Locked) 38.983 94106884 325
18 Goed (Locked) 38.605 94115970 81
19 Goed (Locked) 38.983 94116513 105
20 Goed (Locked) 38.605 94102863 162
21 Goed (Locked) 38.605 94116817 45
22 Goed (Locked) 38.983 94117535 199
23 Goed (Locked) 38.983 94106611 24
24 Goed (Locked) 38.605 94120391 13
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 47 5.120 64qam 2
2 58800000 48 5.120 64qam 4
3 36000000 46 5.120 64qam 3
4 52000000 47 5.120 64qam 1
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 0 0
@Zeus Of Athens Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Het AOP zit in de huiskamer. Het modem zit direct aan de data aansluiting met de meegeleverde kabel. We gebruiken geen splitter of versterker.
Het AOP is een aantal jaar geleden aangesloten door een Ziggo monteur. Toen is ook de aansluiting in de straat vernieuwd.
De UMU-01 is al achterhaald (en mogelijk ook AOP waarop het bevestigd is), maar dat kan m.i. geen verklaring zijn voor de jitter en derg..
Deze splitter die op de wandcontactdoos zit gedraaid is niet meer hedendaags.
Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter en nieuwe korte kabel naar je modem sturen ter vervanging om te zien of er verbetering optreedt.
Ik wil het best vervangen, maar ben het met Denny eens dat het vreemd zou zijn dat dit de verklaring voor ons probleem is.
Gezien de throughput goed is lijkt mij dit een Puma6 probleem.
@Zeus Of Athens Het Puma6 probleem is opgelost door andere firmware en wordt hier als zodanig niet meer gemeld op het forum door andere klanten die eerder hier wel problemen mee hadden vanwege Puma6.
De verbeteringen van Intel hebben het probleem verminderd, maar kunnen het nooit verhelpen gezien het een hardware probleem is.
Fijn om te horen dat er nu minder of zelf geen problemen ervaren worden door de meeste klanten.
Helaas is er toch nog een heel klein deel welke waarschijnlijk een bijzondere workload hebben waardoor de problemen er nog steeds zijn.
Het topic van een andere klant welke ik aanhaalde is nog geen drie weken oud.
Bij afwezigheid van @Mark Ziggo even een reactie van mij: Ik snap je gevoel voor wat betreft de relatie tussen de twee, maar het kan natuurlijk nooit kwaad oudere aansluitingen te vervangen zoals @Be rt & @DennyW ook aangeven. Ik heb je daarom een nieuwe splitter & kabel opgestuurd ter vervanging van de UMU-01.
Heel erg bedankt.
We laten het weten zodra het binnen is.
Het “puma 6” probleem is niet “opgelost” door intel, dit doodleuk stellen is belachelijk. Er is inderdaad een patch uitgebracht door intel en daarmee zijn een aantal problemen opgelost. Dit betekend niet dat de puma 6 chipset nu probleemloos werkt. De kern vh probleem zit hem in de hardware, dit valt er nooit helemaal uit te patchen.
Mijn ervaring met de connectbox is dan ook uitermate bedroevend; spontane reboots; zomaar 100ms+ ping tijden, ik ben er onderhand wel klaar mee. Mijn vroegere ubee kabelmodem (zonder wifi) gaf deze problemen niet. De ellende begon bij de connectbox.
Overigens is mijn apparatuur van de juiste kwaliteit, de lijn doorgemeten, aansluitpunt en overige allemaal conform de norm, ook doorgemeten, eigen bekabeling zelfs door ziggo monteur met spectrumanalyzer doorgemeten, alles top.
https://badmodems.com/Forum/app.php/badmodems
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 257000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 44500000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 257000000 0 38 256qam 75
2 241000000 0 38 256qam 73
3 249000000 0 38 256qam 74
4 265000000 0 38 256qam 76
5 273000000 0 38 256qam 77
6 281000000 0 38 256qam 78
7 289000000 0 38 256qam 79
8 297000000 0 38 256qam 80
9 305000000 0 38 256qam 81
10 313000000 0 38 256qam 82
11 321000000 0 38 256qam 83
12 329000000 0 38 256qam 84
13 337000000 1 38 256qam 85
14 345000000 0 38 256qam 86
15 353000000 1 38 256qam 87
16 361000000 1 38 256qam 88
17 369000000 0 38 256qam 89
18 377000000 1 38 256qam 90
19 385000000 0 38 256qam 97
20 393000000 1 38 256qam 98
21 401000000 1 38 256qam 99
22 409000000 1 38 256qam 100
23 417000000 2 38 256qam 101
24 425000000 1 38 256qam 102
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 67932647 0
2 Goed (Locked) 38.983 66683818 8
3 Goed (Locked) 38.983 66687930 6
4 Goed (Locked) 38.983 66688208 5
5 Goed (Locked) 38.983 66688716 0
6 Goed (Locked) 38.605 66685726 6
7 Goed (Locked) 38.605 66684890 7
8 Goed (Locked) 38.605 66689731 6
9 Goed (Locked) 38.983 66690308 4
10 Goed (Locked) 38.983 66683705 1
11 Goed (Locked) 38.983 66690703 6
12 Goed (Locked) 38.983 66691224 1
13 Goed (Locked) 38.983 66691725 6
14 Goed (Locked) 38.983 66682214 1
15 Goed (Locked) 38.983 66691785 5
16 Goed (Locked) 38.983 66695043 5
17 Goed (Locked) 38.983 66686987 6
18 Goed (Locked) 38.983 66693323 5
19 Goed (Locked) 38.605 66692118 7
20 Goed (Locked) 38.983 66693322 19
21 Goed (Locked) 38.983 66689740 19
22 Goed (Locked) 38.983 66693690 14
23 Goed (Locked) 38.983 66690078 14
24 Goed (Locked) 38.983 66694020 7
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 49 5.120 64qam 2
2 58800000 51 5.120 64qam 4
3 36000000 49 5.120 64qam 3
4 52000000 50 5.120 64qam 1
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
Na het vervangen is de situatie niet veranderd.
@Mark Ziggo@Alex Ziggo Is het nu mogelijk de ConnectBox om te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG?
Dit heeft bij andere klanten ook geholpen. Graag zou ik ook van die regeling gebruik willen maken.
Enfin, ik kan ook geen andere oorzaak ontdekken in de verbinding tussen ons en jouw Connectbox. Ik stuur een Ubee naar je toe en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee. Dat de rode blokjes uit de Puma test zullen verdwijnen geloof ik onmiddelijk, maar ik ben vooral benieuwd of je het ook merkt bij het gamen/browsen.
Kan ik dit ook voor jou regelen @dipswitch?
Het is een verademing. Het browsen voelt zo veel soepeler.
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen hier last van heeft of niet zo gevoelig hier voor is, maar voor ons heeft het een wereld van verschil gemaakt.
Heel erg bedankt!
Kun je aangeven hoe we het vorige modem retour kunnen sturen? In de mail staat dat de instructies in de doos zitten, maar wij kunnen ze niet ontdekken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.