Ik had een Ziggo complete abonnement met een stabiele verbinding en een redelijk goede snelheid. Dit kwam door de witte modem icm TP-link/Deco's M4 wifi-versterkers. Hier was ik prima tevreden over en kon er goed mee werken, ook via de Citrix Workspace (app/client). Ik kon gebruik maken van een actie met verdubbeling van de snelheid en naar Ziggo Max abonnement overstappen. Dat klonk wel aantrekkelijk, toch weer wat sneller, want met inladen is dat wel fijn. Maar of ik het merk na een aantal dagen... dat lijkt me tegen te vallen, maar misschien komt dat ook wel door het volgende.
Ik zou voor de aanpassing wel een andere modem zou krijgen, de zwarte Sagemcom (model: F3896LG-ZG) en toen begon het gedoe... Ik heb sinds de installatie van deze zwarte modem dus geen toegang meer tot de Citrix Workspace (app/client), niet met mijn laptop, maar ook niet via de desktop. Niet op de wifi, niet bekabeld op de modem zelf, maar let op: wel op mijn werk kunnen inloggen op de Citrix en wel op 4G mbv een hotpot via mijn telefoon.
Ik hoor de laatste dagen zoveel verschillende dingen van diverse (Ziggo) medewerkers... wel bridge, geen bridge, wifi aan, wifi uit, access-point, routermodus, IPv4, IPv6, firewall aan, firewall uit, MTU 1978, dus aanpassen, omdat range 0-1500 is, maar bij opnieuw opstarten staat ie weer op 1978, hard reset van de modem, poort forwarding wel of toch niet, monteur wel of toch niet, vinkje hier, vinkje daar, probeer dit, probeer dat, het zou hieraan, het zou daaraan, we proberen dit, we proberen dat, alles is ondertussen wel geprobeerd...
En het werkt allemaal niet... En dan gewoon zeggen dat er eigenlijk niks over bekend is bij andere klanten, terwijl ik hier op de community gewoon al 3 meldingen van de Citrix zie staan, echter allemaal weer andere en ene keer opgelost en andere keer niet. Ik ben op het punt aan beland dat ik gewoon weer terug wil naar mijn oude vertrouwde situatie, omdat ze er gewoon niet uit komen. Het werkte toen gewoon, dus waarom nu met een nieuwe modem niet meer... Na 5x telefonische contact en vele uren en testen verder, moest ik dan toch maar een berichtje op de community zetten...
Nou, ik hoop dat er iets uit gaat komen, want ik ben er wel klaar mee. Ik zal toch niet de enige zijn die na het enkel en alleen omwisselen van de modem dit probleem heeft met inloggen in de Citrix omgeving i.c.m. bovengenoemde apparaten. PS. werken in de browser (Citrix lite) werkt nog wel, maar wil de normale versie ook gewoon kunnen gebruiken. Alvast bedankt.