whazaah

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Compal blijft rebooten

Mijn connectbox is nu voor de 5e week aan het rebooten, signaal is in orde tv geeft geen problemen,

Tras en splitter zijn vrij recent vervangen, coax tussen aop en moden is nieuw. Deze week 4 compal 

modems gehad echter zonder resultaat. Modems blijven rebooten, soms gaat het een avond goed, soms is het aan de lopende band rebooten. Klantenservice kunnen er niets mee. Technische dienst vertelde mee dat het probleem bij vele aansluitingen voorkomt. 3 Keer modemswap gedaan naar arris, 3 keer een compal ontvangen,

Thuis installatie is ok, ik ben zelf monteur geweest voor upc. 

 

Oplossing is een ander type modem, ik wil een ubee. Wie kan mij helpen ?

 

Na 5 weken slecht tot geen internet te hebben begin ik het een beetje zat te worden, ik zou

bijna overstappen op glasvezel, echter wil ik liever niet naar kpn. Dit probleem duurt echter te lang, wie helpt, lost op ?

 

Net het modem terug uit bridge laten halen na het loopen van reboots, nu is het weer even stabiel

 

 

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)618000000Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)52000000Goed (Ranged)
Provisioning statusVerbondenGoed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000238256qam3
2602000000238256qam1
3610000000238256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000238256qam6
7650000000238256qam7
8658000000338256qam8
9666000000338256qam9
10674000000338256qam10
11682000000338256qam11
12690000000338256qam12
13698000000338256qam13
14706000000338256qam14
15714000000338256qam15
16722000000338256qam16
17730000000338256qam17
18738000000338256qam18
19746000000338256qam19
20754000000338256qam20
21826000000137256qam29
22834000000037256qam30
23842000000037256qam31
24850000000037256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983537138984
2Goed (Locked)38.983506313075
3Goed (Locked)38.983506317377
4Goed (Locked)38.983506261295
5Goed (Locked)38.6055063735113
6Goed (Locked)38.605506361106
7Goed (Locked)38.983506315827
8Goed (Locked)38.983506372255
9Goed (Locked)38.605506376234
10Goed (Locked)38.605506373486
11Goed (Locked)38.605506259464
12Goed (Locked)38.605506388206
13Goed (Locked)38.983506264005
14Goed (Locked)38.983506292906
15Goed (Locked)38.605506335895
16Goed (Locked)38.983506388285
17Goed (Locked)38.983506400295
18Goed (Locked)38.983506323335
19Goed (Locked)38.605506402525
20Goed (Locked)38.605506391156
21Goed (Locked)37.356506232544
22Goed (Locked)37.356506367114
23Goed (Locked)37.636506390886
24Goed (Locked)37.356506275476

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

152000000425.12064qam2
236000000425.12064qam4
344500000425.12064qam3
458800000425.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00010
42.00000

 

 

Algemene configuratie
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac103000106905c44890b53

Primaire Downstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
25989
20000 bps
8000 bytes
0 bps
25990
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
10571
321000000 bps
42600 bytes
0 bps

Primaire Upstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
9922
20000 bps
8000 bytes
0 bps
1522 bytes
Best effort
10578
32100000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes

Best effort

 

 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
03-10-2021 19:08:35noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 19:08:14noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=149.154.167.92 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:59:27warning[90:5C:44:7F:AA:63][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 112 to 36
03-10-2021 18:46:04noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:46:02noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=87.250.149.186 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:45:56noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:45:49noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.35 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:44:58noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:44:53noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:44:45criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:44:39noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=1C:3B:F3:14:06:75;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:44:36warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:50noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=1C:3B:F3:14:06:75;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:40:43noticeCable Modem Reboot - CBN WebSrv Info: Restore success ,system reboot;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:39:06noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=69.171.250.61 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:34:34noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:34:28noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:33:44noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:32:58noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=69.171.250.61 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:32:38noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 18:32:24noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=87.250.149.186 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

17 Reacties 17
whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Na het terug zetten van bridge naar router modus heb ik geen ipv6 meer, wel heb ik nu een internetverbinding 🙂 Zou ipv6 problemen kunnen geven ?

 

Firewall-instellingen
 
 
IPv4-firewall  
Firewall beveiliging
 

 

Ingeschakeld
Blokkeer beschadigde IP-pakketten
 

 

Ingeschakeld
Poortscan detectie
 

 

Ingeschakeld
IP-flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood detectie
 

 

Ingeschakeld
ICMP Flood snelheid detectie
    
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Morgen komt er iemand langs die dieper in de systemen kan kijken en de nodige stappen kan ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hopen dat het probleem snel aangepakt wordt binnen ziggo.  Net starte het modem weer opnieuw op, dezelfde melding in de log als bij de andere duizenden die dit probleem hebben.

 

Mocht ziggo het probleem niet opgelost krijgen is een ander type modem de enige oplossing, ik jhoop dat ze hier in mee gaan. Ik ben het spuugzat na 5 weken ellende ...

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

03-10-2021 20:46:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=1C:3B:F3:14:06:75;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 20:46:00noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 20:45:44noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=1C:3B:F3:14:06:75;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 20:45:41warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 21:45:35noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.199];CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=1C:3B:F3:14:06:75;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-10-2021 20:41:25noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=168.119.232.76 MAC=00:A3:D1:5C:CC:19;CM-MAC=90:5c:44:89:0b:53;CMTS-MAC=00:a3:d1:5c:cd:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @whazaah,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van een wegvallende internetverbinding doordat de Connectbox telkens herstart! Ik kan mij voorstellen dat je het spuugzat bent en niet meer wilt wachten op de fix voor dit probleem. Als je het wilt kan ik een Ubee modem toesturen. Let op: het Ubee modem beschikt enkel over 4 netwerkaansluitingen en heeft geen ingebouwde wifi. 

Laat het maar weten als ik dit voor je moet regelen. 

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dat is prima, ik zie graag een ubee verschijnen. Voor het zekere mag u ook een tras + splitter bijvoegen. Daarmee is alles uitgesloten.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@whazaah Een Abonnee Overname Punt (tras) stuurt Ziggo niet meer sinds jaren, die moet altijd door een monteur aangesloten worden en dat is gratis indien dit noodzakelijk is.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@whazaah, het nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op! Deze is besteld. Laat je ons weten hoe het dan gaat met de internet verbinding?
En kun je nog een foto sturen van de hoofdaansluiting, zoals @Bert hierboven heeft gevraagd? 🙂 

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Inmiddels heeft André van I&M een ubee modem verzonden. Het modem is een uurtje of wat terug online gegaan. Tot op heden ben ik online, even aankijken of het probleem opgelost is.

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Aop is in orde, ik ben zelf oud upc monteur. Groene coax 12 komt in woonkamer binnen. Krijg even geen afbeelding toegevoegd. Ubee is bijna 4 uur online nu.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@whazaah Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Laten we nu het nieuwe Ubee modem geinstalleerd is nog even de vinger aan de pols houden. Kun je anders jouw bevindingen over circa 2 dagen delen binnen dit topic? 

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik houd jullie op de hoogte 👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@whazaah! Top! We houden contact en wachten je bevindingen af. 😉

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

De ubee is inmiddels ruim 50 uur online 👍👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@whazaah Dat klinkt positief! Ik verwacht dat dit nu ook zo blijft. Maar laten we het topic nog even open houden tot a.s. maandag. Dan kunnen we dan bepalen of het probleem is opgelost, of dat er een vervolgactie nodig is. 

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

De ubee is niet meer offline geweest. André van I&M wil vandaag nog een test doen met het compal modem. Ik houd jullie op de hoogte 👍

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Er zou vandaag tussen 11u en 13u getest worden met het oude compal modem. Ik had het oude modem aangesloten maar de reactie van I&M is uitgebleven. Inmiddels is het ubee modem weer online. Zou ik een retourbox voor het compal modem mogen ontvangen ?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 674Likes

Retourdoos, check! Die komt jouw kant op. 

Lastig dat er geen actie meer is uitgevoerd om het te testen, dank voor jouw moeite voor het aansluiten afgelopen zaterdag. Dan is het goede nieuws van je nieuwe modem zonder problemen wel heel fijn! 

Uitgelicht topic