1
Vraag
2
Reacties
BBV8

Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Alle bekabeld aangesloten apparaten uit Netwerk

Het is weer zover:
Al mijn bekabelde aansluitingen zijn spontaan verbroken, eige tijd geleden had ik alles wat bekabeld was een vast ip-adres gegeven en nu wilde ik gisteravond mijn bekabeld aangesloten smart tv gebruiken en had geen verbinding, dus via wifi aangesloten en dat werkte wel. Zojuist eens gekeken wat er loos is en geen van mijn beide tv.s die normaal bekabeld op de connectbox zitten geen internet en mijn 2 nas'sen ook niet vindbaar evenals mijn extra access point.
Een maandje of wat geleden had ik dit probleem ook en toen gebeld naar 1200 maar daar werd me verteld dat bekabelde aansluitingen niet ondersteund werden door de helpdesk??????

Maar toen heb ik het probleem zelf opgelost en als ik me niet vergis heb ik alles maar weer eens uitgezet en weer stuk voor stuk allemaal de kabels aangesloten en toen werkte het weer zoals t hoort!!
Nu heb ik vandaag eerst de Cb gereset via mijn pc maar dat hielp niet, toen de Cb een ruime tijd uitgezet en van stroom af en daarna duurde het weer heel erg lang voor die gereset leek, duurde erg lang voor ik weer op internet kon. komende nacht zet ik hem heel de nacht uit maar naar mijn indruk is die degene die voor de onregelmatige storingen zorgt. Eerlijk gezegd heb ik al weer een beetje spijt dat ik enige tijd geleden toch weer mijn contract met Ziggo voor een jaar verlengd heb zeker nu ik ook weer begrepen heb dat de maandelijkse termijn weer verhoogd is geworden. Ieder jaar wordt t duurder en de problemen worden steeds groter en ingewikkelder door de vaak inferieure hardware (en naar mijn mening updates die er over heen komen zonder dat iemand daar van op de hoogte wordt gebracht) Ik kan me niet indenken dat die Cb iedere paar maanden alle bekabelde apparaten spontaan verwijderd.
Na de laatste stroomonderbreking van de Cb is er slechts 1 apparaat bekabeld weer teruggekomen in het netwerk, wat een troep is t toch pfffffffffffffffffffff
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
BBV8 ,

Het is natuurlijk zeer frustrerend dat de echte oorzaak van het probleem nog niet achterhaald is. Zou het kunnen dat hier sprake is van een “oneigenlijke” loop in het netwerk?

Zo iets dergelijks heeft vermoedelijk gespeeld in een ander topic op dit forum, maar daar is de fout op miraculeuze wijze verdwenen. Bij die casus kwamen bij mij twee begrippen naar boven drijven:
PC / laptop gebruiken als access point en Internet Connection Sharing.
Als je ooit met deze materie bezig bent geweest, dan weet je meteen waar je het moet zoeken. Maar mensen die hiermee experimenten doen dat niet per ongeluk.

Wat wellicht wel per ongeluk ingesteld kan zijn op een PC of laptop, is het maken van een netwerk-brug-verbinding (verbindingsbrug) tussen de ethernet-adapter en de WiFi-adapter. Zonder verder in detail te treden verzoek ik je het volgende even te toen:

Kijk bij al jouw PC’s (-te beginnen bij de media-PC, want die is bedraad aangesloten-, en / of de laptops), bij de Netwerkverbindingen of er niet geheel toevallig ook een (extra) bridge-adapter-icoontje (“brugverbinding”) bij staat. Zo ja, dan is dat de boosdoener en kan je deze wissen / delete-en. (Maar maak voor de zekerheid maar wel eerst even een systeemherstelpunt voor het geval dat..).

N.B:
Ik ga hier uit van een Windows-PC. Als de NAS-en of Xbox ook meerdere netwerkkaarten hebben zouden die ook verdacht kunnen zijn. Maar omdat die niet draaien op Windows kan ik daar niets zinnigs over zeggen.

Bekijk in context

53 Reacties 53
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Heb ik het goed gezien dat je en een CB hebt en een Ziggo-mediabox hebt? Heb je "toevallig" de netwerkjes (LAN-LAN) hiervan met elkaar verbonden?
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
heb op de Cb een switch zitten die naar mijn tv, xbox en een multimediapc gaat dan een bekabelde aansluiting naar een ziggo-ap (en die zojuist ff uit en van de stroom af) en nu weer wel terug wil in t netwerk, op die ap zitten ook nog 2 nassen die waarschijnlijk zo na het weer aanzetten ook wel weer terug zullen zijn en dan nog mijn laatste bekabelde tc op de slaapkamer die via een switch daar op zit en die laatste switch die gaf volgens mij vorige keer problemen dus die zal ik nu ff niet aansluiten (normaal zit daar ook een xbox op)
Maar wat me bevreemd is het verdwijnen van alle bekabelde aangesloten apparaten, ik word er echt niet goed van 😞 :sob: :cry:

en mijn mediabox (horizon xl) die zit niet in t netwerk , niet via wifi en niet via utp

zojuist dus eigenlijk accesspoint uitgezet en weer aan en Connect-box dito en alles werkt weer, na een hoop geknoei op de zondagavond :pensive:
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Dus de Horizon-XL is gelukkig niet opgenomen in het netwerk. Dan wordt het lastig(er) om een oorzaak te bekenken. Ik zie er geen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"Na de laatste stroomonderbreking van de Cb is er slechts 1 apparaat bekabeld weer teruggekomen in het netwerk,"

Als dit de LG TV is, wat aan je modem zit aangesloten is er een probleem met je switch.
Welke is dit?
Merk, model, nummers en letters? BBV8
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Bert bedankt maar de switch is niet het probleem, het ap zit niet op de switch en mijn slpkmr tv zit (zat) op een andere switch die ik verdenk van problemen dus die heb ik er uit gehaald en nu rechtstreeks op de cb. nadat ik dus gedaan heb heb ik niet meer gecheckt of die wel of niet in t netwerk zitten, evenals de 2 nassen die op het ap zitten heb ik ook niet meer gecontroleerd, was t gekut onderhand beu en heb op de huiskamerswitch alleen maar ff de tv aan gehad de xbox mmcpc en avr heb ik ook niet aan gehad maar verwacht dat die gewoon werken.
Na de eerste acties (reset cb en langer power off cb) kwam er alleen mijn huiskamer pc weer in t netwerk zichtbaar ...
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Donderdag 28-06
Internet er uit, niks werkte ook de telefoon niet terwijl na controle op de connectbox gewoon alle lampjes groen branden na het drukken op de "check" knop op de cb.
Gebeld met ziggo en nu adviseren ze om alles te laten werken via de Mediabox xl maar daar heb ik voorheen zoveel problemen mee gehad dat ik dat per se niet wil. Nu sturen ze een splitter 3weg van metaal op als vervanging van de splitter 3weg kunststof. Ook wilden ze al een monteur langs komen maar daar zit ik helemaal niet op te wachten, meestal zit je daar een halve dag op te wachten en dat komt me nu ff niet uit.

We proberen maar weer een nieuwe 3weg stekker maar t is wel belachelijk al weer 2 x problemen in nog geen 4 dagen tijd!!!!

MIsschien een beetje raar om dit hier allemaal te benoemen maar dan weet ik in ieder geval wel dat ik mijn problemen hier bij kan houden en precies kan omschrijven bij evt. vaker verschijnende problemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier ook een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en aanverwante.
Misschien is er nog wat op te zien.
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat een Ziggo moderator eens dieper in het systeem moet kijken en zien of hij een oorzaak kan vinden, ik heb even geen ideeën meer.

Maar misschien iemand anders nog?

Of toch t.z.t. een monteur die van alles door kan meten?
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
ik heb al ff geen ideëen meer, sinds ik hier woon (1991) heb ik al de raarste dingen meegemaakt en laten maken en laten aanpassen, dan weer dit of dat aangeschaft wat later weer weg moest van een ander maar t houdt je wel bezig pffffffffffff afgelopen zondag avond een uur of wat bezig geweest vanmorgen weer geen internet. Ik hou t maar op updates en inferieure hardware. Men zegt altijd dat een computer of hardware geen dingen uit zichzelf kan veranderen of doen maar waarom springt een ziggo-ap dan op tilt of lijkt het erop dat na de reset van die ap de connect-box van de wap brengt en ook werd er wel es gezegd dat de Hb dominant is en waarom mag een hb niet in t netwerk terwijl je via hem van alles zou kunnen streamen ????


Ik hoop op minder storingen na de nieuwe splitter en anders maar weer een monteur laten komen als ie weer rare dingen gaat doen ..................

Vanmorgen voor ik op internet ging heb ik even tv gekeken en het duurde verschrikkelijk lang voor mijn HB iets deed, misschien wel een minuut of meer stond er alleen: een ogenblik geduld a.u.b. en nu ik zojuist weer tv wil gaan kijken lijkt t nog langer te duren ?!?!?!?!?!?!? Nog steeds een ogenblik geduld aub al meer dan een minuut, misschien is de hb wel weer de oorzaak van al t gezever, als ik zap dan dan is er ook steeds ff na enkele seconden een storing in geluid en soms staat t beeld stil, wie weet is de hd naar filistijnen, nu nog steeds zegt ie een ogenblik geduld alweer een minuutje verder 😞 ik zal hem zo maar es ff van de stroom halen, misschien dat ie dan weer wakker wordt (wanne troep)

En indd na paar minuutjes van de stroom start ie weer wel op en meteen na de eerste keer zappen weer ff geen geluid 😞
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien nog een dingetje, ik zie het witte kapje op de 3 weg splitter zitten, kun je dit eens eraf halen, gaat de splitter dan niet dieper je AOP in?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @BBV8 we hebben al een tijdje niets meer van je gehoord. Hoe gaat het nu?
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
het is weer helemaal flut hier, heb de nieuwe splitter gekregen en bij nader inzien had ik die al, dus die heb ik toch maar vervangen maar afgelopen week was het weer zover: wederom al mijn bekabelde aangesloten apparaten weer verdwenen uit het netwerk. Deze keer kreeg ik te horen dat die op de Cb misschien op de verkeerde poort aangesloten zouden zijn, die moest volgens zeggen op poort 1 zitten. Zoals mijn ervaring leerde is het resetten van de Cb en ziggo-ap de (tijdelijke) oplossing en ik krijg nu weer een nieuwe Cb, kijken of dat wel beter gaat.
Als t goed is komt die komende week en dan proberen we t maar weer. Ik vind de service en bereidwilligheid van Ziggo wel erg aardig maar het lijkt me een beetje dat het allemaal maar experimenten zijn; van de ene niet perfect werkende apparatuur naar de andere. Of t nu komt door de software, updates of hardware, ik weet t niet meer????
Wat ik wel denk te weten is dat 't allemaal redelijk werkt en dat er nog steeds geen afdoende alternatieven zijn. Momenteel heb ik met Hb weer de "gebruikelijke" problemen zoals niet synchroon lopen van beeld en geluid, vandaag deze weer eens gereset door langer van de stroom af te halen want mijn tv-gids deed weer eens raar: niet alle zenders gaven alle programma's aan en ik kon iets niet afspelen vanaf het begin, dat was wat ik wilde toen ik vanmorgen wakker werd en de Hb ging gebruiken. Wat me na de herstart ook weer opviel was het ff stilstaan van het beeld en onderbreken van geluid toen de Hb weer opgestart was..... Betwijfel of de huidige Hb (ik denk dat de hd niet 100% is) en Ziggo-ap (die zorgt naar mijn mening voor het verdwijnen van alle bekabelde aansluitingen) wel beiden in orde zijn maar om die ook weer nieuw te vragen vinde ik ook weer zoiets.

p.s. na de rest van de Hb kon ik weer wel het programma afspelen vanaf het begin maar stond ie niet in de tv-gids ?!?!?!?!?!?
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Nou de nieuwe connect-box is gearriveerd en meteen maar aangesloten, en dat duurde en duurde en de verbinding verbrak telkens, 2 x naar 1200 gebeld en bij de 2 helpdeskmedewerker die constateerde een instabiel signaal naar de nieuwe Cb. Er zou een monteur moeten komen, kon wel meteen dezelfde dag en eigenlijk had ik al plannen maar die heb ik maar afgezegd anders zat ik misschien wel dagen zonder ...

Monteur hier een kabel (gaven wel eens ooit meer problemen) in huis van Ziggo vervangen door een andere nieuwe die bij de Cb zat en had het advies om voor het tv signaal (dat redelijk zwak was) een versterker tussen te zetten. En die had ik nog 1 want vorig jaar had toen een monteur die hier verwijderd omdat die te veel naar de cb gaf en dat veroorzaakte ook weer storingen. Deze monteur heeft hem alleen gebruikt om de tv te versterken en niet ook het signaal naar de Cb. Nu maar weer afwachten want ik verwacht nog steeds dat het ziggo-ap soms de storing vaan het verdwijnen van alle bekabelde apparaten, vanmorgen (vrijdag was de laatste keer) had ik weer gene bekabelde apparaten in mijn netwerk. Ik ben benieuwd, wordt echt tijd voor een alternatief, KPN is hier niks en andere aanbieders zitten er hier niet alhoewel het er op lijkt dat ze toch al bezig zijn met glasvezel hier in de buurt 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Om je nu te gaan vragen naar alle signaalwaarden van je modem en je Mediabox XL lijkt me te veel gevraagd na zoveel troubles.

Misschien kan Lycke Ziggo direct in je apparatuur kijken hoe het nu gesteld is met je signaalkwaliteit en signaalsterkte in je Mediabox XL en de dBmV waarden van je modem, als ze online is en hier langs komt de komende dagen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
blanco12 Kun je je mogelijke oplossing eens uitleggen?

Het probleem was : "Al mijn bekabelde aansluitingen zijn spontaan verbroken"
BBV8
Topicstarter
Level 5
  • 181Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Be rt wrote:
blanco12 Kun je je mogelijke oplossing eens uitleggen?

Het probleem was : "Al mijn bekabelde aansluitingen zijn spontaan verbroken"

wat nu uiteindelijk de mogelijke oplossing geweest is kan ik niet echt zeggen, t is een beetje een gokje maar de laatste keer dat alle bekabelde verbindingen weg waren heb ik alleen het ziggo-ap uitgezet en weer aangezet na enkele minuten en toen waren alle bekabeld aangesloten apparaten weer zichtbaar in t netwerk.

Maar hieronder komt nog een verhaaltje van het afgelopen uur, hopelijk met een paar bijzondere print screentjes :
Dag 1 met mijn nieuwe ConnectBox
Alles werkt naar behoren, achter op de plaats heb ik veel beter bereik terwijl mijn Cb voor in huis staat. Aangezien ik best zuinig ben koppel ik mijn ziggo-ap los, zet daar een switch voor mijn nas(sen) en sluit alles opnieuw aan. Dagje nergens aan gedacht en ik denk zal es kijken of me netwerk wel goed functioneert en ja hoor niks mis mee, echt 100%.

Nou ook maar es kijken hoe t in mijn nieuwe Connectbox is, kijken welke apparaten allemaal zichtbaar zijn echt heb ik vergeten dat ik 2 camera’s heb op wifi die op mijn oude Cb zaten en die moet ik nu dus ff weer opnieuw instellen (pfffffffffffffffff chinese rommel dus een hoop werk) maar dat kom dan maar later, nu eerst es kijken naar allerlei instellingen. Nou alles werkt en ik denk ik zal eens het netwerkdiagnose in de Cb laten uitvoeren: krijg al meteen een melding dat er iets niet goed is tussen mijn CB en het internet, buiten dus denk ik, vergeet een print screen ervan te maken helaas. Nog maar een keer alles laten checken en weer een foutmelding, nu met mijn wifi uitzending; ik lees dat 2.4 uit kan staan en 5.0 uit kan staan?

Wel een beetje gek want ik heb gewoon internet, niet de snelheid gecheckt maar ik heb internet, ff kijken naar de wifi instellingen en wat blijkt, de 2.4 en de 5.0 staan beiden uit en dat terwijl ik gewoon met een wifilaptop op de Cb zit en geniet van internet ?????


Dan maar eens de nieuwe Cb opnieuw opstarten, via het menu in de browser wat uiteindelijk na heeeeeel lang wachten weer werkt, ik denk wel 2 keer zo lang als de vorige maar dat hoef ik hoop ik niet iedere dag week of maand of jaar te doen ….. (alhoewel, ik vrees voor van alles)

Nou de Cb is weer online en ik zal weer eens inloggen en zo te zien zie ik alles wat ook daadwerkelijk aanstaat ?

Nog een keer netwerkdiagnose en die duurt me toch een partij lang, niet meer normaal ☹ maar uiteindelijk heeft ie het toch allemaal kunnen doorlopen en geeft de melding 100%, Jippie!!

Echter wat zie ik toch nog dat er wifi problemen zijn, dat ik misschien te ver van de Cb af zit dat zou kunnen ik zit achter in de tuin vlak tegen het huis aan, dus dat neem ik ff met een korreltje zout.




Maar wat heb ik nu veranderd? Helemaal niks, heb alleen de Cb herstart gehad, s ff kijken hoe t nu met de wifi 5.0 en 2.4 zit …..

Bijzonder de 5.0 en 2.4 staan beiden weer aan terwijl ik ze toch echt niet uit of aan heb gezet maar misschien heeft t aan t weer gelegen, iets moet de oorzaak geweest zijn ?
Nu maar ff door de hele Cb ff doorlopen kijken of er nog iets bijzonder is maar zo te zien is alles 100% in orde. Nu denk ik als ik eens de 2.4 de naam geef van mijn oude Cb dan kan ik hopelijk de wifi webcams daar op gebruiken, dat ga ik eens proberen, die dingen hoeven toch geen echte snelheid en mijn laptop e.d. gebruiken de 5.0 wel en dan kan ik ook meteen mijn wifi printer daar op gebruiken, nou es kijken of dat wil lukken ?

En warempel t werkt nog ook, nu kan t natuurlijk zijn dat ik in de toekomst tegen vreemde verschijnselen aanloop maar toen ik mijn nieuwe Cb binnen kreeg was dat 1 van de eerste dingen die ik probeerd maar toen kreeg ik een melding dat de naam van de Cb niet met een spatie mocht beginnen terwijl ik toch gewoon de volledige naar van mijn vorige Cb gebruikte, nu ga ik straks ook de 5.0 dezelfde naam geven, ik ben benieuwd!

En ook dit lijkt gewoon te werken vreemd vreemd vreemd maar straks alles eens resetten en kijken of mijn camera’s en mijn printer ook weer terug zijn?!

Jippie ip cams terug en de printer zal er ook wel weer zijn echter wat zie ik nu rechts onder in mijn beeld dat er achter mijn netwerk (als ik cursor boven het wifi teken zet) een 2 achter mijn netwerk staat en daar heb ik tijden geleden ook al eens gezever mee gehad.


Nou gelukkig lijkt nu alles weer zo te werken als bij mijn vorige Cb, gelukkig heb ik de nieuwe de naam van de oude gegeven zodat de wifi dingen niet opnieuw ingesteld moeten worden, straks meteen ff een back up maken op de Cb van de huidige instellingen en hopen dat ik die back up niet nodig heb na de een of andere update of dat er iemand van de firma ongevraagd aan zit 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
BBV8 Wat een uitgebreide uitleg, dank hiervoor.:relaxed:
Hier kunnen anderen ook weer mogelijk verder mee.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Be rt wrote:
BBV8 Wat een uitgebreide uitleg, dank hiervoor.:relaxed:
Hier kunnen anderen ook weer mogelijk verder mee.


Hier sluit ik me volledig bij aan @BBv8. LekkerBezig!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic