Bert77

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet gebeld kunnen worden: dit nummer is niet in gebruik

Sinds 17 maart 2023 via Ziggo een nieuw telefoonnummer gekregen. Uitbellen is geen probleem, maar sommige mensen kunnen niet inbellen. Ze krijgen dan als antwoord. Dit nummer is niet in gebruik. Klantenservice gebeld: Deze hebben geen probleem. Het gebelde nummer gaat over. Ook mijn partner met Vodafone abonnement. Indien ikzelf met een mobiele telefoon bel dan krijg ik ook te horen: Dit nummer is niet in gebruik. Hoe kan ik de zaak in orde krijgen?

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit verder voor je uitzoeken en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemiddag @Bert77 en welkom hier! 

Wat rot om te lezen dat een aantal mensen jou niet kunnen bellen. We moeten uitzoeken hoe dit kan, ik heb allereerst je gegevens erbij gepakt en het telefoonnummer staat aan de administratieve kant helemaal goed, wel heb ik voor de zekerheid alles opnieuw ingeladen. Zou je kunnen checken hoe het nu gaat? 

Als dit niet voor de oplossing heeft gezorgd dan ben ik erg benieuwd wat je zelf al hebt getest. Heb je het modem en het toestel al eens gereset? Zit de RJ11 kabel in TEL1? En heb je deze ook al eens opnieuw aangesloten? 

Bert77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle stappen doorlopen, nog steeds de melding, dat dit nummer niet bekend is, behalve als je belt met Vodafone.

Bert77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is getest, maar indien je belt met Vodafone, dan wel correct. Met andere providers geen resultaat.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Mariska  schreef:

.. Zit de RJ11 kabel in TEL1? En heb je deze ook al eens opnieuw aangesloten? 


Hoi @Bert77 ,

Volgens mij kan de (Ziggo-telefoon-)centrale helemaal niet detecteren of het RJ11-stekkertje nu wel of niet is ingeplugd. Zo'n VoIP-centrale houdt bij of een VoIP-device netjes (periodiek) een registratie-signaal stuurt. Dit registreren dient plaats te vinden

  1.  bij het opstarten van het device (hier het Ziggo-modem);
  2.  periodiek (ca om de 3 à 5 minuten)

    Deze twee worden geregeld met een softwarematige instelling in het device (hier dus het Ziggo-modem).

Maar,...........er wordt ook een registratie-signaal gezonden bij het aangaan van een uitgaand telefoongesprek! Dit zou kunnen verklaren dat je wel kan uitbellen maar niet (altijd) opgebeld kan worden.

Maar bij jouw melding geeft je aan dat sommige mensen wel en sommige niet kunnen inbellen. Dit roep bij mij een (extra) vraag op:

-Zijn het altijd dezelfde mensen die wel kunnen inbellen en altijd dezelfde mensen niet dit niet kunnen?

 

Zou je het volgende  kunnen testen:
Bel met de vast Ziggo-telefoon-aansluiting naar jouw mobile telefoon. Laat die even overgaan en verbreek de verbinding. Bel daarna meteen met je mobile telefoon naar jouw vaste Ziggo-telefoonnummer.
Als die nu wel verbinding kan maken, dan betreft het een registratie-probleem.

 

Zo’n probleem kan een Ziggo-medewerker zelf niet oplossen. Het corrigeren van die instelling in jouw modem moet dan via een z.g. her-provisioning gedaan worden.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Wat vervelend @Bert77 , dat je nog geen oplossing hebt gevonden na je inzet en de tips hier. Ik heb een her-provisioning uitgevoerd zoals hier ook al genoemd is en ik ben erg benieuwd of je dan zo meteen wel weer volledig bereikbaar bent. Je zou nogmaals een reset van je modem kunnen uitvoeren en ook je telefoontoestel even van de stroom kunnen halen. Nadat je modem weer is opgestart mag je de telefoon ook weer aansluiten en ben ik erg benieuwd naar het resultaat! 

Bert77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles weer geprobeerd, maar geen resultaat. Ga denken, dat het aan het telefoontoestel ligt. Op de vorige modem, die op het oude adres was geplaatst, geen probleem. Als Ziggo meedeelt, dat alles in orde is, probeer dan een keer naar het moeilijk te bereiken nummer te bellen en wachten, totdat iemand de telefoon beantwoordt. Wel merkwaardig, dat mijn partner met Vodafone abonnement via dit abonnement van Ziggo, wel kan bellen naar het bekende telefoonnummer.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Balen @Bert77 ! Heb je een ander toestel waarmee je kunt testen? Anders kan ik er één naar je toesturen als je wilt.

Bert77
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als er niet teveel kosten aan verbonden zijn dan is een ander toestel welkom. Zeker het proberen de moeite waard. Wat mij is opgevallen: mijn partner heeft een Huawei telefoontoestel in een Vodafonewinkel gekocht en deze doet het wel! Ook als zij overschakeld naar een ander simkaartje dan lukt het ook.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Erg vreemd zeg! Ik stuur in ieder geval gelijk een testtoestel naar je toe en dat is een service hoor, kosteloos dus 😉  Je ontvangt zo een bevestiging per e-mail. Binnen enkele dagen heb je dat in huis en dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Uit eerdere topics heb ik begrepen dat her-provisioning via het buitenland verloopt en dat het soms wel tot 24 uur kan duren voordat dit verwerkt wordt.

 

Misschien toch nog maal eens testen of het effect heeft gehad.

 

Verder is het wellicht verstandig om toch voor alle zekerheid eens te controleren of bij de mobiel wel het juiste telefoonnummer is ingevoerd; soms valt een omdraaiing van twee cijfertjes of het ontbreken van een cijfertje, op het eerste gezicht niet op. Kies het nummer eens gewoon door handmatig door het 10-cijverigenummer in te tikken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @DennyW! Laat je ons weten als je het testtoestel hebt ontvangen en of het dan weer werkt ja of nee? Anders zoeken we uiteraard verder! 

Uitgelicht topic