@Mariska schreef:
.. Zit de RJ11 kabel in TEL1? En heb je deze ook al eens opnieuw aangesloten?
Hoi @Bert77 ,
Volgens mij kan de (Ziggo-telefoon-)centrale helemaal niet detecteren of het RJ11-stekkertje nu wel of niet is ingeplugd. Zo'n VoIP-centrale houdt bij of een VoIP-device netjes (periodiek) een registratie-signaal stuurt. Dit registreren dient plaats te vinden
- bij het opstarten van het device (hier het Ziggo-modem);
- periodiek (ca om de 3 à 5 minuten)
Deze twee worden geregeld met een softwarematige instelling in het device (hier dus het Ziggo-modem).
Maar,...........er wordt ook een registratie-signaal gezonden bij het aangaan van een uitgaand telefoongesprek! Dit zou kunnen verklaren dat je wel kan uitbellen maar niet (altijd) opgebeld kan worden.
Maar bij jouw melding geeft je aan dat sommige mensen wel en sommige niet kunnen inbellen. Dit roep bij mij een (extra) vraag op:
-Zijn het altijd dezelfde mensen die wel kunnen inbellen en altijd dezelfde mensen niet dit niet kunnen?
Zou je het volgende kunnen testen:
Bel met de vast Ziggo-telefoon-aansluiting naar jouw mobile telefoon. Laat die even overgaan en verbreek de verbinding. Bel daarna meteen met je mobile telefoon naar jouw vaste Ziggo-telefoonnummer.
Als die nu wel verbinding kan maken, dan betreft het een registratie-probleem.
Zo’n probleem kan een Ziggo-medewerker zelf niet oplossen. Het corrigeren van die instelling in jouw modem moet dan via een z.g. her-provisioning gedaan worden.